Beantwoord

Zyxel met wegvallende wifi connectie.


Reputatie 3

Afgelopen vrijdag heeft een monteur bij ons een andere Zyxel modem/router geplaatst omdat het “oude” model last had van WiFi drops.
 

Maar ook deze modem/router heeft last van WiFi drops. Na het opstarten doet de WiFi het uitstekend, maar een dag of drie dropt de 5G WiFi constant. Dan lijkt het als of de WiFi constant aan/uitgezet word. Dan is het werk er wel, dan weer niet, dan weer wel. Een knipperlicht WiFi. 
 

Na de installatie heb ik alleen het admin wachtwoord veranderd, samen met de SSID en WiFi wachtwoord en ik gebruik dus alleen 5G en niet ook nog het 2.4G kanaal. Verder staan alle instellingen zoals uit de fabriek.

 

Wat maakt dat de 5G WiFi zo instabiel is en we om de 3 dagen de modem even uit/aan moeten zetten om het op te lossen?

 

Iemand? En terug naar de fabrieksinstellingen is dus geen oplossing, want het aanpassen van deze drie zaken (admin ww, sssid & WiFi ww) zou toch op z’n minst moeten kunnen in iedere moderne modem/router.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 October 2019, 20:45

Bekijk origineel

103 reacties

Reputatie 7

Hi @kkevinkk Wat gek dat het zo af en toe opeens weer opspeelt. Met de verbinding zelf lijkt er zo te zien niets aan de hand, ik zie wel dat de modem al zo'n maand of 3 onafgebroken online is dus ik zou beginnen om de modem even een keer te resetten. Mocht dit niet voldoende zijn dan kan je met de stappen in ons Wifi topic het probleem hopelijk gemakkelijk verhelpen.

ik zie wel dat de modem al zo'n maand of 3 onafgebroken online is dus ik zou beginnen om de modem even een keer te resetten. Mocht dit niet voldoende zijn dan kan je met de stappen in ons Wifi topic het probleem hopelijk gemakkelijk verhelpen.


Vandaag even gedaan, maar eigenlijk een uur na reboot weer last van wegvallende wifi.

Reputatie 7

Hi @kkevinkk, super dat jij gelijk de tip van Brian hebt opgevolgd! Ik had natuurlijk graag gelezen dat dat verschil had uitgemaakt. Kan jij aan mij aangeven of jij ook de stappen van de website bij langs bent gegaan? Dan kan ik nóg beter de vervolgstappen voor jou bepalen. Graag zou ik je alvast willen vragen of jij een foto kan delen van zowel het modem als het Wifi-punt dat jij in huis hebt? Zo kan ik checken of alle juiste lampjes branden. Kan jij een foto maken op het moment dat jij problemen met de verbinding ervaart? Ik zie graag de foto’s tegemoet. Als alle juiste lampjes branden op de apparatuur, dan schakel ik graag de hulptroepen voor jou in. Jij hoort namelijk op de afstand van het modem die jij aangeeft te allen tijde een goede verbinding te hebben. Ik hoor het graag voor je, want ik wil dit voor jou fixen! 💪

Reageer