Beantwoord

Zyxel geen reservekopie van apple devices

  • 22 April 2020
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Het is niet mogelijk om een reservekopie te maken van mijn apple devices.

Ik heb sinds kort internet bij T-mobile met een Zyxel modem.

Ik ben er nu achter gekomen dat al mijn apple devices niet in staat zijn om een reservekopie te maken.

In een ander Topic heb ik gelezen dat het “uitvinken” van de apps bij maken reserve kopie een oplossing zou zijn. Helaas is dit niet het geval bij mijn devices.

Wel heb ik gemerkt dat als ik het WiFi netwerk bij instellingen “Vergeet dit netwerk” en opnieuw het WiFi netwerk configureer het 1x werkt. Daarna niet meer….

Wat zou dit kunnen zijn want dit is uiteraard wel heel vervelend, je mag toch verwachten dat zoiets werkt...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 April 2020, 16:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @baxter, goed dat je het aankaart op de Community, welkom trouwens! 😄 

We hebben op het Zyxel T-50 modem inderdaad een issue met het maken van back-ups van iOS apparaten (iPhone, iPad). Wanneer het apparaat automatisch of handmatig een back-up wil maken, is dit niet mogelijk en krijg je een melding over slechte netwerk verbindingen. Dit is een bug en is gemeld bij de leverancier om op te lossen, eventueel kun je een workaround volgen om het probleem op te lossen:

 

  • Je kunt zelf inloggen op het modem en het gastnetwerk inschakelen en vervolgens jouw iOS apparaten hiermee verbinden
  • Belangrijk is dat je op jouw iOS apparaat het normale Wifi-netwerk verwijdert uit jouw standaard netwerken:
  • Verbind met het standaardnetwerk in instellingen
  • Klik op het "i" rondje rechts naast het SSID/de Wifi-naam van het netwerk
  • Kies "vergeet dit netwerk"
  • Vervolgens kun je dan weer verbinding maken met het gast Wifi-netwerk
     

@Jason bedankt voor je reactie en workaround. Dan is het inderdaad wel mogelijk om een reserve kopie te maken.

Echter is deze workaround voor mij niet heel werkbaar. Nu kan ik mijn lokale devices niet meer benaderen vanuit mijn iphone, bewust is dat zo ingesteld. En het belangrijkste, mijn “GAST” netwerk heeft op de slaapkamer geen bereik :( 

Hebben jullie enig zicht op wanneer de leverancier deze bug oplost? Of heb je nog een andere workaround?

Reputatie 7

Hi @baxter, er wordt met hoge prioriteit naar gekeken maar ik heb op het moment helaas geen exacte oplosdatum voor je. Wordt aan gewerkt! 

Reageer