Zins 30 november geen internet, zins vanmorgen ineens weer online.

  • 19 December 2023
  • 24 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 2

Zins 30 november heb ik een storing gehad of mogelijk nog steeds met de Mediaconverter. Deze wilde niet online komen en Guidion werd in gezet, deze melde mediaconverter kapot. Na veel contact met Odido is ook nog de netwerkbeheerder langs geweest om de glasvezel door te meten. Niets aan de hand met de glasvezel of aansluiting zelf maar ook zij zeggen mediaconverter kapot. Deze word ook erg warm.

Er zou een nieuwe zijn besteld op vrijdag 15 december. Deze nog niet ontvangen en is nog niet verstuurd als ik de app van DHL mag geloven. 

Nu kijk ik vanmorgen nog een keer en sluit ik de mediaconverter aan en wat zie ik hij komt online. Dat is trouwens niet de eerste keer, tussen door is hij ook een half uur online geweest en viel daarna weer uit. 

Nu is de vraag van mijn kant, wat is er zins vanmorgen veranderd? is er een software update geweest? waren mijn instellingen van de mediaconverter misschien niet goed waardoor hij geen toegang kreeg tot het glasvezelnetwerk? Of is hij misschien toch spontaan online gegaan en valt hij mogelijk straks weer uit?

Dan een laatste vraag is het al mogelijk om de glasvezel rechtstreeks aan te sluiten op een fritzbox 5590 fiber, ik had gelezen dat dit nog niet mogelijk was maar dat er wel aan gewerkt werdt.

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @patje55, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het ONT inderdaad weer online is gekomen. Waar dit door komt durf ik niet te zeggen, onze techneuten hebben namelijk het besluit genomen om een nieuw ONT te laten installeren door Guidion. 

 

Op dit moment werken we aan een Pilot voor een third party XGS-PON. Hopelijk kunnen we dit begin 2024 introduceren!

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @patje55, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het ONT inderdaad weer online is gekomen. Waar dit door komt durf ik niet te zeggen, onze techneuten hebben namelijk het besluit genomen om een nieuw ONT te laten installeren door Guidion. 

 

Op dit moment werken we aan een Pilot voor een third party XGS-PON. Hopelijk kunnen we dit begin 2024 introduceren!

Reputatie 2

@Tommie van Odido,

Hij is nog steeds online, maar hij word wel erg warm. Dus ben er ook niet gerust op dat hij online blijft.
Wat is er van mijn kant veranderd. Ik heb omdat ik gisteren aan het testen ben geweest met de fritzbox deze achter de ONT gehangen. Ik zag wel op de fritz dat er een glasvezel signaal was maar kwam inderdaad niet online. Ik heb van morgen als laatste test dus de fritz aangesloten op de ONT en toen kwam hij online.

Dat is natuurlijk erg opmerkelijk waarom wel via de frits online komen en niet van de zyxel t54? Zou deze dan een probleem geven? 

Ik zet dan ook op dit moment omdat ik weer online ben de zyxel van jullie ook niet terug omdat ik bang ben weer het signaal te verliezen. 

Ik wacht de nieuwe ONT nog even af. 

Nog een kleine update de vorige keer dat hij online kwam viel hij na een half uurtje weer uit en zat toen wel verbonden met de Zyxel 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wil je mij op de hoogte houden @patje55? Dan kan ik het voor je in de gaten houden. Alvast bedankt! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido, Tuurlijk wil ik jou op de hoogte houden. Ik zie namelijk vergelijkbare storingen terug op het forum hier. 

Mogelijk dat als een monteur word aangestuurd vanuit jullie dat deze de combinatie tussen het ONT en de Modem/router kan gaan testen. Dit is namelijk bij mij helemaal niet gebeurd en is er mogelijk ten onrechte aangemerkt dat de ONT kapot is. Het blijft namelijk wel heel vreemd dat de ONT wel weer tot leven komt en blijft met mijn eigen Frtizbox 5590 fiber. 

Tot nu toe is hij niet meer uitgevallen. 

De nieuwe ONT word als nog toegestuurd en zou deze eigenlijk zelf installeren wat ik heb afgesproken met Demi omdat ik zelf telecom/netwerk monteur ben geweest. Nu heb ik Demi voorgesteld dat de afspraak met Guidion die nog niet is afgezegd en ook nog niet is gemaakt toch door te laten gaan zodra de nieuwe ONT binnen is. Tevens het voorstel gedaan om de combinatie Zyxel T54 en Nokia ONT te gaan testen om uit te sluiten dat niet het Modem een probleem geeft. Misschien zit hier een software fout in zodat hij de ONT een signaal geeft die het niet leuk vind en dan uitvalt. Maar op dit moment is ook dat voor mij gissen. En ga ik zeker op dit moment gezien ik al vanaf 30 november zonder internet en tv zat niet zelf testen. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido, En al weer een update. Ik mag wel een vergoeding vragen voor alle berichten die ik vandaag plaats hehehe.

Zojuist heb ik te horen gekregen van @Demi van Odido dat er een update vanuit Delta is geweest. Zowel de modem Zyxel T-54 als de ONT van Nokia zijn defect. Hoe zij hebben gezien dat het modem ook defect is, is mij even een vraag want daar heeft hij helemaal niet naar gekeken. En een lijnmeting door de backoffice van Delta/Bam was niet mogelijk op dat moment. De monteur heeft zelf de boel uitgezet omdat het niet werkte dus ook op afstand na zijn bezoek was dit niet meer te zien. 

Maar goed we komen dus op het zelfde uit dat er een probleem is met die twee apparaten. Inmiddels heeft je collega of gaat dat vandaag nog doen een nieuwe besteld dus die komt ook mijn kant op. Dat het even kan gaan duren weet ik. Maar voor nu werkt het met mijn eigen modem dus haast heeft het niet. 

Zodra het binnen is zal ik een afspraak maken met Guidion zodat zij het kunnen installeren. Kan het zelf ook wel maar lijkt mij beter voor de garantie dat zij dit gaan doen. Wel ga ik hem controleren of hij de boel wel goed test dit keer, omdat de vorige keer het modem niet is getest met een spare modem. Wil niet weer in het zelfde schuitje komen te zitten. 

Zodra er een update is zal ik het hier plaatsen, maar dat kan wel even duren heb ik begrepen. 

Reputatie 2

Tot op heden nog steeds online via de oude ONT. Vandaag is ook de nieuwe modem/router binnen gekomen. Zyxel T-56. Getest op de nieuwe ONT, maar ook met de nieuwe modem komt deze nog niet tot leven zoals mogelijk ook verwacht. 

Het is dus even wachten @Demi van Odido op 8 januari weer terug is van haar wel verdiende break. Zodat ook Delta betrokken word in dit verhaal voor de registratie van de Nieuwe ONT. 

@Tommie van Odido Maar tot op heden met de oude ONT en nieuwe Zyxel T-56 dus nog steeds in de lucht. 

Voor vandaag heeft dus mijn eigen Fritzbox 5590 fiber even pauze. 😃

Reputatie 6
Badge +2

@patje55 Fijn om te lezen dat je ons onze vakanties gunt en super om te lezen dat je nog steeds in de lucht bent! 😀 Ik weet zeker dat @Demi van Odido aan het genieten is en ook @Tommie van Odido is er even uit op zijn welverdiende vakantie. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido Arme jij niet eens aan het genieten van een wel verdiende vakantie. 😭En ik had het jou ook zo gegund. 😢

Maar zoals je kunt lezen heb ik op dit moment niet veel te melden, alles werkt tot zover. De rest komt wel in het nieuwe jaar. 😁

Begin het wel te missen al die berichten hahaha. 

Hey Teresa, fijne jaarwisseling en pas op met vuurwerk. Als ik wel weer wat heb in het nieuwe jaar moet ik je wel kunnen bereiken. 😉

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @patje55, super lief van je! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Hey @Ishana van Odido Ook voor jou een fijne jaarwisseling. 

Het enige wat nog moet gebeuren is het annuleren van die vervelende Guidion, Die zijn niet nodig en kunnen dit ook niet oplossen. Maar die stalkers ondanks dat @Demi van Odido de afspraak ook al af heeft gezegd blijven ze maar stalken om een afspraak te maken. Zelf afzeggen heeft schijnbaar ook geen zin omdat ze bij herhaling nieuwe afspraken willen maken. Waarschijnlijk staat het ook in de status dat de afdeling Fiber van Odido de SN registratie van de nieuwe ONT rechtstreeks bij Delta/netwerk gaan plaatsen omdat het administratief niet rond te krijgen is. Maar dat gebeurd in overleg niet eerder dan 8 januari. Guidion nogmaals kan hier niets in betekenen die zouden ook weer voor niets komen. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is inderdaad niet fijn @patje55! Ik heb meteen met Guidion gebeld, zij geven mij aan dat je een nieuwe afspraak hebt ingepland voor 06-01-2024 en dat deze klaar staat om langs te komen. Het gekke is dat ik deze afspraak niet kan vinden of terug zie in ons systeem. Kan je mij hier meer over vertellen? Voor de registratie van de ONT moet de monteur namelijk wel langskomen. Als deze afspraak na 08-01-2024 moet gebeuren dan moet de afspraak die je nu hebt voor 06-01-2024 eruit. Dit kan je zelf met Guidion regelen via 020-3232766. Lukt het niet, dan kan ik het ook doen!

Reputatie 2

@Cheyenne van Odido Hoi hoi, als eerste de beste wensen voor 2024.

Zoals ik al aangaf is er geen monteur nodig in dit geval. Dat is ook de afspraak die is gemaakt tussen Demi, mij en techinische dienst en afdeling fiber van Odido. De reden is punt 1 ik ben zelf telecom/netwerk monteur geweest. Punt 2 Guidion kan de ONT niet registreren. Kan wel maar dan krijgt ook hij hem niet werkende. 

Op 8 januari word er een nieuwe poging gedaan om deze te activeren. De afdeling Fiber of technische dienst neemt dan contact op met Delta Netwerk om de nieuwe ONT te activeren. De poging van Demi om dit te doen is mislukt omdat het ergens in de administratie blijft hangen. Dit punt moet Delta Netwerk om wat voor reden vanaf hun kant nog doen. 

De reden dat dit niet al in december is gedaan omdat de afdeling fiber niet wist hoelang Delta Netwerk nodig had om deze handeling te doen. En er een kans bestond als ze het op dat moment zouden door geven dat ik dan mogelijk de kerstdagen zonder internet en tv zou zitten. In verband met vakantie van medewerkers van Odido is er toen in overleg met mij besloten om dit niet eerder te doen dan iedereen weer terug was van vakantie. Dit alles is in overleg gegaan met @Demi van Odido 

@Demi van Odido Heeft ook eerder de afspraak met Guidion afgezegd zoals ik al aangaf. Maar Guidion blijft maar stalken om een afspraak te maken. De afspraak staat nu voor 18 januari om maar van de meldingen af te zijn van Guidion. Deze afspraak moet afgezegd worden. 

De nieuwe ONT hangt ook al klaar voor gebruik het is alleen om pluggen van de oude ONT naar de nieuwe ONT. Het activeren van de nieuwe ONT gaat dus niet lukken door Guidion. En zouden ze hier voor niets komen. 

@Demi van Odido Neemt 8 januari weer contact op met de verantwoordelijke persoon van de afdeling Fiber van Odido om de nieuwe ONT serienummer door te geven aan Delta Netwerk zodat deze de nieuwe ONT gaat activeren op het Glasvezel netwerk. 

Nogmaals de afspraak met Guidion die afgezegd moet worden is op 18 januari en niet op 8 januari. Vandaar dat jij hem niet kan vinden.

Reputatie 2

Ik bel ze eerst zelf nog wel een keer 

 

Reputatie 2

@Cheyenne van Odido, Na een lang telefoon gesprek met Guidion waarin ik de situatie ook nog een keer heb uitgelegd. En na diverse telefoontjes van de medewerker van Guidion naar zijn meerdere is het nu uit het systeem gehaald. 

Dit zou al zijn gebeurd op 30 december door hun maar heb ik geen bevestiging van gehad. En zoals de medewerker heeft gemeld is deze ook niet verzonden dus kon ik niet op de hoogte zijn. 

Het vreemde is wel dat jij mij meld dat zij hebben doorgegeven dat er op 6 januari een monteur zou langs komen maar dat is ook niet bekend bij hun.


Er vanuit gaande dat het nu goed is geregeld komt er zowel op 6 januari als 16 januari geen monteur langs. 

De administratieve omzetting van de ONT gebeurd pas op 8 januari maar is puur administratief. Dit moet worden gedaan dus door Delta Netwerk omdat hij in jullie systeem blijft hangen. @demi van Odido gaat dit inwerking stellen op 8 januari. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @patje55, Demi is op dit moment op vakantie en komt op acht januari weer terug. Mag ik je vragen om dan opnieuw aan de bel te trekken? 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Hey Tommie, is al geregeld. Ik heb een goed contact met Demi, en die afspraak hadden we al staan dat ik haar een berichtje zou sturen dus nog even aan de digitale mouw trekken, en dan zou zij het weer in werking stellen zodat de TD of afdeling Fiber zou benaderen om het door te geven aan DFN (Delta Fiber Network). Ook de persoon die dit moest regelen met DFN ging met vakantie tot zo uit mijn hoofd 6 januari. Dus vandaar om niet mogelijk tijdens de feest dagen offline te zijn hebben wij besloten dit pas te doen als Demi terug was van haar wel verdiende vakantie. 

Ik hoop voor jou ook dat je hebt genoten van de dagen dat je vrij was. Een een goede wijn er bij hebt gepakt want “Life is too short to drink bad wine” hehehe

 

 

Reputatie 2

Nog even een andere vraag wat wel weer betrekking heeft op het hele verhaal. 

Omdat ook de modem kapot zou zijn heb ik op 28 december ook hier een nieuwe voor ontvangen. Op 27 december heb ik de mogelijk kapotte modem al retour gestuurd. Al ik naar de track & trace van het pakket kijk blijft deze staan op “Retour verzonden naar verzender” Maar ik krijg geen update of jullie deze al hebben ontvangen. In het verleden heb ik het zelfde mee gemaakt en kreeg ik uiteindelijk een leuke rekening voor het niet versturen van het modem. Gelukkig had ik toen en nu ook bewijs dat ik hem wel degelijk had verstuurd naar jullie. Toen bleek dat hij allang bij jullie was maar dat er iets mis was gegaan bij het verwerken hiervan. 

De vraag is of jullie het modem die ik retour heb gestuurd al ontvangen hebben?

Reputatie 7
Badge +14

@patje55  Post even je afleverbon of T&T hier dan kunnen de moderators kijken het al binnen is

MVG.

Reputatie 2

 

en de track & trace code 3STML010195233

 

Reputatie 2

@CrisTien Thanks voor de melding. Ik dacht dat ik het er bij had geplaatst maar helaas niet. Bij deze is het geplaatst. Nogmaals bedankt voor het melden

 

Reputatie 7
Badge +14

@patje55  Door al die extra vrije werkdagen zal het wel iets langer duren (denk ik) bij DHL

Hopelijk weet je snel meer. 
MVG. Cristien

Reputatie 2

@patje55  Door al die extra vrije werkdagen zal het wel iets langer duren (denk ik) bij DHL

Hopelijk weet je snel meer. 
MVG. Cristien

Dat denk ik ook, maar heb slechte ervaringen met het terug sturen van modems aan toen nog T-Mobile. Ging de vorige keer ook al niet goed. 

Reputatie 7
Badge +8

@patje55 Ik heb deze vraag over je retourzending in PM behandeld! 😊

Reputatie 2

@Demi van Odido Jep gezien en ook al geantwoord. 😁

 

Reageer