Beantwoord

wifi zyxel t56 acces points

  • 11 April 2024
  • 8 reacties
  • 77 Bekeken

Beste meedenkers,

Heb een Zyxel T56 modem, hieraan heb ik aan de binnenkant een Dlink switch (24) gekoppeld.

Aan de binnenkant heb ik 3x acces point van Unifi gekoppeld bedraad via poe.

Modem Zyxel T56 staat voor 2,4 en 5,0 Ghz op automatische kanalen, heb ook al geprobeerd op kanaal 6 en kanaal 11 maar geen suc6. 

Echter verlies ik steeds verbinding, als ik van beneden naar boven loop, verliest mijn iphone 13 steeds het wifi netwerk, terwijl zodra ik deze probeer opnieuw te verbinden, komt melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk mijn ssid

Terwijl op de iphone mijn ssid volle bak weergeeft achter het slotje?

Iemand enig idee? 

 

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 11 April 2024, 11:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @advanoirschot 

Ís de Dlink switch unmanaged of managed?

De Zyxel en Unifi Acces points vormen geen mesh netwerk samen dus je kan het beste de WiFi op de Zyxel uitschakelen en de Unifi AP's de WiFi laten verzorgen.

Reputatie 7
Badge +3

Zou, net als @Waqqas al voorstelt en mogelijk is, de Wifi op de Zyxel uitzetten.

Daarna in de Unifi controller, de mesh functie aanzetten voor de Unifi AP’s.

Weet niet welke verzie controller je gebruikt, maar bij de huidige is dat te vinden onder Setting → Wifi → AP Sites Setting.

Hierdoor communiceren de AP’s met elkaar over connections.

Beste meedenkers,

Heb een Zyxel T56 modem, hieraan heb ik aan de binnenkant een Dlink switch (24) gekoppeld.

Aan de binnenkant heb ik 3x acces point van Unifi gekoppeld bedraad via poe.

Modem Zyxel T56 staat voor 2,4 en 5,0 Ghz op automatische kanalen, heb ook al geprobeerd op kanaal 6 en kanaal 11 maar geen suc6. 

Echter verlies ik steeds verbinding, als ik van beneden naar boven loop, verliest mijn iphone 13 steeds het wifi netwerk, terwijl zodra ik deze probeer opnieuw te verbinden, komt melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk mijn ssid

Terwijl op de iphone mijn ssid volle bak weergeeft achter het slotje?

Iemand enig idee? 

 

 

@Waqqas Ik heb de wifi uitgezet op de Zyxel, maar hierdoor verloor ik wifi op laptop in de keuken, terwijl het AP pro op 3,5 meter ligt vanaf de laptop. De Mesh functie staat aan.

Snap niet waarom ik steeds mijn signaal verlies van de wifi, inmiddels een Unifi Edgeswitch 16 poe aangeschaft, alles is nu Unifi maar heeft geen oplossing geboden.

 

Hallo @advanoirschot 

Ís de Dlink switch unmanaged of managed?

De Zyxel en Unifi Acces points vormen geen mesh netwerk samen dus je kan het beste de WiFi op de Zyxel uitschakelen en de Unifi AP's de WiFi laten verzorgen.

@Waqqas Dlink switch unmanaged, nu er een Unifi Edgeswitch 16 poe bijgehangen

Reputatie 7
Badge +3

Heb hier een iets andere setting, waarbij mij vooral opvalt dat je de ‘Transmit Power’ setting handmatig hebt staan.

Alles staat hier op ‘Auto’, want hiermee optimaliseert Unifi het benodigde vermogen.

En als je i.d.d. 3.5 meter van een AP zit, dan is het wel raar dat je Wifi wegvalt. Dat zou kunnen betekenen, dat je hardware slecht om kan gaan met handoff/handover.

Hoe oud zijn de devices kan ook een oorzaak zijn, omdat ook software/drivers in wat oudere systemen niet optimaal om kan gaan met meshing.

Beste meedenkers,

Heb een Zyxel T56 modem, hieraan heb ik aan de binnenkant een Dlink switch (24) gekoppeld.

Aan de binnenkant heb ik 3x acces point van Unifi gekoppeld bedraad via poe.

Modem Zyxel T56 staat voor 2,4 en 5,0 Ghz op automatische kanalen, heb ook al geprobeerd op kanaal 6 en kanaal 11 maar geen suc6. 

Echter verlies ik steeds verbinding, als ik van beneden naar boven loop, verliest mijn iphone 13 steeds het wifi netwerk, terwijl zodra ik deze probeer opnieuw te verbinden, komt melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk mijn ssid

Terwijl op de iphone mijn ssid volle bak weergeeft achter het slotje?

Iemand enig idee? 

 

 

@Waqqas Neem aan dat je bedoelde, omdit dicht te schuiven, om de wifi uit te zetten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@advanoirschot

Denk dat @Waqqas bedoeld, creëer voor de 2.4G en de 5G eens afzonderlijke SSID’s.

Zie nu dat je voor beide eenzelfde SSID hebt gekozen, maar probeer deze dus eens te scheiden. Heb hier altijd gescheiden netwerk SSID’s, waarbij ik amper doorheb of ik nu op 2.4 of 5 zit. Alleen als ik dan in detail kijk, zie ik dat hij werkt op een bepaald netwerk zit.

En kijk eens onder deze settings voor je Wifi AP, daar staan ook een aantal optimalisatie mogelijkheden.

 

IEEE 802.11r-2008

@advanoirschot

Denk dat @Waqqas bedoeld, creëer voor de 2.4G en de 5G eens afzonderlijke SSID’s.

Zie nu dat je voor beide eenzelfde SSID hebt gekozen, maar probeer deze dus eens te scheiden. Heb hier altijd gescheiden netwerk SSID’s, waarbij ik amper doorheb of ik nu op 2.4 of 5 zit. Alleen als ik dan in detail kijk, zie ik dat hij werkt op een bepaald netwerk zit.

En kijk eens onder deze settings voor je Wifi AP, daar staan ook een aantal optimalisatie mogelijkheden.

 

IEEE 802.11r-2008

@Pieter_B ok, heb het gesplits, Toppertje2 en Toppertje5

 

Reageer