Google Pixel 8 pro 256 blauw besteld, maar bestelling ging fout. Nu geen recht op watch?

  • 20 October 2023
  • 26 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb 10 oktober mijn abonnement verlengd met een pixel 8 pro. Gisteren gebeld waar hij bleef en toen bleek dat mijn order ‘was blijven hangen’. Een aardige medewerker stelde voor om die te annuleren en een nieuwe bestelling te doen. Dat zou sneller zijn dan afwachten wanneer een vastgelopen order eindelijk opgelost zou zijn. Zo gezegd zo gedaan. Nu bedacht ik ineens dat die Pixel watch 2 actie liep tot de 16e en gisteren was het de 19e. Dat betekent dat ik omdat mijn bestelling vastgelopen was en ik eindelijk ongeduldig werd en ging bellen, ik nu geen Pixel Watch meer kan bestellen. Hoe nu verder? Tijdens mijn eerste bestelling had ik er wèl recht op. Toch wel heel erg jammer!

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hoi Stephanie, bedankt voor je ordernummers! Er is technisch gezien niets fout gegaan bij je tweede bestelling. Ik snap ook dat mijn collega dacht dat je toestel al snel bezorgd zou worden. De status stond op dat moment namelijk nog op (direct) leverbaar. Echter is het door jou gekozen toestel later die dag op phase out gegaan. Dit betekent dat het het toestel uit het assortiment is. Ik snap dat dit - netjes gezegd - niet fijn is. In dit geval heb je dus twee keer pech gehad met je bestellingen. 

Neem direct even contact op met mijn collega's van Sales op 0800-0092. Leg ze uit dat jouw bestelling (Google Pixel 8 Pro, 256GB, Blauw) op phase out staat. Zij helpen je bestelling om te zetten naar een ander model dat wel leverbaar is (mits je dit wil natuurlijk).

Over de actie; op dit moment is er echt geen reden tot paniek. Ik snap dat het nu een beetje hopeloos lijkt, maar ik ben al aan het schakelen met collega's (die weer moeten schakelen met Google) om je toch aan de actie mee te kunnen laten doen. Zodra ik hier reactie op heb, laat ik het je uiteraard direct weten. Om uberhaupt mee te doen met de actie, wil ik je vragen echt z.s.m. met Sales te bellen om een ander model te kiezen, vanwege de phase out van het door jou gekozen model.

Ik hoop dat bovenstaande antwoord geeft op je vraag waarom mijn collega je een nieuw abonnement heeft laten bestellen. Hij wist op dat moment niet van de phase out, anders kon hij had toestel uiteraard ook niet meer bestellen.

De actie om de Watch te claimen start vrijdag. We hebben dus nog even om je nieuwe toestel bij je te krijgen. Wat betreft de actie; wacht even tot ik een reactie heb van mijn collega's. Houd er rekening mee dat het even kan duren, omdat we ook navraag moeten doen bij Google.

Ik snap dat het met de case van Navyblueboss helemaal op een horrorfilm lijkt, maar dat is echt niet het geval. Ik hoop dat bovenstaande informatie voor meer duidelijkheid zorgt en je zorgen een beetje wegneemt. 
 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StephanieP 

Bij het indienen van je claim heb je deze gegevens nodig :

Je zou dan zeggen dat het niet kan met de nieuwe bestelling, misschien dat een moderator nog wat voor je kan doen.

Ja precies! Dat hoop ik ook. Tenslotte heb ik mijn verlenging op tijd aangevraagd. Dat er dan iets mis gaat in de procedure bij Odido kan ik niets aan doen. Ik heb ook na de 1e bestelling een bevestiging gekregen op de mail met een bestelnummer. 2 dagen een sms gekregen dat hij helaas niet op voorraad  was, maar zodra hij klaar zou liggen in de winkel zou ik bericht krijgen. Daarna niets meer. Tot ik gisteren ongeduldig werd en ging bellen. Het advies van de servicemedewerker was om de opdracht te cancellen en opnieuw te doen. Een interne procedure om e.e.a. alsnog geleverd te krijgen zou weken, danwel maanden gaan duren. Dus.. ik ging akkoord met nieuwe aanvraag. Op dat moment niet bedacht dat de watch actie dan wel al verlopen zou zijn. Dus een storing in het systeem = geen watch voor mij? Gevalletje ‘pech mevrouw'?.. Ik hoop dat ze dit in ieder geval wel voor mij kunnen herstellen. Het wachten op de telefoon is al waardeloos als er bij de bestelling staat ‘vanaf 12 oktober leverbaar'. 

Het is niet jouw schuld dat de bestelling is blijven hangen. Het zou erg klantonvriendelijk zijn als Odido dat jou zou aanrekenen, juridisch trouwens ook dubieus. Dat zal de moderator ook wel begrijpen😜 en ervoor zorgen dat jij jouw pixel watch twee krijgt!

Reputatie 7
Badge +14

Helaas is dit geen actie van Odido maar van Google. Google zal waarschijnlijk jouw claim afwijzen en daar kan Odido niets aan veranderen.  Je kunt nog wel je bestelling annuleren en wachten op een volgende actie.

Helaas is dit geen actie van Odido maar van Google. Google zal waarschijnlijk jouw claim afwijzen en daar kan Odido niets aan veranderen.  Je kunt nog wel je bestelling annuleren en wachten op een volgende actie.

Dit meen je niet? Is dit écht jullie manier om dit op te lossen? Er is een fout gemaakt in jullie systeem. Actie van Google en dus kan Odido er niets aan veranderen? Wachten op een volgende actie? Wát een ontzettende dooddoener 😓

Stephanie, dit is onacceptabel, hoogst klantonvriendelijk en het antwoord van odido is juridisch dubieus. Het is de schuld van odido dus de billijkheid gebiedt dat Odido ook met een redelijke oplossing komt. Het bovenstaande antwoord verdient die kwalificatie niet, dat moge duidelijk zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering? 

Reputatie 7
Badge +14

Je praat hier met andere klanten hé zoals @Tarahumara , ik en @Waqqas . Je hoeft op ons geen rechtsbijstandverzekering af te sturen :) 

Stephanie, dit is onacceptabel, hoogst klantonvriendelijk en het antwoord van odido is juridisch dubieus. Het is de schuld van odido dus de billijkheid gebiedt dat Odido ook met een redelijke oplossing komt. Het bovenstaande antwoord verdient die kwalificatie niet, dat moge duidelijk zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering? 

Ja, hier lusten de honden geen brood van. Ik ben gewoon de sjaak. Odido heeft zoveel kleine lettertjes overal dat ik daardoor geen poot heb om op te staan. Uitsluiting acties enz. Het is alleen maar heel triest hoe dit gaat. Ik ga mijn aanvraag annuleren. Maar pas als ik mijn telefoon 2 weken gebruikt heb? Is dat een idee? Ach.. KPN en Vodafone zijn geen haar beter. Allemaal veel te groot en teveel macht. Zonder telefoon of abonnement wil/kan geen mens meer. Ik ook niet. Helaas wordt daar gewoon misbruik van gemaakt. Je betaalt je scheel. Bij mijn verlenging is nu ook mijn abonnement gewoon 7,50/mnd duurder geworden. Voor hetzelfde product. Kunnen bellen/internet. Maar ik klaag niet. Ik verwonder mij slechts. Over hoe ver ik kwam dat ik zo'n dure telefoon met zo'n uitgebreid abonnement heb besteld. Idioot gewoon!

Je kunt nog wel je bestelling annuleren en wachten op een volgende actie. Dit was wel de topper van de maand. Annuleren wordt het zeker wel ja!

Je praat hier met andere klanten hé zoals @Tarahumara , ik en @Waqqas . Je hoeft op ons geen rechtsbijstandverzekering af te sturen :) 

Oooh wacht effe… Eric, ik dacht dat jij van Odido was 🙄 Je ‘Odido Superuser” achter je naam maakte me in de war. Sorry! Nou, ik ben heel benieuwd of er een Odido-medewerker mij/ons toch uit deze negatieve gedachte kan halen! Fingers crossed!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Stephanie, tof dat je voor de Google Pixel 8 Pro bent gegaan! Ik snap volkomen dat je gebruik wil maken van de Pixel Watch 2 actie. Heb je je nieuwe bestelling al geannuleerd? Ik hoop het niet! Ik kan op dit moment niks garanderen, maar als je me je zowel je eerste als tweede ordernummer stuurt, ga ik m'n best doen om dit voor je te regelen. Ik zie je ordernummers graag tegemoet en dan hoor je het van mij als ik een definitief antwoord heb!

Hallo Marciano, dit zijn mijn ordernummers:

202111189  en 202586001 

Fijn dat je reageert. Ik heb ook nog steeds geen sms gekregen wanneer mijn toestel komt. De medewerker met wie ik de 2e overeenkomst heb besproken op 19 oktober 'beloofde’ mij zo ongeveer dat ik een dag later zeker wel kon verwachten dat ik hem op zou kunnen halen. Nu is ondertussen het weekend ook voorbij en in mijn omgeving zie ik nog steeds niet eens mijn bestelling. Hij is toch niet weer verkeerd gegaan hoop ik?

 

Reputatie 1

Hi Stephanie, ik heb iets soortgelijks en bij mij denk ik niet dat Odido het gaat oplossen. Hou ons vooral op de hoogte van de voortgang, mocht er geen oplossingen komen kunnen we misschien samen kijken wat er nog kan. Belooft is immers belooft, en ik ga me hier niet bij neerleggen.

Als je een blauwe of witte 256gb telefoon hebt besteld zou ik helemaal goed opletten! Zie mijn topic:

 

Reputatie 1

of 512gb, geld dat ook voor. Beide worden alleen in zwart geleverd door Odido. Maar ja, dat hebben ze zelf besloten, en met dat besluit vervalt ons recht op een watch. Lijkt me nogal ongewenst...

Hi Navyblueboss! Dankjewel voor je reactie in mijn verhaal. Wat een horrorstory wordt dit! Dat het bij Odido een zooitje is met leveringen en de opvolging van wat er gebeurt en dat de ene medewerker wat anders zegt dan de andere was ik al achter ondertussen, maar jouw verhaal hierbij bevestigt het nog eens dubbel en dwars. Ik hoop dat Marciano die voor mij aan het zoeken is en hier weer terug komt als het goed is hier werk van kan maken en kan zorgen dat dit opgelost wordt voor ons. En voor nog meer waarschijnlijk? Wàt een enorme blunder! Het allerergste is dat ik dagelijks langs verschillende bushaltes kom nu met overal de prachtige Google Pixel 8 Pro in het blauw. Vandaag besteld, morgen in huis! Weliswaar bij Belsimpel en niet rechtstreeks bij Odido. Medewerker B die ik kreeg vertelde mij dat het absoluut niet aan de kleur of versie lag. Nee, mijn bestelling was vastgelopen en daarom ging het fout. Ik vertelde hem van Belsimpel en dat ik dan morgen geleverd zou krijgen. Dat ik wilde annuleren. Nee, dat was een slecht plan. Dé oplossing zou zijn opnieuw bestellen en dan kunt u hem morgen ophalen in de winkel mevrouw! Ik weet het nou ja… 99% zeker! Kennelijk verzinnen ze om de beurt een ander verhaal en weten medewerkers van Odido helemaal niet hoe het nou echt zit.

Marciano? Waarom werd mij niet verteld dat een blauwe niet leverbaar was/is? En nog steeds niet en nooit gaat komen? Waarom werd mij een nieuw abonnement aangesmeerd? Waardoor mijn datum veranderde? Waarom kreeg ik geen zwart alternatief? Had ik dan vandaag èn een telefoon gehad nu en mijn watch gewoon kunnen bestellen volgens plan?

 

Reputatie 1

Hoor deze grap, ze hebben mijn topic gesloten! Omdat er zogenaamd geen dubbele topics mogen, terwijl mijn eerder topic puur ging over de vraag welk document we nodig hebben en die tevens op beantwoord was gezet door Odido. Ik moet dus in dat topic verder, waardoor mijn verhaal en oproep naar andere gedupeerde helemaal onderaan een topic staat en niet gelezen gaat worden door andere.. Dus ook hier maar, dit is het topic waar ik nu verder moet van Odido:

 

Nou jaaaa? Jason denkt dat jij mij bent of zoiets? Hij had hier mijn vraag moeten sluiten, hij had het ook tegen mij, want ik schreef ‘dubbel’ in jouw vraag. Jouw vraag was er bovendien eerder dan de mijne. Zucht..

En behalve dat de verkeerde vraag dicht ging? We hebben allebei uiteindelijk hetzelfde probleem waar we tegenaan lopen en we willen dat allebei opgelost hebben. Het begon met 2 verschillende verhalen er naar toe, vandaar 2 topics. Toen ik mijn topic begon wist ik nog niet dat de blauwe nooit leverbaar zou zijn, dat kwam pas toen bleek dat er verschillende verhalen van verschillende medewerkers zijn.

Maar goed. 

Nee, Odido.. wij zijn gewoon klanten en bestellen voor heel veel geld een abonnement met een dure telefoon bij jullie. Omdat er staat dat hij vanaf 12 oktober leverbaar is. En je er ook een prachtige watch bij krijgt! En dan is er een probleem aan jullie kant waardoor dingen blijken mis te gaan en wij hebben daar vragen over.

En dan gaat dit zo? Dat een vraag gewoon gesloten wordt? Hoe gaat dit nu verder? Hoe lossen jullie dit op?

  • telefoon komt niet (helemaal niet leverbaar vanaf 12 oktober)
  • geen terugkoppeling van Odido
  • Pixel Watch 2 actie (het lokkertje) vervalt door laksheid Odido

 

Reputatie 1

Ja als Odido dit niet serieus aanpakt ga ik er zeker ook werk van maken. Hoop dat nog meer mensen zich melden met ditzelfde probleem, want die zijn er 100%. (namelijk iedereen die een blauwe of witte 256/512gb heeft besteld).

Reputatie 1

Gisteren opnieuw maar zelf gebeld (aangezien er belooft was dat ik maandag met spoed gebeld zou worden door diegene die het abbo heeft gecanceld, en dat natuurlijk niet is gebeurt).

 

  • Krijg ten eerste te horen dat ze elkaars rooster niet kunnen zien dus ze mogen helemaal geen beloftes maken over wanneer je word terug gebeld.
  • Ten tweede opnieuw bevestigd gekregen dat het aanpassen van een factuur uberhaupt niet mogelijk is. Wel is die case aangemaakt waarin dat verzoek word gedaan door die kerel die in mijn verhaal medewerker C is, alleen kan dat dus helemaal niet. 
  • En ten slotte werd mij heel duidelijk gemaakt dat ook deze medewerker geen idee heeft hoe en of dit op te lossen is door Odido, voornamelijk doordat de oorspronkelijke order is geannuleerd. Mocht jou order van voor 16 oktober nog niet geannuleerd zijn zou ik dat dus ook echt niet laten doen voorlopig. Mijn topic is nu bijgevoegd aan een nieuwe case, en word bij de verkoop manager neergelegd. Mijn hoop dat dit word opgelost zonder rechtsbijstand of andere capriolen is inmiddels echt flink in elkaar gezakt…

Ohja, als je nu googled op “odido gratis pixel watch” dan komt bijna bovenaan mijn topic over deze elende naar voren. Hopen dat andere gedupeerde deze zo ook tegen gaan komen. Ik denk dat veel mensen echter nog niet weten DAT ze zijn gedupeerd, aangezien Odido blijft zeggen “nee hoor die telefoon komt eraan” terwijl dat dus niet zo is blijkt nu. 

Als het niet over onze bestellingen zou gaan zou ik het bijna grappig gaan vinden. Vermakelijk of zo 🍿

En de andere kant.. je zou er maar werken 🙄Moeten werken dan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig in deze puinhoop elke dag probeert dingen op te lossen voor klanten. Sales belooft weer wat en aftersales krijgt de shit over zich heen. Je hoort het zo vaak. Ik vraag me af óf aftersales wel iets kan doen of dat ze gewoon na een paar maanden zo afgefikt zijn dat ze alles maar laten gaan. Zo van ‘stuur die bommen en granaten maar, misschien helpt het’.. 
 

Dus.. hoe komen we langs aftersales? Misschien kan een Odido medewerker ons dat vertellen?
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Stephanie, bedankt voor je ordernummers! Er is technisch gezien niets fout gegaan bij je tweede bestelling. Ik snap ook dat mijn collega dacht dat je toestel al snel bezorgd zou worden. De status stond op dat moment namelijk nog op (direct) leverbaar. Echter is het door jou gekozen toestel later die dag op phase out gegaan. Dit betekent dat het het toestel uit het assortiment is. Ik snap dat dit - netjes gezegd - niet fijn is. In dit geval heb je dus twee keer pech gehad met je bestellingen. 

Neem direct even contact op met mijn collega's van Sales op 0800-0092. Leg ze uit dat jouw bestelling (Google Pixel 8 Pro, 256GB, Blauw) op phase out staat. Zij helpen je bestelling om te zetten naar een ander model dat wel leverbaar is (mits je dit wil natuurlijk).

Over de actie; op dit moment is er echt geen reden tot paniek. Ik snap dat het nu een beetje hopeloos lijkt, maar ik ben al aan het schakelen met collega's (die weer moeten schakelen met Google) om je toch aan de actie mee te kunnen laten doen. Zodra ik hier reactie op heb, laat ik het je uiteraard direct weten. Om uberhaupt mee te doen met de actie, wil ik je vragen echt z.s.m. met Sales te bellen om een ander model te kiezen, vanwege de phase out van het door jou gekozen model.

Ik hoop dat bovenstaande antwoord geeft op je vraag waarom mijn collega je een nieuw abonnement heeft laten bestellen. Hij wist op dat moment niet van de phase out, anders kon hij had toestel uiteraard ook niet meer bestellen.

De actie om de Watch te claimen start vrijdag. We hebben dus nog even om je nieuwe toestel bij je te krijgen. Wat betreft de actie; wacht even tot ik een reactie heb van mijn collega's. Houd er rekening mee dat het even kan duren, omdat we ook navraag moeten doen bij Google.

Ik snap dat het met de case van Navyblueboss helemaal op een horrorfilm lijkt, maar dat is echt niet het geval. Ik hoop dat bovenstaande informatie voor meer duidelijkheid zorgt en je zorgen een beetje wegneemt. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Stephanie, daar ben ik weer! Ik heb net contact gehad met mijn collega en ik kan je geruststellen over de actie. Wij zorgen ervoor dat je hier gewoon gebruik van kunt maken. Bel je met mijn collega's van Sales om een andere variant te kiezen? Dan zorg ik - als het zover is - voor de Pixel Watch 2! 😄

Dankjewel Marciano! Het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn, maar ik ben benieuwd!

Reputatie 1

Ik had het  met bestellen op  13 oktober, zou die geleverd worden.

Alles goed gekeurd en netjes mail. 

Maar ja ik had geen Nederlands bank pas, alleen Revolut.(waar ik alles mee heb lopen, ook odido abo) 

Dus aan de deur kijkt die naar de pas( en ik wou pinnen. 

Maar de leverancier... die gast wou dat niet. (moest de Nederlandse hebben) 

Gebeld naar odido,, 😂 ook voor niks geweest. 

Want blijkbaar willen ze geen nieuwe klanten 🥳

Daarna maar een bel  simpel gedaan en daar direct besteld en volgend dag binnen  🎉

Wel iets duurder, maar ja geen gezeur. 

Nu nog wachten op watch 2 die word toegestuurd 🔆

@Marciano van Odido  heb je voor mij misschien ook een telefoonnummer ergens van iemand bij sales? Ik ben al 2 dagen aan het proberen er door te komen, maar het lukt gewoon niet. Ik ben ook niet altijd in de gelegenheid te bellen, dus het is erg lastig voor mij. Kan er ook iets via mail of zo? En even voor de goede orde: ik ga dinsdag op vakantie en daar was de telefoon voor bedoeld.

Reputatie 1

Ik heb toen contact op genomen met dat nr in je contract die van Odido.

KlantenserviceMobiel: 06-2400 1200

Maar hier weten ze niks... 😂 

Kan je beter het hier online vragen met alles 🔆

 

Reageer