Beantwoord

Zyxell T50 modem ouderlijk toezicht disabled na reset

  • 4 September 2023
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Ik heb een  t50 modem,  ik heb ouderlijk toezicht ingesteld omdat mijn zoontje anders 24uur op zijn pc zit,

maar zodra mijn zoontje het modem aan en uit zet dan staat ouderlijktoezicht uit,   nu begrijp je dus dat mijn zoontje elke keer zodra internet blokkeerd hij naar het modem loopt en het modem een keer aan en uit zet waarna hij weer lekker door kan internetten..

hoe los ik dit op???

icon

Beste antwoord door TMTV 4 September 2023, 13:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @sauvangsjo,

Welkom op de Community!

Toevallig heb ik vorige week in nog een ander topic gezet dat ouderlijk toezicht zowel op de T50 als opvolger T54 te wensen over laat. Mijn suggestie was toen om het modem om te ruilen naar een T56, die op dit gebied een stuk degelijker is. De verdere communicatie is via de privéberichten gegaan, dus ik weet niet wat daar besproken is, maar mogelijk is dat hier ook een optie. Dat kan alleen als je glasvezel hebt. De T56 kan niet op DSL. Anders is er ook nog Thuis Veilig Online. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik lees dat daar een vergelijkbare functie in zit. Het kost €2,50 per maand, maar je kunt het eerst een maand gratis uitproberen. Dat werkt momenteel niet op de T50, dus als je DSL hebt, zou deze omgeruild moeten worden voor een T54. Alternatief is een eigen router met deze functies aanschaffen, of het direct op de apparaten (mobieltjes/tablets) regelen met schermtijd of iets dergelijks.

De moderators lezen mee en reageren vanzelf. Ik hoop dat ze hierin iets voor je kunnen betekenen.

Ik kan me vinden in jouw antwoord, echter blijf ik er bij dat het toch een bug betreft.  het kan toch niet waar zijn dat ouderlijk toezicht wordt gedisabled op het moment dat je het modem aan en uit zet???  dan kun je net zo goed deze hele functie verwijderen uit het modem.     

Reputatie 7
Badge +6

Het is ook een bug, maar het oplossen ervan duurt inmiddels al vrij lang. Vandaar dat ik wat alternatieven noem. De snelste en voor jou goedkoopste oplossing zou het omruilen van de T50 voor de T56 zijn, mits je glasvezel hebt. Dat wilde ik vast als voorzet geven voor de moderators, maar zij weten het beste wat er mogelijk is. Je hoort vast snel van ze!

Reputatie 7
Badge +9

Dank @TMTV voor de voorzet, ik schiet hem er meteen in! @sauvangsjo ik heb het modem voor je omgeruild. Hiermee, zoals @TMTV al zegt, wordt dit verholpen. Kan je mij een terugkoppeling geven na de installatie? 

Bedankt voor de oplossing,  Modem ontvangen, als geinstalleerd en ingesteld zal ik een terugkoppeling geven..

getest en het werkt!!!

het schema werkt, maar mijn Wifi is compleet ruk geworden…

zelf op de Bgg waar mijn modem staat is wifi niet stabiel, iedere keer valt het weg…   ik ga mijn oude modem weer ff terug zetten want dit is geen doen zo

mijn oude modem was stabiel en werkt goed,,,,

 

 

 

Reageer