Ingebrekstelling terugbetaling

  • 14 February 2024
  • 11 reacties
  • 220 Bekeken

 

Arnhem, 14-2-2024

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

Op 27-01-2024 is mijn bestelling geannuleerd en zou het geld wettelijk binnen 14 terug zijn. Deze wet is bij u bekend en bij de ACM Consuwijzer. Helaas bent u deze afspraak niet nagekomen. Ik stel u daarom met deze brief in gebreke.

Laatste kans om de afspraak na te komen

Ik sommeer u om alsnog binnen 5 werkdagen na de datum van deze brief de afspraak na te komen. Als ik binnen 5 werkdagen niets van u verneem, dan overweeg ik vervolgstappen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat het niet zover hoeft te komen. Mocht dit wel zo zijn, dan zal ik juridische stappen gaan ondernemen. Ook stel ik u vast aansprakelijk voor alle financiële schade die ik hierdoor lijdt. 


Doordat u de gemaakte afspraken niet na bent gekomen, heb ik schade geleden. De schade bestaat uit 473,41 euro. Met momenteel nog 20 euro op de bank en nog te betalen facturen, stel u aansprakelijk voor deze schade en vraag om een schadevergoeding. 


Om er zeker van te zijn dat u deze brief ontvangt, stuur ik hem via deze weg. Ik zie uw reactie graag tegemoet. (Algemeen Email adres was handig geweest voor iedere klant)

 

Met vriendelijke groet,

Nico Maurice Emile Gebhard.
Klantnummer: 1.19405202
Casenummer: 69036737

Marciano van Odido 2 maanden geleden

Hi Nico, welkom op de Community! Niet fijn dat je niet binnen 14 dagen het geld terug hebt ontvangen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je jouw case inmiddels bij de juiste afdeling ligt. Eergister heeft mijn collega je een mail gestuurd met het verzoek ons een betaalbewijs te sturen. Heb je dit inmiddels gedaan? Zo niet, doe dit dan zo snel mogelijk via zoekgeraaktebetaling@odido.nl, met als onderwerp: ‘Zoekgeraakte betaling case 69036737’.

Ik zie namelijk dat je vandaag dezelfde mail hebt gestuurd. Echter was dit naar een e-mailadres voor Thuis (internet.service@odido.nl). Dit was niet de juiste plek. Maar geen zorgen, als je mailt naar bovenstaand e-mailadres met de gevraagde gegevens, dan komt het helemaal goed. Houd je me op de hoogte als mijn collega's de betaling hebben gevonden? Ik hoor het graag! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Nico, welkom op de Community! Niet fijn dat je niet binnen 14 dagen het geld terug hebt ontvangen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je jouw case inmiddels bij de juiste afdeling ligt. Eergister heeft mijn collega je een mail gestuurd met het verzoek ons een betaalbewijs te sturen. Heb je dit inmiddels gedaan? Zo niet, doe dit dan zo snel mogelijk via zoekgeraaktebetaling@odido.nl, met als onderwerp: ‘Zoekgeraakte betaling case 69036737’.

Ik zie namelijk dat je vandaag dezelfde mail hebt gestuurd. Echter was dit naar een e-mailadres voor Thuis (internet.service@odido.nl). Dit was niet de juiste plek. Maar geen zorgen, als je mailt naar bovenstaand e-mailadres met de gevraagde gegevens, dan komt het helemaal goed. Houd je me op de hoogte als mijn collega's de betaling hebben gevonden? Ik hoor het graag! 

Heb eergister avond dit direct gemaild na het belletje.. er staat bij dat het twee werkdagen kan duren, maar inmiddels nog steeds geen reactie. Heb de hoop er ook niet echt in dat ik vandaag nog een mail terug krijg van zoekgeraaktebetaling@odido.nl. daarnaast heb ik ook lopen dmen met een collega van jou en die zou een terugstortingsverzoek indienen. Nu heb ik mail gekregen dat het WEER  binnen 14 dagen terug wordt gestort. Ik heb niet meer zoveel tijd als ik kijk naar mijn bankrekening… Daarbij nogmaals dat het niet op tijd is betaald is gewoon tegen de wet in… Het gaat om 473,41 euro dit heb ik X2 betaald dus 946,82 euro.. voor mijn telefoon en nu denkt Odido dus dat ik nog ik een keer 14 dagen de tijd heb? daarom zeg ik ook in de topic dat ik na 5 werkdagen juridische stappen zal ondernemen… ben er echt klaar mee, dit gaat om grote bedragen😅

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Nico Gebhard toevallig had ik je ook gesproken via ons Facebook kanaal, waar mijn collega's en ik de situatie aan je hebben uitgelegd. Nogmaals: normaal gesproken ontvang je het bedrag automatisch binnen 14 dagen van ons terug. Soms wil er nog wel eens wat misgaan met het koppelen/uitbetalen van het bedrag, waardoor het niet automatisch lukt. Ook als de betaling bijvoorbeeld met een creditcard was gedaan, is het ook niet automatisch mogelijk. Daarom moet er dan handmatig nog een terugstortformulier worden ingevuld en dat heeft mijn collega voor je gedaan. Dit kan maximaal 14 dagen duren. Het zou best kunnen dat je het binnen een paar dagen op je rekening terug hebt ontvangen, maar wegens de drukte kan het maximaal 14 dagen duren, sorry! 

Er is geen snellere manier om dit in orde te maken. Het heeft geen zin om dit op meerdere manier/kanalen aan te kaarten. De enige manier is om het terugstortformulier handmating in te vullen en dat heeft een collega al in orde gemaakt. Wat ik wil zeggen is dat het soms niet automatisch kan gaan en dat er wat fout gaat, waardoor het bedrag dus niet automatisch binnen 14 dagen teruggestort wordt. De rente is een leuk idee, maar dat kunnen we niet zomaar voor je in orde maken, sorry! Je zult het bedrag zo snel mogelijk van ons terugkrijgen! 

Ook zou ik je willen vragen om het centraal te houden in één Topic. Het heeft ook geen zin om meerdere topics over dit onderwerp aan te maken. Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor iedereen. Alvast bedankt! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Ik hoor net van u collega aan de telefoon dat het terugstortingsformulier pas maandag wordt verwerkt dus vanaf dan maximaal 14 dagen kan duren.... dus in de mail liegen jullie ook dat het vanaf de dag van de mail 14 dagen kan duren. Dus dat betekend dat ik vanaf maandag al 23 dagen wacht he?! En dan nog eens 14 dagen. Daarbij is het niet gedaan via creditcard maar gewoon normaal via ideal. 

 

Miss kan ik geen rente verwachten, maar verwacht wel compensatie! Hierdoor kan ik namelijk volgend weekend niet naar mijn festival die ik had gepland. Wordt er wel beseft om hoeveel geld het gaat voor een studnt? 

 

Als ik even alle topics erbij haal overtreden jullie de wet niet normaal vaak. Hoe gaan jullie er voor zorgen dat volgende keren voor iedereen niet de wet wordt overtreden? Daarbij een keer Z.S.M wordt teruggestort inplaats van iemand financiël 1 maand laten stikken. 

 

Het is niet fatsoenlijk hoeveel mensen jullie niet optijd hiermee helpen en steeds andere verhalen hoort aan de telefoon. Daarnaast kunnen jullie dan ook er voor zorgen dat alles centraal wordt verteld en niet wordt gelogen aan de lijn :). 

 

Dus de volgende vragen:

Hoe zorgen jullie voor compensatie voor het financiël beschadigen voor 1 maand? 

Hoe gaan jullie in het vervolg zich wel houden aan de WET? 

Stel jullie willen geld terug van een klant moet het binnen 5 dagen gebeuren anders komen er extra kosten. Vinden jullie dit niet hypocriet? 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Nico Gebhard.

Reputatie 6
Badge +6

@Nico Gebhard dat klopt niet helemaal. Ik kan zien dat het terugstortformulier al is ingevuld op 14/02/24 en vanaf dan kun je 14 dagen tellen. Het is soms niet helemaal volgens de regels, waarvoor uiteraard mijn excuses,maar zoals ik al aangaf, moeten we hiervan wel eerst op de hoogte zijn. We gaan er altijd vanuit dat het automatisch wordt teruggestort, maar in de praktijk blijkt het soms anders. Dat heeft verder ook te maken met technische redenen, waar we niks aan kunnen doen. Soms worden we dus op de hoogte gesteld na deze 14 dagen tijd en vanaf dan doen we er alles aan om het bedrag zo snel mogelijk terug te storten. 

Voor de zekerheid heb ik voor je navraag gedaan bij onze financiële afdeling om na te vragen wanneer je het bedrag teruggestort kan krijgen. Zodra ik hier meer duidelijkheid over heb, zal ik het je direct laten weten in dit topic! Nogmaals, excues voor het ongemak. 

 

Heeft u toevallig al meer duidelijkheid van de financiële afdeling?

Reputatie 6
Badge +6

@Nico Gebhard toevallig heb ik zojuist een update ontvangen en ze geven aan dat het bedrag volgende week maandag of uiterlijk dinsdag 27 februari wordt uitbetaald. Het bedrag heb je dan terug op je bankrekeningnummer! Nogmaals, excuses voor het ongemak. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Weer 14 dagen verder... nog steeds heb ik me geld niet op me rekening teruggestort. Wordt er helemaal schijt ziek van! Ben inmiddels al meer dan een maand bezig en heb nog steeds me geld niet terug. 

 

Graag duidelijkheid?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Nico Gebhard, ik ben dit weer voor je aan het navragen bij onze financiële afdeling, zoals ik ook via Twitter aan je had doorgegeven. Zelf heb ik een boze mail gestuurd, omdat ik vind dat je het geld uiteraard zo snel mogelijk terug moet krijgen. Zodra ik een update voor je heb, zal ik het direct met je delen! 

Goeiedag,

Inmiddels zitten we op dag 42…en nog steeds heb ik mijn geld/aanbetaling niet terug!

Op twitter reageren jullie inmiddels ook niet meer…..Ik wil graag duidelijkheid waar mijn geld is en wanneer ik het nou eindelijk terug krijg.

 

als ik binnen week nog steeds niks op mijn bank zie, moet ik wel juridische stappen/incasso bureau gaan inschakelen.

 

dit is toch te gek voor woorden! nogmaals het gaat niet om 20 euro ofzo.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Nico Gebhard, toevallig ben je ook op Twitter met mij hierover in gesprek. Zoals ik al had aangegeven is dit nog in onderzoek bij onze financiële afdeling, omdat er ook een fout is gemaakt met het uitbetalen van het bedrag. Excuses hiervoor. Voor het gemak, zou ik je willen vragen om centraal op één plek te communiceren. In dit geval lijkt het me het beste om het op Twitter te houden, dat lijkt met ook het snelst. Jouw case, houd ik ook bij me, zodat er geen andere collega's in terecht komen en dat alle communicatie via mij gaat. Ik houd je via Twitter op de hoogte! 

Reageer