Klacht over afhandeling zoekgeraakte betaling

  • 25 October 2023
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Beste Odido,

 

Hierbij dien ik een klacht in over de annulering van mijn bestelling (bestelnummer: 201409698) op 3 oktober jl. én dat ik sindsdien nog steeds wacht op terugboeking van het bedrag dat ik betaald heb.

 

Op 26 september jl. heb ik telefonisch mijn abonnement vervroegt verlengd om gebruik te kunnen maken van de actie van een samsung watch 6 bij aankoop van de nieuwe flip 5. Daarbij wilde ik graag direct het volledige bedrag van de telefoon afbetalen (van € 894,41), waarbij ik met de door jullie toegestuurde ideallink het bedrag direct na ontvangst (ook op 26 september) betaald heb. Ik kreeg al direct door dat er iets niet klopte, omdat ik geen bevestiging ontving van de betaling en het scherm bleef staan op ‘de betaling is niet verwerkt’. Ik belde uw klantenservice, maar kreeg enkel te horen dat ik moest afwachten.

 

Sindsdien heb ik al verschillende keren contact opgenomen, verschillende malen aangeboden om bewijs van betaling op te sturen en voornamelijk veel contact opgenomen met de vraag wat nu en wat kan ik doen om te helpen? Maar ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat ik moet wachten en dat er een fout in jullie systeem zit die ervoor zorgt dat de betaling niet gekoppeld kan worden aan de bestelling.

 

We zijn nu ruim vier weken verder en ik heb geen telefoon, want de bestelling is automatisch geannuleerd omdat de betaling niet gekoppeld kon worden, maar ik heb ook mijn geld niet terug. Daarnaast is de actie waaraan ik wilde meedoen allang verlopen, terwijl ik daar wel steeds aandacht voor heb gevraagd. Vervolgens word ik afgescheept met een knullig smsje (met daarin een taalfout) waarin staat dat jullie het helaas niet konden oplossen en ik na het terugkrijgen van mijn geld maar een nieuwe bestelling moet doen. En als ik dan contact opneem omdat ik na afloop van twee weken wachttijd nog steeds mijn geld niet terug heb, proberen jullie mij ook nog een extra Odido thuis aan te smeren. Ik vind dit eerlijk gezegd een ontzettend belabberde service. Ik heb er alle begrip voor dat er iets mis kan gaan, maar los het dan in ieder geval nog proactief op een fatsoenlijke manier op. In plaats daarvan krijg ik alleen te horen dat ik contact op kan nemen met jullie om te kijken naar de mogelijkheden. De fout ligt echter bij jullie systemen en ik zit met de gebakken peren, mijns inziens is het dan ook aan jullie om contact op te nemen met mij met het bieden van een oplossing.

 

Ik ontvang het onverschuldigd betaalde bedrag graag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen één week na verzending van dit bericht op mijn rekening. Verder verneem ik graag welke passende oplossing jullie mij gaan bieden.

 

Gr. 

Pharwin van Odido 6 maanden geleden

Beste Odido,

 

Hierbij dien ik een klacht in over de annulering van mijn bestelling (bestelnummer: 201409698) op 3 oktober jl. én dat ik sindsdien nog steeds wacht op terugboeking van het bedrag dat ik betaald heb.

 

Op 26 september jl. heb ik telefonisch mijn abonnement vervroegt verlengd om gebruik te kunnen maken van de actie van een samsung watch 6 bij aankoop van de nieuwe flip 5. Daarbij wilde ik graag direct het volledige bedrag van de telefoon afbetalen (van € 894,41), waarbij ik met de door jullie toegestuurde ideallink het bedrag direct na ontvangst (ook op 26 september) betaald heb. Ik kreeg al direct door dat er iets niet klopte, omdat ik geen bevestiging ontving van de betaling en het scherm bleef staan op ‘de betaling is niet verwerkt’. Ik belde uw klantenservice, maar kreeg enkel te horen dat ik moest afwachten.

 

Sindsdien heb ik al verschillende keren contact opgenomen, verschillende malen aangeboden om bewijs van betaling op te sturen en voornamelijk veel contact opgenomen met de vraag wat nu en wat kan ik doen om te helpen? Maar ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat ik moet wachten en dat er een fout in jullie systeem zit die ervoor zorgt dat de betaling niet gekoppeld kan worden aan de bestelling.

 

We zijn nu ruim vier weken verder en ik heb geen telefoon, want de bestelling is automatisch geannuleerd omdat de betaling niet gekoppeld kon worden, maar ik heb ook mijn geld niet terug. Daarnaast is de actie waaraan ik wilde meedoen allang verlopen, terwijl ik daar wel steeds aandacht voor heb gevraagd. Vervolgens word ik afgescheept met een knullig smsje (met daarin een taalfout) waarin staat dat jullie het helaas niet konden oplossen en ik na het terugkrijgen van mijn geld maar een nieuwe bestelling moet doen. En als ik dan contact opneem omdat ik na afloop van twee weken wachttijd nog steeds mijn geld niet terug heb, proberen jullie mij ook nog een extra Odido thuis aan te smeren. Ik vind dit eerlijk gezegd een ontzettend belabberde service. Ik heb er alle begrip voor dat er iets mis kan gaan, maar los het dan in ieder geval nog proactief op een fatsoenlijke manier op. In plaats daarvan krijg ik alleen te horen dat ik contact op kan nemen met jullie om te kijken naar de mogelijkheden. De fout ligt echter bij jullie systemen en ik zit met de gebakken peren, mijns inziens is het dan ook aan jullie om contact op te nemen met mij met het bieden van een oplossing.

 

Ik ontvang het onverschuldigd betaalde bedrag graag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen één week na verzending van dit bericht op mijn rekening. Verder verneem ik graag welke passende oplossing jullie mij gaan bieden.

 

Gr. 

 

Hallo, 

Dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, mijn excuses hiervoor! Bij een geannuleerde order, wordt het geld automatisch binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekeningnummer. Alleen als de betaling met een Creditcard gedaan is, is het technisch niet mogelijk en zal er een aparte terugstortformulier ingevuld moeten worden. Als het bedrag na 14 dagen niet automatisch is teruggestort, dient er ook het terugstortformulier ingevuld te worden. Weet je toevallig of dat ook al is gedaan? Geen zorgen, ik zoek graag voor je uit wat de status van je betaling is. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoon- en ordernummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

 

Ik verneem graag een reactie van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Beste Odido,

 

Hierbij dien ik een klacht in over de annulering van mijn bestelling (bestelnummer: 201409698) op 3 oktober jl. én dat ik sindsdien nog steeds wacht op terugboeking van het bedrag dat ik betaald heb.

 

Op 26 september jl. heb ik telefonisch mijn abonnement vervroegt verlengd om gebruik te kunnen maken van de actie van een samsung watch 6 bij aankoop van de nieuwe flip 5. Daarbij wilde ik graag direct het volledige bedrag van de telefoon afbetalen (van € 894,41), waarbij ik met de door jullie toegestuurde ideallink het bedrag direct na ontvangst (ook op 26 september) betaald heb. Ik kreeg al direct door dat er iets niet klopte, omdat ik geen bevestiging ontving van de betaling en het scherm bleef staan op ‘de betaling is niet verwerkt’. Ik belde uw klantenservice, maar kreeg enkel te horen dat ik moest afwachten.

 

Sindsdien heb ik al verschillende keren contact opgenomen, verschillende malen aangeboden om bewijs van betaling op te sturen en voornamelijk veel contact opgenomen met de vraag wat nu en wat kan ik doen om te helpen? Maar ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat ik moet wachten en dat er een fout in jullie systeem zit die ervoor zorgt dat de betaling niet gekoppeld kan worden aan de bestelling.

 

We zijn nu ruim vier weken verder en ik heb geen telefoon, want de bestelling is automatisch geannuleerd omdat de betaling niet gekoppeld kon worden, maar ik heb ook mijn geld niet terug. Daarnaast is de actie waaraan ik wilde meedoen allang verlopen, terwijl ik daar wel steeds aandacht voor heb gevraagd. Vervolgens word ik afgescheept met een knullig smsje (met daarin een taalfout) waarin staat dat jullie het helaas niet konden oplossen en ik na het terugkrijgen van mijn geld maar een nieuwe bestelling moet doen. En als ik dan contact opneem omdat ik na afloop van twee weken wachttijd nog steeds mijn geld niet terug heb, proberen jullie mij ook nog een extra Odido thuis aan te smeren. Ik vind dit eerlijk gezegd een ontzettend belabberde service. Ik heb er alle begrip voor dat er iets mis kan gaan, maar los het dan in ieder geval nog proactief op een fatsoenlijke manier op. In plaats daarvan krijg ik alleen te horen dat ik contact op kan nemen met jullie om te kijken naar de mogelijkheden. De fout ligt echter bij jullie systemen en ik zit met de gebakken peren, mijns inziens is het dan ook aan jullie om contact op te nemen met mij met het bieden van een oplossing.

 

Ik ontvang het onverschuldigd betaalde bedrag graag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen één week na verzending van dit bericht op mijn rekening. Verder verneem ik graag welke passende oplossing jullie mij gaan bieden.

 

Gr. 

 

Hallo, 

Dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, mijn excuses hiervoor! Bij een geannuleerde order, wordt het geld automatisch binnen 14 dagen teruggestort op je bankrekeningnummer. Alleen als de betaling met een Creditcard gedaan is, is het technisch niet mogelijk en zal er een aparte terugstortformulier ingevuld moeten worden. Als het bedrag na 14 dagen niet automatisch is teruggestort, dient er ook het terugstortformulier ingevuld te worden. Weet je toevallig of dat ook al is gedaan? Geen zorgen, ik zoek graag voor je uit wat de status van je betaling is. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoon- en ordernummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

 

Ik verneem graag een reactie van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer