Beantwoord

Wifi werkt niet meer na wijzigen netwerknaam en wachtwoord

  • 25 January 2021
  • 17 reacties
  • 1817 Bekeken

Sinds kort klant bij T-mobile Thuis voor internet. Ik heb geprobeerd de netwerknaam en het wachtwoord te wijzigen via t-mobile thuis (en via de modemomgeving). Elke keer na wijzigen van naam en/of wachtwoord, verdwijnt het netwerk uit de beschikbare wifi-netwerken. Ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten van het modem, blijft het netwerk niet zichtbaar. Alleen na een reset, lukt het weer om verbinding te krijgen, maar dan zijn naam en wachtwoord uiteraard ook weer teruggezet naar standaardinstellingen. 

De klantenservice van t-mobile kwam er ook niet uit na wijzigen van naam en wachtwoord op afstand - hetzelfde probleem deed zich voor. Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik hoor graag.

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 January 2021, 12:04

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @MaartenvdVlies 

Een paar dingen over wachtwoorden en SSID’s, ze mogen geen spaties bevatten. IOn het verleden al diverse problemen gemeld hier binnen de community, dat mensen problemen hadden met hun Wifi SSID. Dit bleek toen te liggen aan het gebruik maken van een spatie in de SSID.

Wat je zou kunnen proberen, is eerst eens eenvoudig te beginnen om te kijken of er echt een issue is met je router. Dus maak dan nog even geen gebruik van speciale tekens, omdat er ook een aantal zijn die issues willen geven.

Hi @Pieter_B,

Dank voor je reactie! Dit was inderdaad het probleem. 
Zou overigens goed zijn als @T-Mobile dat ook gewoon bij de algemene informatie over wijzigen van netwerknaam benoemt (en haar klantenservicemedewerkers hierover inlicht), dat had een hoop tijd gescheeld.

 

Groeten,

Maarten

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaartenvdVlies, welkom op de Community!

Je hebt helemaal gelijk wat betreft jouw feedback: ik ga dit doorgeven en hoop dat we het snel kunnen toevoegen als sidenote. Mooi dat @Pieter_B je heeft kunnen helpen! Indien je andere vragen hebt, stel ze gerust.

UPDATE: ik heb het voorgelegd aan onze collega's. Nogmaals, erg goede feedback en zeker een belangrijk punt van aandacht. Zo is straks meteen voor elke gebruiker duidelijk dat de SSID geen spaties mag bevatten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaartenvdVlies en @Pieter_B, het is aangepast. Bedankt voor jullie feedback! 😄👍

Link naar de desbetreffende pagina: Instellingen Wifi-naam.

Ik heb hetzelfde probleem, al meerdere malen zowel de netwerknaam als het wachtwoord gewijzigd. Ook al meerdere malen de router gereset en weer de wijzigingen doorgevoerd. Keer op keer pakt hij hem niet, heb geen speciale tekens, geen spaties of andere bijzonderheden in de naam, in het wachtwoord uiteraard wel maar dat is verplicht.

Overigens werkt het geheel wel met de standaard naam en het standaard wachtwoord na resetten.

Ook alleen de netwerknaam wijzigen werkt niet, dat is al een concessie die ik gemaakt had, maar een zelfgekozen netwerknaam met het standaard wachtwoord pakt hij ook niet. Ik snap niet wat er mis gaat.

Ik heb zowel (het zelfgekozen) wachtwoord overgetypt als gekopieerd en geplakt dus fouten in het wachtwoord is het probleem ook niet, en heb elke keer netjes +/- 10 minuten gewacht voor t geval t langer duurde voordat alle wijzigingen opgeslagen waren.

Ik baal hiervan, wil graag mijn eigen naam en wachtwoord kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ditissanneee 

Welke modem/router heb je?

Indien het om de Zyxel gaat heb je ook gekeken of in de interface bij netwerkinstellingen, draadloos, easymesh uitschakelen helpt en bij algemeen 2 netwerken aanmaken en daar beide een andere naam en wachtwoord geven.

Wij hebben vanavond ook de wifinaam en wachtwoord veranderd. Nu hebben we geen wifi meer, ook niet na het herstarten van de modum.

Hoe kan dit opgelost worden? 

Reputatie 7
Badge +3

@CrisvdLaan 

 

@CrisvdLaan

 

Same here. Netwerk naam wijzigen lukt, maar wachtwoord wijzigen kan niet. Ook niet via 192.168.1.1 . En al tig keer de fabrieksreset geprobeerd en uit en aan zetten modem. Wat gaat er mis?

Reputatie 7
Badge +3

@onkel 

Je mag zowel in je SSID als je Wachtwoord geen spaties gebruiken.

Maar wat bedoel je precies met ‘kan niet’, is het tekstveld niet toegankelijk of wat?

En na de factory reset, werkt dan alles wel met de op het modem aangegeven gegevens?

Nee, geen spaties gebruikt. Maar zodra ik mijn netwerknaam wijzig, kan ik op mijn telefoons niet meer met de wifi verbinden, want wachtwoord is dan onjuist. Maakt niet uit of ik oude of nieuwe wachtwoord intyp, dus moet dan weer restten naar oude instellingen om van wifi gebruik te kunnen maken

via 192.168.1.1 of via Odidio kan ik wel netwerknaam wijzigen, maar wachtwoord wijzigen via 192.168.1.1 kan niet, want tekstvelden zijn niet toegankelijk.

Bij Oididio wijzigen lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar in de praktijk is het nog geen een keer gelukt om wachtwoord te veranderen

Ik wil deze even boven krijgen. Ook ik heb mijn wifi naam willen veranderen. Alleen wat er nu gebeurt is dat mijn wifi naam die ik in geef niet meer onthouden wordt. Kortom het veld bij wifi naam blijft leeg. Contact gezocht met Odido en na een aantal keren reset etc werkt het allemaal nog steeds niet. Ook na een volledig reset van Odido werkt het niet. Iemand een oplossing ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DavevdEerden, goed dat je dit aangeeft. Ik zie inderdaad dat er geen SSID opgeslagen is, vreemd. Heb je zelf het modem al een factory reset gegeven of nog niet? Ik kan je SSID ook niet aanpassen, hij slaat het dan ook niet op. 

Hi @DavevdEerden, goed dat je dit aangeeft. Ik zie inderdaad dat er geen SSID opgeslagen is, vreemd. Heb je zelf het modem al een factory reset gegeven of nog niet? Ik kan je SSID ook niet aanpassen, hij slaat het dan ook niet op. 

Ik heb hem al een aantal keer een reset gegeven … maar hij doet niets slaat niets op en heb hierdoor ook geen wifi. 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de reset @DavevdEerden. Dan ben ik bang dat de wifi-chip kapot is. Ik heb je een nieuw modem opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido! Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt?

Thanks voor de reset @DavevdEerden. Dan ben ik bang dat de wifi chip kapot is. Ik heb je een nieuw modem opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido! Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt?

Super, dat zal ik zeker doen voor zover alvast bedankt 🙂

Reageer