Zeer hoge ping en lage download snelheid sinds 11-17-2023 17:00

  • 17 November 2023
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Zeer hoge ping en lage download snelheid sinds 11-17-2023 17:00.
Modem gereset en het blijft onveranderd zijn er storingen of ligt er iets plat ergens?

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Debster82, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je de klantenservice al gesproken hebt. Hopelijk kom je eruit met onze klantenservice. Zo niet? Trek dan gerust aan de bel. Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen! 

Bekijk origineel

5 reacties

Nu ben ik bij diverse buren geweest en allemaal hebben ze hetzelfde. Kennis 3 straten verder heeft ook het probleem. Nu weet ik dat er een kabelbreuk was in de buurt en die hebben ze gemaakt op vrijdag 17 Nov en sinds dien is deze storing er. Als het goed is zitten wij ook op het glasnetwerk van KPN dus grote kans dat daar het probleem zit.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Regio haarlem

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Debster82, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat je de klantenservice al gesproken hebt. Hopelijk kom je eruit met onze klantenservice. Zo niet? Trek dan gerust aan de bel. Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen! 

Reputatie 3

Hoi mijn internet is zeer traag hoge ping en hoge jitter 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GS1905GS, zou je een volledig bekabelde pingtest en speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik het voor je onderzoeken!

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Reageer