Beantwoord

Zyxel port forwarding

  • 5 May 2022
  • 3 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo,

Ik heb thuis een IP Camera, welke ik graag van buitenaf zou willen bekijken. Op dit moment kan ik alleen via het interne netwerk toegang krijgen tot de camera. In het verleden heb ik dezelfde camera werkend gehad, dat was echter bij een andere provider met een andere router.

Camera IP address: 192.168.1.118

Camera Port: 443

Router: Zyxel VMG8825-T50

 

Ik ben geen expert op dit gebied, excuses als ik termen door elkaar haal. Ik heb via Netwerkinstelling → NAT → Poortdoorschakeling, de camera proberen door te schakelen. 

Klopt dit wat ik hier doe? Ik heb vooral mijn twijfels over de WAN-interface en poort setting.

 

Als dit correct in is gesteld, dan zou ik de camera via mijn WAN kunnen bekijken, lijkt mij? Het lijkt er op dat ik drie verschillende WAN addressen heb? 

Hiervoor ga ik naar Verbindingsstatus → Systeeminformatie, waarbij ik drie IP adressen zie. Welke moet ik gebruiken? (Sommige delen heb ik zwart gemaakt, omdat ik niet zeker weet of dit gevoelige informatie betreft)

 

 

Ik hoor graag wat ik fout doe :)

 

Groet,

 

Patrick

icon

Beste antwoord door yalerta 5 May 2022, 16:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Het 31.xx.xx.162 adres is je Internet IP adres.

De beide adressen beginnend met 10.xx.xx.xx zijn interne adressen van Tmobile om de modem uit te lezen of van andere firmware te voorzien.

Niet helemaal juist is waarschijnlijk je poort doorschakeling, Poort 443 en poort 80 zijn in het standaard internet gebruik de poorten om een webinterface met een browser te kunnen benaderen. poort 443 is middels een beveiligde verbinding.

De WAN-interface ETH_internet is van toepassing bij een Glasvezel aansluiting,
Bij een DSL aansluiting kies je daar voor VD_internet

Merk camera en type en eventueel welke app?

 

Hoi Yalerta,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Ik kan de camera nu van buitenaf bereiken, top!

 

Wellicht is het interessant voor andere gebruikers, om de oplossing te weten:

  1. Het IP adres beginnend met 31.xx.xx.162 is inderdaad het enige adres dat werkt.
  2. Ik heb voor de zekerheid de Poort van de IP camera zelf veranderd van 443 naar Poort 80. Tevens heb ik in de router de startpoort, eindpoort, vertaling startpoort en vertaling eindpoort allemaal op 80 gezet. 
  3. Nu kan ik mijn IP camera bereiken vanaf het IP adres beginnend op 31.xx.xx.162
Reputatie 7

Supermooi om te zien dat de tip van @yalerta heeft geholpen en bedankt dat je de juiste instellingen met ons wilde delen @degroenteman! 😁 Een mooi voorbeeld wat onze Community inhoudt.