Zyxel T 54 wachtwoord veranderen lukt niet

  • 12 July 2023
  • 7 reacties
  • 309 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Zoals de topictitel al aangeeft lukt het me niet om het wachtwoord van de Zyxel T-54 te veranderen.
Inloggen in modem met de gegevens die op het modem staan lukt prima. Dan vraagt hij meteen of je het wachtwoord wilt aanpassen. Schijnbaar lukt dit. Wifi gegevens aanpassen lukt ook.
Maar als ik dan later weer wil inloggen zegt hij gebruikersnaam en/of wachtwoord onbekend. Inloggen met het oude wachtwoord lukt ook niet meer. Dat is het vreemde. Is er een max aan tekens die je mag invoeren? Daarover kan ik niets vinden. Bitwarden staat hier op 34 tekens. Krijg daar geen foutmelding over. Maar met 20 tekens lukte het ook niet, dus vermoed dat het probleem ergens anders ligt.
Moet dan uiteindelijk de modem weer resetten om in te kunnen loggen. Kan ik weer de wifi gegevens aanpassen etc. Klinkt dat iemand bekend in de oren?

soepkip67 10 maanden geleden

Hallo @BazipZ ,

Helaas werkt het inloggen op de T54 niet met een password manager. Ik gebruik Dashlane en dat gaat ook niet. Helaas moet je het wachtwoord handmatig invoeren.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BazipZ 

Het inloggen in de Zyxel-T54 interface lukt niet meer?

Soms ervaar ik ook dat ik de ene dag wel kan inloggen en de andere dag niet meer met precies hetzelfde wachtwoord. Heb niet echt een verklaring voor waarom dit gebeurt.

Ik had eens gelezen dat het maximale aantal tekens 64 is dus dat moet het probleem niet zijn, gebruik verder een simpel wachtwoord zonder speciale tekens.

Na een fabrieksreset kon ik weer inloggen met de gegevens zoals ze achter de T54 staan.

Ja, inloggen met de gegevens zoals achterop staan lukt mij ook, na een reset. Maar ben benieuwd wat er misgaat. Gebruik de passwordmanager Bitwarden, dus er zijn ook geen fouten mogelijk bij het intypen van gebruikersnaam of password. Dus een simpel of ingewikkeld wachtwoord doet er niet toe.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BazipZ ,

Helaas werkt het inloggen op de T54 niet met een password manager. Ik gebruik Dashlane en dat gaat ook niet. Helaas moet je het wachtwoord handmatig invoeren.

Reputatie 7
Badge +15

@BazipZ 

Ik had laatst ook dat na het intypen van het wachtwoord er vanzelf wat tekens bij kwamen maar dat kon je dan gewoon negeren.

Nu gebeurt dat hier niet meer.

Hallo @BazipZ ,

Helaas werkt het inloggen op de T54 niet met een password manager. Ik gebruik Dashlane en dat gaat ook niet. Helaas moet je het wachtwoord handmatig invoeren.

Dat zou vreemd zijn! Maar wel een verklaring bieden. Ik ga proberen om handmatig een wachtwoord in te voeren. Kijken of dat helpt.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BazipZ ,

Het is niet geheel vreemd er zijn meerdere sites, waar je zelf handmatig je wachtwoord moet ingeven.
Ben benieuwd of het handmatig wel lukt.😉

Het is gelukt met handmatig een wachtwoord in te voeren.
Lijkt erop dat het inderdaad met Bitwarden te maken heeft.
Had al eerder een Zyxel-modem, niet de T-54, en die had daar geen last van. Wat een vreemde keuze van Zyxel. Maar goed, alles werkt nu. Case closed!

Reageer