Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 lage snelheid

  • 30 October 2019
  • 2 reacties
  • 964 Bekeken

Beste,

 

Ik heb net mijn modem op fabrieksinstellingen gezet, en via speedtest.net en PS4 interenettester paar testjes gedaan. Uitslagen waarvan ik niet echt tevreden ben. Gaat om een 750MB/PS abonnement.

Weet iemand hoe deze verbetert kan worden, vooral op de PS4.

LAPTOP-LAN (Upload is dubbel keer hoger dan download is dit normaal ?);

 

LAPTOP-WIRELESS ( Hoe meer snelheid verkrijgen op Wireless? )

 

PS4-LAN (Veel te laag, upload is wel weer hoog)

 

PS4-Wireless (Hoger als LAN maar nog niet snel genoeg

 

icon

Beste antwoord door Brian 12 November 2019, 15:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Als je volledige snelheid wilt halen, zal je je VPN server uit moeten zetten. Er is er geen 1 te vinden waar je de volle snelheid zal halen.

 

Verder speelt dit nog, maar wordt opgelost komende nachten.

 

Hoogste snelheid op wifi krijgt je op de 5Ghz netwerk.

Reputatie 7

Hi@aluxy, zoals Glassertje al aangeeft zal je via een VPN eigenlijk nooit de volledige snelheid halen. Daarnaast is de PS4 ook vrij berucht wat betreft een trage connectie. De meeste betrouwbare manier om je internetsnelheid te testen is om bekabeld te testen op een goede PC met een SSD en een goede netwerkkaart via een desktop app (dus niet via de browser) en dan verschillende servers te proberen op verschillende momenten. Op die manier krijg je een goed gemiddelde van jouw internetsnelheid. Er kan/mag ongeveer 10% verschil in snelheid zitten maar als je consequent bijvoorbeeld maar de helft van de snelheid haalt op deze manier dan is er mogelijk iets mis de aansluiting zelf. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik beantwoord ze graag!

Reageer