Beantwoord

Aanvraag nieuw abonnement afgewezen?

  • 12 December 2023
  • 8 reacties
  • 303 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Goedemiddag,

 

Ik probeer een overstap van KPN naar Odido (8Gbit & Sim-Only met nummerbehoud) aan te vragen maar die wordt telkens afgewezen om onduidelijke redenen. Alle gegevens heb ik 3x nagelopen en kloppen gewoon.

 

De pagina reden voor afwijzing helpt me niet verder aangezien niks op die pagina relevant is voor mijn situatie. Ik heb nog nooit een factuur te laat betaald, met deurwaarders te maken gehad o.i.d. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik eerder dit jaar vroegtijdig mijn T-Mobile contract heb laten ontbinden ivm verhuizing naar nieuwbouw waar de aansluitdatum te ver in de toekomst lag. Dit is destijds gewoon netjes afgehandeld door T-Mobile zonder slag of stoot.

 

Hopelijk kan iemand van Odido me hier mee helpen aangezien ik graag gebruik wil maken van multigig.

 

 

icon

Beste antwoord door frahaz 12 December 2023, 16:07

Bekijk origineel

8 reacties

Ik dacht ik probeer eens Internet Only te bestellen en de postcode check geeft daar maximaal 1 Gbit aan. Als ik vervolgens naar bestellen ga kan ik echter wel 8 Gbit selecteren.. Wat is het nou?

Volgens mij heb ik het probleem gevonden.

 

Wanneer je Internet + Sim Only probeert te bestellen mist er een vakje om de algemene voorwaarden te accepteren (zie foto 1). Bij Internet Only is die wel aanwezig (zie foto 2). Dit was met Dark Reader en uBlock extensies uitgeschakeld in Firefox trouwens. Ook heb ik in Edge gekeken en daar was het hetzelfde.

 

Inmiddels heb ik met succes internet weten te bestellen. Daar zit echter wel €30 aansluitkosten aan vast die er met Internet + Sim Only niet zijn...

 

https://i.imgur.com/g3MiLNz.png

https://i.imgur.com/i5td6fG.png

 

 

Sim Only bestellen lukt me dus nog steeds niet. Alle gegevens weer tig keer nagelopen. Klopt gewoon. Nummerbehoud SMS verificatie gedaan. Bij de laatste stap een afwijzing na bevestiging (met alles aangevinkt). Rare gang van zaken dit.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Frahaz, fijn dat het inmiddels is gelukt met het bestellen van Internet! Wat apart dat Internet + Mobiel (Sim Only) werd afgewezen. Begrijp ik het goed dat je Internet dus apart hebt besteld? Je kunt het beste even bellen met mijn collega's van Telesales - op 0800-0092 - om erachter te komen waarom de bestelling wordt afgewezen. Wellicht kunnen zij deze wel voor je bestellen en de aansluitkosten kunnen dan uiteraard vergoed worden. Mocht je je bestelling zo willen laten en Sim Only ook los willen bestellen, dan kan dat natuurlijk ook. Maar ook hiervoor kun je het beste telefonisch contact opnemen, zodat mijn collega's dit voor je in orde kunnen maken of je er stap voor stap doorheen helpen.

Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi Frahaz, fijn dat het inmiddels is gelukt met het bestellen van Internet! Wat apart dat Internet + Mobiel (Sim Only) werd afgewezen. Begrijp ik het goed dat je Internet dus apart hebt besteld? Je kunt het beste even bellen met mijn collega's van Telesales - op 0800-0092 - om erachter te komen waarom de bestelling wordt afgewezen. Wellicht kunnen zij deze wel voor je bestellen en de aansluitkosten kunnen dan uiteraard vergoed worden. Mocht je je bestelling zo willen laten en Sim Only ook los willen bestellen, dan kan dat natuurlijk ook. Maar ook hiervoor kun je het beste telefonisch contact opnemen, zodat mijn collega's dit voor je in orde kunnen maken of je er stap voor stap doorheen helpen.

Laat je het me weten of het is gelukt?

Hi Marciano,

Ik heb inmiddels gebeld en ook daar lukte het niet om een abonnement af te sluiten. Wel zei de medewerker dat het probleem de kredietcheck is. Alleen twijfel ik nu of ik dat wel goed verstaan heb aangezien ik niet geregistreerd sta bij het BKR. Dit heb ik gisteren nog gecheckt. Na wat googlen kwam ik ook de instantie Preventel tegen waar ik nu een inzageverzoek heb lopen. Verder ga ik maar een brief sturen naar Odido om meer duidelijkheid te krijgen en dit hopelijk op te lossen.

Erg veel moeite voor een simpel Sim Only abonnementje van €18,50 per maand. Nog geen 3 maanden geleden kon ik gewoon zonder problemen naar KPN sim only maandelijks.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Frahaz, goed dat je hebt gebeld! Wat apart dat het nog steeds niet lukt. Mee eens dat dit veel moeite is voor een Sim Only en ik hoop dat er een logische verklaring voor is. Laat het me gerust weten wat hieruit komt. Ik hoop dat je n.a.v. je brief meer duidelijkheid krijgt en dat het alsnog lukt! 

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag.

Hi @Marciano van Odido even een vraagje,

 

Klopt het dat er bij Sim Only 3 standaard opties zijn bij legitimatie (zie foto)? Ik vraag dit omdat het me opviel dat jullie concurrenten allemaal onderscheid maken tussen Europees en Nederlandse ID. Dat laatste zie ik dus niet als optie. Ik heb inmiddels terugkoppeling van Preventel gehad en ook daar sta ik niet geregistreerd. Ik vermoed nu dus sterk dat het mis gaat bij het type legitimatie. Ik heb geen rijbewijs of paspoort maar alleen een Nederlandse ID kaart die al wat ouder is (2015, 10 jaar geldig). Ik ging er vanuit dat die onder Europees ID viel maar daar twijfel ik nu aan. Klinkt heel vergezocht allemaal maar ik zou het anders ook niet meer weten. Ik kan natuurlijk altijd nog een brief naar Odido sturen om achter de reden te komen, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat ik alles gewoon goed invul en het systeem weigert.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Frahaz, het klopt dat je deze 3 opties hebt en Europees ID (Nederlands) is voor jou dan inderdaad de juiste! Het zou goed kunnen dat je kredietcheck goed hebt verstaan. Goed dat je in ieder geval geen registraties hebt. Ik gok dat het dan echt vastloopt op de kredietcheck. Zou je eens kunnen kijken of het wel lukt met een lagere bundel en/of minder hoge kosten die je tijdens de kredietcheck intoetst? Je zou hier even met verschillende bedragen kunnen testen om te zien, of je vanaf een bepaald bedrag wel de Sim Only kunt aanschaffen!

Ik ben erg benieuwd en ik verneem graag van je! 😄

Reageer