Beantwoord

Zyxel modem achter mijn eigen modem

  • 13 February 2023
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag allemaal,

We hebben vanaf het begin al een zeer slechte verbinding met glasvezel van t-mobile. De boosdoener was ons oude Huawei modem. T-mobile wilde deze niet vervangen ondanks de vele klachten die we hadden. Onze diagnose was dat het modem de hoeveelheid apparaten in ons smart-home niet aankon. Dit zijn er ongeveer 45.

Omdat we niet geholpen werden zijn we zelf opzoek gegaan naar een router/modem. We kwamen uit op de "TP-Link Archer AX55". Dit was vrijwel plug&play en we hebben geen enkele storing meer gehad. Ondertussen kregen zonder bericht van T-Mobile ineens een pakketje met daarin een Zyxel.  

Nu zitten we eigenlijk met de volgende vraag..

Is het mogelijk om zonder problemen de nieuwe Zyxel aan te sluiten op onze TP-link, om deze als extra hub te gebruiken? Zowel wifi als extra poorten.

Ik heb de Zyxel aangesloten op de TP-link. Ik zie dat de Zyxel nu geen internet heeft. 

Is er iemand die me op weg kan helpen, of is het gewoon niet mogelijk wat ik wil.


Bedankt alvast!

Gr, Mark
 

 

icon

Beste antwoord door louisL 13 February 2023, 16:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dexterd, wellicht kunnen @TMTV, @Waqqas en @louisL hier een deskundige blik op werpen. 

Reputatie 6
Badge

De Zyxel achter de TP-link zal niet zo maar gaan. De WAN aansluiting kun je niet gebruiken, want die verwacht dat je op VLAN300 binnenkomt. We kun je overwegen:

  • de DHCP server op de Zyxel uit te zetten
  • de Zyxel een vast IP-adres te geven uit het netwerk van de TP-link (zorg wel dat dat dat buiten de DHCP range van de TP-link valt, zonodig de DHCP range op de TP-link aanpassen om een adres uit te sluiten)
  • een LAN (niet de WAN) poort van de Zyxel aan een lan port van de TP-link.

dat geeft je 3 extra lan poorten en de WIFI zou ook moeten werken (famous last words)

De Zyxel achter de TP-link zal niet zo maar gaan. De WAN aansluiting kun je niet gebruiken, want die verwacht dat je op VLAN300 binnenkomt. We kun je overwegen:

  • de DHCP server op de Zyxel uit te zetten
  • de Zyxel een vast IP-adres te geven uit het netwerk van de TP-link (zorg wel dat dat dat buiten de DHCP range van de TP-link valt, zonodig de DHCP range op de TP-link aanpassen om een adres uit te sluiten)
  • een LAN (niet de WAN) poort van de Zyxel aan een lan port van de TP-link.

dat geeft je 3 extra lan poorten en de WIFI zou ook moeten werken (famous last words)

Hey louisL,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen doormiddel van de tips die je gaf.

Nogmaals bedankt!! :D

Reputatie 6
Badge

Dat was snel. Goed om te horen dat dit werkt. Ik vemoedde dat het kon werken, maar kon het niet garanderen. Succes verder

Reageer