Wel inkomend internet niet uitgaand

  • 26 August 2022
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 12 reacties

Weet iemand hier raad mee aub? Ik heb geen uitgaand internet met de zyxel T-50 router. Ik heb een nas server draaien en die is vanuit buitenaf wel te benaderen. Het interne netwerk werkt ook. Ik heb alleen geen uitgaand internet. Ik kan vanuit het interne netwerk ook de zyxel router niet benaderen. Volgens t-mobile is de lijn ok. Ik heb daar mijn twijvels over. Het internet lampje op de router is niet constant groen maar knippert groen. Alles al gedaan. Converter van de stroom. Router van de stroom. Alleen nog geen reset aangezien ik heel veel fixed ip adressen intern heb.

alvast bedankt voor ideeën

Ed

Heb uiteindelijk de router gereset naar fabrieksinstellingen. Het werkt weer. Had wel een backup uit 2020, maar die wil hij niet slikken. Dus alles maar weer opnieuw instellen.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@EdM 

Zomaar nieuwsgierig, wat is de reden om heel veel fixed IP adressen te hebben?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @EdM, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik wilde eigenlijk meteen voorstellen om een factory reset uit te voeren. De reden daarvan is dat ik dit vorige week in een soortgelijk topic zag voorbij komen - daar werkte de reset wonderen. 

Overigens wat betreft het internetlampje: dat deze niet continu groen brandt, is geen probleem. Zolang het lampje niet rood wordt of helemaal niet brand, is alles prima. Het feit dat het lampje af en toe knippert, geeft aan dat er een werkende verbinding is en er verbinding binnenkomt en uitgaat. Daar zou ik verder niet te veel achter zoeken. 

Veel plezier met jouw verbinding en veel succes met het opnieuw instellen van de adressen! 

@EdM

Zomaar nieuwsgierig, wat is de reden om heel veel fixed IP adressen te hebben?

Omdat ik met diverse bewaking camera’s zit. Die weer gekoppeld aan surveillance software op die nas. Als ik dan een x de router opnieuw opstart en hij deelt andere ip adressen uit. Dan moet ik dat ook weer gaan wijzigen op de nas. Idem dito met Home Assistant domotica. Er hangt te veel techniek achter om dat allemaal weer te moeten aanpassen als de router ineens andere adressen uitdeelt.

Snap je?

Is makkelijker

Reputatie 7
Badge +5

@EdM 

Duidelijk.

In mijn Home Assistant (hassio virtueel in esxi-vmware) kan er bij add-ons een DHCP server geïnstalleerd worden.
Een DHCP server kan ook bij een Synology Nas geactiveerd worden.

Is dit geen mogelijkheid en die taak in de modem uit schakelen?

Heb ik zelf geen ervaring mee omdat pfSense mijn netwerk beheert.

Zoiets zou ook kunnen. Ik heb een Qnap, maar dit is nou eenmaal hoe ik het had. Heb alles weer op orde staan en meteen weer een nieuwe backup gemaakt van de router.

 

Thanks

Reageer