eSIM bestellen kan niet

  • 30 November 2023
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Ik had een iPhone XS met Esim van T-mobile. 

 

Nu heb ik een nieuwe iPhone en wil ik graag weer een Esim. Omdat ik al een zakelijke simkaart heb. 

 

Maar ik kan nergens een Esim bestellen. Nergens in mijn account staat dit. Ik kan wel een normale simkaart bestellen, maar dat wil ik niet. Ik moet een ESIM hebben. 

 

Hoe krijg ik dit in hemelsnaam voor elkaar? 

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hoi Broodje, thanks voor het proberen via de webversie! Ik heb direct met je meegekeken op je e-mailadres en gaat het om het nummer met 16 op het eind? Zo ja, dan kun je inderdaad geen eSIM bestellen en downloaden via Mijn Odido. Ik kan dat ook niet voor je doen. eSIM met PrePaid is technisch wel mogelijk, maar hiervoor zou je dan naar een van onze Shops moeten gaan. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht het om een ander nummer gaan, laat het me dan ook weten! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik had een iPhone XS met Esim van T-mobile. 

 

Nu heb ik een nieuwe iPhone en wil ik graag weer een Esim. Omdat ik al een zakelijke simkaart heb. 

 

Maar ik kan nergens een Esim bestellen. Nergens in mijn account staat dit. Ik kan wel een normale simkaart bestellen, maar dat wil ik niet. Ik moet een ESIM hebben. 

 

Hoe krijg ik dit in hemelsnaam voor elkaar? 

Hallo @Broodje_met_beleg, welkom op onze Community! Geen zorgen, ik geef je graag meer duidelijkheid! Je zou de eSIM gewoon moeten kunnen bestellen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim onder het kopje '’eSIM bestellen'’. Krijg je deze optie niet te zien? Is dat in de app of ergens anders? Zou je voor me kunnen inloggen via een desktopversie om te kijken of je het dan wel te zien krijgt? 

Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Halo Pharwin,

 

Dank voor je antwoord. Ik heb beide websites en app gecheckt, maar die optie staat er gewoon niet bij… 

Ik heb ook de desktop versie geprobeerd, ook geen optie voor eSIM..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Broodje, thanks voor het proberen via de webversie! Ik heb direct met je meegekeken op je e-mailadres en gaat het om het nummer met 16 op het eind? Zo ja, dan kun je inderdaad geen eSIM bestellen en downloaden via Mijn Odido. Ik kan dat ook niet voor je doen. eSIM met PrePaid is technisch wel mogelijk, maar hiervoor zou je dan naar een van onze Shops moeten gaan. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht het om een ander nummer gaan, laat het me dan ook weten! 😄

Hallo Marciano,

Bedankt voor je bericht. Het gaat inderdaad om dat nummer. 
Ik ben momenteel in het buitenland en kom nu nog even niet terug naar Nederland. Maar het is wel fijn als ik toch mijn NL nummer kan blijven gebruiken. 

 

Kan ik een familie lid langs de winkel sturen? Als ik maar een QR-code heb dan is het goed toch? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, heerlijk dat je nog een tijdje in het buitenland blijft! eSIM wordt dan wel lastig. Alleen jijzelf mag de eSIM in de shop aanschaffen. Als je een tijdje in het buitenland blijft kun je het beste een fysieke simkaart bestellen en naar huis laten sturen, zodat iemand deze naar je door kan sturen. Een andere optie is om tijdelijk een goedkoop lokaal simkaartje aan te schaffen. Blijf je in totaal bijvoorbeeld langer dan 4 maanden in het buitenland, dan is een lokaal simkaartje ook de beste optie, omdat je anders een extra toeslag krijgt op het verbruik van data.

Ik hoop dat het hiermee lukt! Mocht ik je kunnen helpen een fysieke simkaart te bestellen, laat het me dan weten. Dan doen we een aantal controles en dan ligt je simkaart in ieder geval binnen enkele dagen bij je thuis!

Reageer