Wijzigen T-Mobile Thuis DNS

  • 5 October 2018
  • 41 reacties
  • 28111 Bekeken


Toon eerste reactie

41 reacties

Reputatie 1
Twee weken geleden de DNS instellingen van de modem aangepast naar die van Cloudfare, aangezien websites/apps niet meer laadde.

Sindsdien werken de websites/apps weer normaal. Daarnaast heb ik geen last meer van timeouts bij de app van mijn bank (hier heb ik vanaf het begin al last van, maar ik weet niet of dit te maken heeft met de DNS server. Vind het wel toevallig dat het nu wel werkt).

Op het forum van Tweakers waren rond 27 september ook meldingen over de DNS server van T-Mobile.
Nog steeds niet gefixt. Ook ik ervaar dit probleem de laatste weken elke avond - Thanks voor het fantastische uitzoekwerk, ik weet nu in ieder geval hoe ik er omheen kan!

En tegen T-Mobile, in plaats van het werk door enthousiaste gebruikers te laten doen: ga zelf aan de slag en fix het asap.
Reputatie 7
Bedankt @DennisAmeling, dit zijn dus losstaande issues. We gaan weer aan de slag hiermee!
Reputatie 5
@Sander

Dank voor je reactie. Zojuist weer 3 testjes gedaan (21:30), en allemaal zeggen ze praktisch hetzelfde: de primary DNS (37.143.84.228) werkt op het moment van testen helemaal niet. De secondary DNS (37.143.84.229) is onbetrouwbaar met een betrouwbaarheid van minder dan 100%. Weer bekabeld getest rechtstreeks op Draytek modemrouter.


Reputatie 7
Hoi @DennisAmeling

Groot compliment, want onze techies zijn er maar druk mee om dit uit te zoeken! Toevallig was er gisteren een klein issue met enkele webpagina's die plots niet meer zichtbaar waren. Dit is in de middag gelukkig weer aangepast. Om uit te sluiten dat dit ook effect had op jouw DNS ervaring, wil ik je vragen om vanavond de Benchmark tool nog eens op te starten en rond 19:00 een uitdraai te maken. Blijft het hetzelfde, dan staat het los van het issue van gisteren. Gaat het nu beter, dan had het met elkaar te maken.

Los hiervan gaan we nog even verder met deze technopuzzel! 😉
Reputatie 7
Hoi @DennisAmeling

Wow, dank je wel voor dit uitzoekwerk! Ik geloof dat wij nu aan zet zijn. Je duikt er gelijk diep in. Ik ben bang dat ik hier de hulp van enkele technisch onderlegde collega's bij nodig heb. Wees gerust, ik (we!) ga ermee aan de slag!

PS. Bellen hierover is nu niet meer nodig. Ik zal iedereen hier in dit topic op de hoogte houden.
Ik heb het intern gemeld.
Reputatie 2
Ik hoop dat T mobile mee leest hier... want persoonlijk heb ik nog niet gebeld met tmobile over dit probleem.
Hebben op het moment ook last van problemen met DNS. Green enkele pagina laadt. DNS server in mijn FRITZ!Box veranderd naar Cloudflare en we zijn weer online.
Reputatie 2
@DennisAmeling

Bedankt voor je bericht.

Ik heb gisteren veel info gelezen, en heb het nu op mijn computer aangepast. Bij Adapter instellingen.
Tevens ook op me telefoon.

Maar ik neem aan als je het op jouw manier doet dat het dan voor alle apparaten geldt natuurlijk 🙂
Reputatie 5
@Maikzors
Jazeker! Dat gaat als volgt:

LAN > General Setup > Naast LAN 1 kies je "Details Page". Onder het kopje "DNS Server IP Address" voer je vervolgens 2 DNS-servers in, waarbij de volgende 2 van CloudFlare zijn:


Je kunt de voorwaarden van CloudFlare's DNS server hier vinden (gratis gebruik).
Reputatie 2
Kan je mij exact uitleggen hoe ik de dns kan aanpassen? Draytek heeft zoveel opties...
Hmm dit komt wel heel erg overeen met wat ik sinds ongeveer een week ervaar..
Zojuist een aanpassing gedaan aan de DNS en alles werkt weer als een zonnetje..
Reputatie 5
@Folkert
De DNS-servers van providers zijn inderdaad vaak niet de snelste, maar ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat het echt structureel tot errors/time-outs leidt. Hooguit een klein (maar merkbaar) snelheidsverschil. Quad9 ziet er ook goed uit, zal 'm onthouden!

@Maikzors
We kunnen er zelf niet veel aan doen, behalve (tijdelijk) overstappen op andere DNS-servers zoals die van CloudFlare. Voor consistentie bij troubleshooting e.d. is het uiteraard het beste als iedereen gewoon de T-Mobile DNS servers kan gebruiken, dus ik hoop dat T-Mobile dit serieus oppakt en de DNS-servers eens goed onder de loep neemt. 🙂
Reputatie 2
Hey Dennis,

Je bent niet de enige die problemen heeft mijn zijn DNS. Ik moet zeggen dat ik niet zoveel verstand ervan heb als jou, maar ik krijg de zelfde fout meldingen sinds enkele dagen.
Dit is zo iritant! kan bijna geen Internet site bezoeken of ik heb alweer een melding te pakken.

Hoe kunnen we dit nu het beste oplossen????
Reputatie 7
Badge +3
Nog nooit een provider gehad waar de DNS sneller was dan b.v. Cloudflare.
Ik gebruik nu Quad9, snel en goed voor je privacy.

Reageer