Beantwoord

YouTube & Google Drive issues



Toon eerste reactie

46 reacties

Reputatie 7

Hi @Speeder, tof dat je hier zo hebt mee zitten lezen! Goed dat je aangeeft dat jij ditzelfde issue ervaart. Ik heb dan ook gelijk een verzoek ingeschoten voor de technische dienst om het modem te swappen naar een Zyxel. Zodra dit verzoek is verwerkt, kun je de status van deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als je verder nog ergens hulp bij kan gebruiken, laat het dan zeker even weten. De Community helpt je graag! ☘

Reputatie 7

Hi @giljam, ik een heb een nieuwe update voor je! Het is eigenlijkvooral een vraag voor jou. Zou jij de DNS server willen wijzigen? Dit mag van alles zijn. Stel je gebruikt momenteel nog niet 8.8.8.8., dan raad ik jou deze aan. Kan jij mij een seintje geven zodra jij dit hebt aangepast? Aan onze kant kunnen er dan namelijk weer testen worden uitgevoerd, die ons hopelijk snel dichterbij de oplossing brengen. Dankjewel alvast voor de moeite, topper! 💪

 

 

 

 

Reputatie 3

@Lisa , die tunnel is maar op één PC aanwezig. Op de andere devices niet (probleem speelt op alle devices), dus is ook niet de oorzaak. Het probleem moet ook niet gezocht worden in de instellingen van devices; maar in de Draytek modem of het T-Mobile netwerk. Immers, dat is het enige wat generiek is voor alle devices.

Ik zal wel even proberen wat @Jdn heeft aangegeven: IPv6 uitschakelen. Dat is geen permanente oplossing, maar kan wellicht iets meer in de richting van het probleem wijzen. (Icm QUIC protocol wat ook gerelateerd lijkt te zijn).  

Reputatie 3

Evt. zouden we ook nog kunnen kijken of het probleem ook met het Zyxel modem speelt, dan kunnen we uitsluiten of het het T-Mobile netwerk betreft of het Draytek modem. 

Reputatie 7

Hi @giljam, daar ben ik weer! Zojuist heb ik het super goede nieuws van mijn collega gekregen dat de monteur heeft gemeld dat jouw problemen zijn opgelost. Ik ben echt heel blij om dit na al die tijd te horen. Ook is de TV Box geregistreerd op het juiste klantnummer en mijn collega heeft gecheckt of dit ook allemaal werkt. Dus als jij plots je tv aan zag gaan, dan was dat mijn collega. 

Nu deze TV Box bij jou is aangesloten, wil ik graag aan je vragen of jij over wil naar het nieuwe TV platform: T-Mobile TV. De nieuwe TV Box is bij jou binnen, dus kan ik de migratie voor jou aanvragen als jij dat zou willen. Jij hoeft alleen nog maar de vorige TV Box retour te sturen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Als ik de aanvraag voor jou in orde maak, dan kan jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform genieten. Hier komen de voorwaarden: 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik voor jou aan de slag. Mocht jij nog nog meer informatie willen? Check dan: 

Ik hoor het graag van je!  🎉

Reputatie 3

Hallo @Lisa ,

Ja, het probleem lijkt nu inderdaad eindelijk opgelost te zijn!  Ik wilde net inloggen om het goede nieuws door te geven :)

Ergens lijkt het dus mis te gaan met die Draytek modems denk ik (i.c.m. het T-Mobile netwerken en wellicht het QUIC protocol wat Google Diensten gebruiken).

Ik kan weer bestanden goed downloaden van Google Drive en ik merk ook duidelijk verschil bij Youtube, heen en weer in in een filmpje gaat nu veel sneller / soepeler. Ik hoop/denk dat de buffer problemen die er regelmatig waren nu hopelijk ook opgelost zijn.

Het TV-kastje moest idd nog even geregistreerd worden. Hij is inderdaad aangesprongen, maar hij doet het nog niet. Ik kan wel zappen, maar op alle zenders heb ik zwart beeld met de melding dat er een netwerkstoring is. Is dit een kwestie van nog even wachten of is er toch nog iets niet goed?
Ik heb al een volledige reset gedaan van het kastje (terug naar fabrieksinstellingen). Maar dat heeft niet geholpen.

Het nieuwe TV platform wil ik wel proberen (als hier geen extra kosten aan zitten). Het cloud opnemen hoef ik niet.    (En TV’s zonder HDMI heb ik niet meer ;-)

Het TV-kastje wil ik wel terugsturen; maar bij het nieuwe kastje werd vermeld dat ik het oude kastje moest langsbrengen bij een Wecycle punt. 
 

mvg,

 Giljam

 

Reputatie 3

Ik heb diverse DNS instellingen in het verleden gehad (ivm problemen met de DNS servers van T-Mobile). Momenteel gebruik ik 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als achtervang (en die van T-Mobile als derde). 

Het probleem speelt echter niet op DNS niveau want de testen welke falen richting Google Cloud zijn ip-based. 

 

mvg,

 Giljam
 

Reputatie 7

Hi @giljam, daar ben ik weer! Ik heb een update binnengekregen van mijn collega's van de technische dienst. Zou jij de volgende stappen kunnen uitvoeren:

  • Wil jij een factory reset van het modem uitvoeren? In dit topic lees jij hoe jij dit kunt doen. 
  • Zou jij alle apparaten kunnen loskoppelen en daarna nogmaals kunnen testen met een bekabelde verbinding?
  • Tot slot wil ik je vragen of jij een IPConfig / all in Command prompt kunt sturen. Als jij dan op enter drukt, dan kan onze technische dienst alle apparaten inzien.

Laat jij het mij weten of jij hiermee uit de voeten kunt? 💪

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Speeder! Maak er een mooie avond van! ✨

Reputatie 3

Ander apparaat, zelfde issue:
 


Gek genoeg lijkt het vanaf een Mac wel goed te gaan. Mogelijk omdat daar een andere TTL wordt gebruikt. Mogelijk wordt het dataverkeer ergens via het T-Mobile thuis netwerk te snel de nek omgedraaid of juist niet. Het is niet mijn specialisme. Ik hoop dat een netwerkspecialist van T-Mobile hier iets meer over kan vertellen.

Nu weet ik helaas ook dat die niet inloggen op dit forum. @Lisa , @Jason , @Sander , @Boris , kunnen jullue bovenstaande gegevens s.v.p. doorsturen naar een netwerkspecialist zodat het onderzocht en opgelost kan worden?

Het is leuk dat ik maandelijks compensatie kan krijgen en dus niets voor mijn internet verbinding hoef te betalen. Maar het is een hoop gedoe en ik zou liever een goed werkende internetverbinding hebben.

Reputatie 3

Is er al een update?

Reputatie 3

Bedankt dat het weer opgepakt wordt.. Het is vanavond weer echt drama. Iets van Youtube kijken is gewoon gaat gewoon bijna niet. Per minuut moet ie meerdere keren bufferen.

 

Ik snap het nut van de vragen niet. Het modem is nl. al compleet vervangen door T-Mobile./ Guideon. Ik heb al mijn interne netwerkapparatuur al vervangen en het probleem speelt op alle apparaten. Met een ipconfig zie je dan welk IP adres ik toegewezen heb gekregen. Dat is gewoon het IP adres wat ik heb ingesteld in mijn Unifi configuratie.

Vandaag is de stroom er af geweest, dus alles is weer eens volledig gereset.

Aan de snelheid ligt het ook niet. Zodra ik het verkeer routeer via een VPN van Surfshark draait alles soepel. Maar zodra ik terugschakel naar de routering via het T-Mobile Glasvezel netwerk is het gelijk weer drama.

Reputatie 7

Hi @giljam, ik baal ervan om te horen dat het juist erger lijkt geworden! Fijn dat jij dit gelijk doorgeeft, want ik heb dit dan ook gelijk weer teruggekoppeld. Ik heb ook navraag gedaan wanneer er wordt verwacht dat dit onderzoek is afgerond, dan heb jij namelijk ook meer duidelijkheid. Zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik dat aan je weten. Ik zit er in ieder geval bovenop om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen ! 

Reputatie 3

Bedankt!

Vanmorgen te horen gekregen dat bijlages niet goed in de mail zaten. Als ik de mail via VPN of Hotspot verstuur heb ik dat probleem niet. Ook Google Drive werkte dit weekend weer niet goed.

 

Reputatie 7

Hi @giljam, merci voor de snelle update! Ik wil jou graag weer voorzien van een terugkoppeling vanuit mijn collega's. Ik heb een kort lijntje met mijn collega's, zodat ik jou direct op de hoogte kan brengen als er nieuws is. Wij denken dat het probleem ligt aan IPv6, aangezien T-Mobile dit niet ondersteunt. Zojuist heeft mijn collega een modem swap in orde gemaakt. Het Draytek modem gaat gewisseld worden met een Zyxel modem. Hopelijk worden hiermee jouw problemen getackeld. Ook wordt er een monteur aangestuurd om het nieuwe modem te installeren.

Daarnaast wil ik graag aan je vragen of jij ook wilt dat wij de TV Box gaan verwisselen? Dan kan mijn collega dit ook voor jou realiseren. Ik hoop enorm dat het nieuwe modem ervoor gaat zorgen dat jouw problemen (eindelijk) gaan verdwijnen! 💪

Reputatie 7

Hi @giljam, dankjewel voor jouw uitgebreide terugkoppeling! Ik wil jou graag laten weten dat jouw problemen momenteel in onderzoek zijn door onze technische dienst. Ik heb meteen het onderzoek aangevuld met de extra informatie die jij hierboven hebt gegeven, zodat ook dit meegenomen kan worden. Zelf houd ik de uitkomst goed voor jou in de gaten, zodat ik jou op de hoogte kan houden met eventuele updates. Hopelijk kan ik jou snel van goed nieuws voorzien en mededelen dat dit defintief kan worden opgelost. I'll keep you posted! 😊

Reputatie 3

Ok, bedankt!

Reputatie 3

Ik zag het inderdaad in de mail voorbij komen. 
 

Het tv-kastje wat ik nu heb is zo traag dat ik het niet gebruik. Wellicht dat het nieuwe kastje iets beter werkt, dus die wil ik idd wel even proberen..

Reputatie 3

Goedendag!

Is er deze week nog een update?

Reputatie 3

Het probleem speelt op alle devices. Als ik op een telefoon Wifi uitschakel en dus via 4G doorga is het probleem gelijk opgelost. Hetzelfde op de laptop: bekabeld en via WiFi heb ik problemen; zodra ik overschakel naar naar een 4G hotspot is het probleem weg. Het probleem is ook opgelost zodra ik een VPN aanzet. Het probleem lijkt dus echt binnen het T-Mobile netwerk te zitten.

Het downloaden van “grote” bestanden van Google Drive is heel voorspelbaar en makkelijk te reproduceren. Het traag werken van Google Drive en het alsmaar bufferen van Youtube is minder voorspelbaar. Dit wisselt ook van dag tot dag. 's avonds lijkt dit slechter te werken dan 's ochtends. Vanmiddag was Google Drive erg traag. Toen ik de VPN aan zette (Surfshark) ging het opeens een stuk soepeler/sneller).

Reputatie 3

Ik heb een testsite gevonden om de connectie naar Google Cloud te testen. Daar blijkt ook uit dat de connectie via T-Mobile Thuis Glasvezel heel slecht werkt:

 

Via 4G heb ik hier geen last van.

Reageer