Beantwoord

wel wifi geen internet

  • 1 December 2020
  • 15 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 2

Zo gaat dit onregelmatig het hele jaar door. Na herstarten modem weer internet. Inmiddels op maand 10 vt jaarabonnement en niet door T-Mobile opgelost, ook gedion twee keer geweest. Ik uren aan de lijn met T-Mobile.. alleen maar irritatie en kosten aan overgehouden. Wie heeft de goude oplossing voor me? Ik zou er erg dankbaar voor zijn. 

icon

Beste antwoord door Brian 3 December 2020, 12:50

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hi @T-easer Ik kijk graag met je mee! Ik zie dat de eerdere monteursbezoeken waren vanwege de Wifi. Begrijp ik het goed dat je nog wel verbinding kan maken met het Wifi netwerk maar dat je internetverbinding ‘naar buiten’ meer hebt? Zou je ook de bekabelde verbinding eens willen testen op het moment dat dit gebeurt? Ik zou graag uitsluiten of het specifiek de Wifi is of dat ook de bekabelde verbinding wegvalt. En zou je eens de datum en tijdstippen dat het gebeurt willen noteren? Dan gaan we hier mee aan de slag!

Reputatie 2

Bedankt voor uw bericht, 

 

u zult mijn reactie niet leuk vinden maar niet persoonlijk. Ik ben er zo klaar mee dat ik geen zin en tijd  heb om met u te trouble shooten. 
twee keer monteur bezoek 

uren aan de tel 

Jullie  zouden afgelopen week 3 keer een monteur  afspraak voor me maken maar niks gehoord. veel bla bla bla en daar verdienen jullie er goed aan 

in het kort, ik zou liever mij geld terug willen. Vertrouwen in tmobile thuis heb ik niet meer. U kunt er niks aan doen maar uw werkgever. Bedankt maar ik pas. 
 

Ben nog steeds blij mobile T-Mobile mobile maar dit is wat anders. 
 

Reputatie 7

Hi @T-easer, de keuze is natuurlijk aan jou, mocht je je bedenken laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar! 

Reputatie 2

Ik ben nog steeds niet gebeld door jullie monteurs .. 

Reputatie 2

@Brian ik heb geen kabel en ga niet de hele dag werken met een kabel door het hele huis .. om te kijken of de verbinding weg zou vallen. Beetje too much asked van een klant. Vooral omdat ik maanden bezig ben om Fitbit te lossen, Heb je een ander idee? 
kunnen jullie dit niet zelf onderzoeken? 

Reputatie 2

@Brian ik heb geen kabel en ga niet de hele dag werken met een kabel door het hele huis .. om te kijken of de verbinding weg zou vallen. Beetje too much asked van een klant. Vooral omdat ik maanden bezig ben om Fitbit te lossen, Heb je een ander idee? 
kunnen jullie dit niet zelf onderzoeken? 

De frustratie is begrijpelijk, maar bij internet verbindingen met WiFi zal er áltijd even bekabeld getest moeten worden.

Werkt het bekabeld wel, kan het probleem (en de oplossing) in de WiFi gezocht worden.
Werkt het bekabeld niet, kan je verdere stappen ondernemen.

Als het na het herstarten van het modem wél (kort) werkt, vermoed ik dat het daar het probleem maar zo kan zitten.
Is er al eens een andere router toegezonden om die te vervangen?
 

Reputatie 2

Dat hebben jullie “ bekabeld “ al eerder getest en ik zelf ook meerdere malen gedaan. 
het probleem zit in het feit dat jullie beperkte  tijd hebben en daardoor weglopen bij eerste succesvolle test. Wij blijven daarna achter met een probleem dat zich later weer voordoet. 
 

T-Mobile zou een duurzame manier van testen moeten vinden. 
ik overweeg een versterker te proberen … inmiddels ook 5 soorten versterkers versleten. Wat zou jullie versterker beter maken? Misschien kan je me hiermee helpen? 
 

 

Reputatie 2

Ik werk niet voor T-Mobile, Ik ben puur klant die toevallig weet waar ie over spreekt en ik probeer met wat tips mensen te assisteren.

Als de situatie bekabeld wél werkt, dan snap ik dat de monteur weg gaat (ook al is dat niet heel klantvriendelijk).
WiFi is enórm gevoelig en afhankelijk van allerlei variabelen.
De drukte in de wijk.
Zijn er voldoende vrije kanalen.
Is het apparaat wat verbinding maakt nog wel up to date met drivers of misschien gewoon oud?
etc. etc. etc.

De basis moet goed zijn, en dat is bekabeld. Als dat stabiel blijft werken, dan moet het probleem elders in huis zijn. Een oude magnetron kan bijvoorbeeld al storen. 
Versterkers, ben ik persoonlijk geen voorstander van. Die worden vaak op de verkeerde plek neergezet.
Losse bekabelde toegangspunten zijn altijd het beste, maar die mogelijkheid moet er wel zijn.

Ik ben het wel eens met u dat er na 10+ maanden gewoon een duidelijk antwoord vanuit Guidion/T-Mobile naar u moet komen waar het probleem precies in zit.


 

Reputatie 2

Ook de kanalen getest etc… alles uitgeprobeerd. 
Kijk iedereen gebruikt wifi. Aanbod moet gebaseerd zijn op wifi niet kabel. 
ook hebben klanten niks mee te maken of er vrije kanalen zijn of niet. 
geen goede argumenten eerlijk gezegd, werken wel goed ik het voordeel van de leveranciers maar niet de eind klanten die functionaliteit kopen maar geen product. 
 

ik overweeg een 4 g van T-Mobile voor thuis overigens 

Reputatie 2

U ziet WiFi als een vanzelfsprekend iets. Dat is het helaas niet.

2,4 Ghz Wifi kunt u het beste zien als een café. Een vol café.
Een gesprek is al lastig te voeren als u naast uw gesprekspartner staat.

Met 2,4 Ghz WiFi voert u dat gesprek terwijl u bij de voordeur staat, en uw gesprekspartner bij de achterdeur.
Daartussenin zitten al uw buren gezellig te kletsen. Gaat u harder praten, gaan zij daar weer overheen enz.

Klanten hebben álles te maken met vrije kanalen. Een ISP kan niet bepalen wat de stoorzenders zijn bij een woning. Het is namelijk geen vast gegeven. Bij mij zitten kanalen 1 t/m 7 tjokvol en 8 t/m 13 redelijk.

Gevolg: Ik moet op 11 gaan zitten om met 2,4Ghz nog een klein beetje te kunnen praten. Maar ook daar merk ik dat mijn 2,4Ghz apparaten vele malen langzamer op internet zitten dan de nieuwere apparaten die ook 5Ghz aan kunnen.

5Ghz WiFi is op dit moment de enige optie om stabiel internet te kunnen krijgen.
Helaas is 5Ghz nog niet zover doorgedrongen in de wereld als we gehoopt hadden. Meer omdat 2,4Ghz beter door muren heen gaat dan 5Ghz. Ik zal u de details daarover besparen.

Een internet provider kan niet garanderen dat WiFi goed werkt. Waar kunnen ze wel (betere) garanties op bieden? Op datgene waar ze controle over hebben.

Dat is dus:

Signaal van POP (wijkcentrale) naar de woning (glasvezel of koper)
en
IS/RA of FTU naar modem/router.

Daarna is alles dynamisch en niet controleerbaar voor de provider.
Vandaar dat men altijd zal vragen om een computer/laptop bekabeld in de router te doen en dan te testen.
Daarna valt het denk ik onder de goodwil en kennis van de monteur. En geloof me, die zijn écht niet getrained in WiFi en juiste configuratie daarvan.

Heeft u bekabeld goed internet, dan wordt er voldaan aan de leveringsvoorwaarden van een provider. U heeft internet.

Werkt de standaard meegeleverde WiFi niet, dan kan men lichtelijk assisteren maar zal u uiteindelijk zelf op onderzoek uit moeten gaan waarom de WiFi niet goed werkt.

Persoonlijk gebruik ik al jaren mijn eigen Wifi oplossing door mijn huis heen. Daar heb ík de controle over en ben ik niet alles weer kwijt als ik van de ISP mijn modem/router moet resetten.


Nogmaals: Ik begrijp uw frustratie, er moet duidelijk vanuit T-Mobile / Guidion aan u gecommuniceerd worden.
Maar uw verwachtingspatroon ligt naar mijn mening te hoog helaas.

Reputatie 2

Bedankt maar 5 g werkt hier super instabiel. Klopt mijn verwachtingspatroon ligt hoger dan uw verwachtingen. Daar kan je niks aan doen.  T-Mobile wel. 

Reputatie 2

Bedankt maar 5 g werkt hier super instabiel. Klopt mijn verwachtingspatroon ligt hoger dan uw verwachtingen. Daar kan je niks aan doen.  T-Mobile wel. 


Ik wens u veel succes, hopelijk kan volgende monteur u duidelijk uitleggen waar de problemen in uw specifieke situatie vandaan komen en wat de oplossing daarvoor zal zijn.

Wellicht dat de WiFi Plus dienst iets voor u is?
 

 

Reputatie 2

Dank je wel.. werkt u voor tmobile?

Reputatie 2

Dank je wel.. werkt u voor tmobile?

Geen probleem.
Nee ik werk niet voor T-Mobile. Ik ben zelf sinds kort klant en zag dat er veel mensen vragen hebben waar ik vaak wel antwoord op kan geven.

 

Reputatie 2

Daar leken jouw antwoorden op :-) ik zou solliciteren 

Reageer