Beantwoord

Geannuleerd bestelling, geen terugbetaling na 14 dagen

  • 15 February 2024
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Hallo,

Ik heb op 23-01-2024 mijn abonnement verlengd met een nieuwe mobiel. Na betalen met ideal ging iets mis, €445.41 werd wel afgeschreven van mijn bankrekening maar op betaal pagina van Odido zag ik het bericht "Het betaalverzoek is in behandeling of afgebroken. Over een uur kunt u het nog eens proberen". 

Ik heb deze bestelling geannuleerd na contact te hebben opgenomen met de klantenservice en op 25-01-2024 opnieuw besteld in de winkel. Betaling ging goed. Een paar dagen later kreeg ik email dat de telefoon niet op voorraad is en pas op 12 februari wordt verwacht. Het was wel op voorraad tijdens bestellen, daarom had ik het juist besteld zodat ik het voor mijn vakantie kon hebben. 

Klantenservice gebeld, 512gb versie was wel op voorraad dus bestelling weer geannuleerd en 512gb versie besteld in plaats van 1tb. Bij ophalen in de winkel kwam ik erachter dat mevrouw van klantenservice een nieuwe abonnement had aangevraagd in plaats van verlenging. Dat werd gecorrigeerd in de winkel maar ik ben hierdoor €120 cashback van samsung misgelopen omdat de nieuwe besteldatum op de factuur later is dan de promotie periode van samsung.

De reden van deze bericht is dat ik nog steeds wacht op terug betaling van de eerste bestelling van €445.41 van 23 januari. De €445.41 van bestelling van 25 januari heb ik wel teruggekregen op 06 februari.

Kan iemand mij helpen met deze?

bestelnummer 23-01-2024: 207301554 (€445.41)
bestelnummer 25-01-2024: 207518510  (€445.41)

Groeten,
M Singh

icon

Beste antwoord door Mikesingh 7 March 2024, 10:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mike, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je voor de nieuwe Samsung bent gegaan! Minder fijn dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen. Daar ga ik je bij helpen. Omdat het om 2 terugstortingen gaat, wil ik het direct laten controleren bij mijn collega's van Finance. Stuur je mij van beide bestellingen een screenshot/betaalbewijs? Houd er rekening mee dat je persoonlijke gegevens onleesbaar maakt, aangezien je alleen afbeeldingen in dit topic kan reageren en dit openbaar staat. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan hoop ik dat we je betalingen snel kunnen vinden en terug kunnen storten! 😄

Hallo,

Hierbij screenshots van beide betalingen:

 

Hoi Mike, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je voor de nieuwe Samsung bent gegaan! Minder fijn dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen. Daar ga ik je bij helpen. Omdat het om 2 terugstortingen gaat, wil ik het direct laten controleren bij mijn collega's van Finance. Stuur je mij van beide bestellingen een screenshot/betaalbewijs? Houd er rekening mee dat je persoonlijke gegevens onleesbaar maakt, aangezien je alleen afbeeldingen in dit topic kan reageren en dit openbaar staat. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan hoop ik dat we je betalingen snel kunnen vinden en terug kunnen storten! 😄

Waarom kan mijn annulering niet worden gecontroleerd bij finance? En moet ik na 20 dagen nog eens minimaal 14 dagen wachten vanaf maandag? 

 

Ongelooflijk.

Reputatie 6
Badge +6

@Nico Gebhard Ik kan zien dat het terugstortformulier al is ingevuld op 14/02/24 en vanaf dan kun je 14 dagen tellen. Het is soms niet helemaal volgens de regels, waarvoor uiteraard mijn excuses,maar zoals ik al aangaf, moeten we hiervan wel eerst op de hoogte zijn. We gaan er altijd vanuit dat het automatisch wordt teruggestort, maar in de praktijk blijkt het soms anders. Dat heeft verder ook te maken met technische redenen, waar we niks aan kunnen doen. Soms worden we dus op de hoogte gesteld na deze 14 dagen tijd en vanaf dan doen we er alles aan om het bedrag zo snel mogelijk terug te storten. 

Voor de zekerheid heb ik voor je navraag gedaan bij onze financiële afdeling om na te vragen wanneer je het bedrag teruggestort kan krijgen. Zodra ik hier meer duidelijkheid over heb, zal ik het je direct laten weten in het onderstaande topic: 

Graag aan jou de vraag om het centraal te houden in één topic, zodat het overzichtelijk blijft voor de rest. Alvast bedankt! 

Ik heb hetzelfde als hierboven. Bestelling is geannuleerd omdat er een storing bij Odido was. Wel 285,40 aanbetaald wat voor 20 februari 2024 teruggestort zou worden, maar helaas, niets ontvangen. Ik heb al een keer of 6 gebeld, maar er gebeurt niets. Ik zou teruggebeld worden gisteren, ook dat is niet gebeurd. 😡

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sylviahamann, niet fijn dat je je terugbetaling van je geannuleerde bestelling niet automatisch hebt teruggekregen. Gaan we voor zorgen! Ik zie dat mijn collega gisteren per mail navraag heeft gedaan over de terugbetaling. Ik heb haar gevraagd het mij te laten weten als ze een reactie heeft. Als het goed is ontvangt ze binnen 7 dagen een reactie. Je hoort het dan direct van me!

Casenummer 69345125

Hoi Mike, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je voor de nieuwe Samsung bent gegaan! Minder fijn dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen. Daar ga ik je bij helpen. Omdat het om 2 terugstortingen gaat, wil ik het direct laten controleren bij mijn collega's van Finance. Stuur je mij van beide bestellingen een screenshot/betaalbewijs? Houd er rekening mee dat je persoonlijke gegevens onleesbaar maakt, aangezien je alleen afbeeldingen in dit topic kan reageren en dit openbaar staat. Ik zie je reactie graag tegemoet en dan hoop ik dat we je betalingen snel kunnen vinden en terug kunnen storten! 😄

 

@Marciano van Odido Ik heb gisteren mijn terugbetaling ontvangen. Dank u.

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat je de terugbetaling hebt, Mike en bedankt voor het laten weten! 

Reageer