Beantwoord

zyxel T-50 portforwarding werkt niet



Toon eerste reactie

31 reacties

Nu snap ik er helmaal niks meer van Mijn pc waar de game server op draait staat in geen van de twee routers

Reputatie 7
Badge +15

@Gino Van Lieshout 

Onder apparaat informatie hoef je alleen de interne IP te selecteren en de rest wordt automatisch ingevuld.

Controleer zonodig even op het desbetreffende apparaat welke IP hij heeft gekregen.

Als ik het ip en het mac adress in vul staat er: Het ingevoerde IP-adres bevindt zich niet in hetzelfde IP-adresbereik als dat van de router. Voer een geldig IP-adres in om door te gaan.

 

Komt dit omdat er een router tussen zit die wij gebruiken als versterker? zo ja het is een linksys wrt 32x. Alleen als ik daar in kijk zie ik mijn apparaat er ook niet tussen

Reputatie 7
Badge +15

@Gino Van Lieshout

Via de Zyxel interface 192.168.1.1 dmv statische DHCP of door het aanpassen van de DHCP poule naar 192.168.1.10 - 192.168.1.254 en dan 192.168.1.2 gebruiken.

Statische dhcp vind je in het menu, netwerkinstellingen, thuis netwerk, statische dhcp, voeg regel toe en selecteer de ip toegewezen aan je laptop/pc door de Zyxel bij apparaat informatie.

Hoe maak ik het apparaat waarop de game server staat statisch.Ik heb inderdaad glasvezel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gino Van Lieshout 

Klopt het dat je glasvezel hebt?

Bij server IP adres vul je het IP adres in dat het apparaat waarop de game server staat toegewezen krijgt van de Zyxel dus 192.168.1.(getal van 2 t/m 254).

zorg dat het toegewezen IP aan het apparaat waarop de game server staat een statische IP adres is.

Reageer