Na 2 weken geld nog niet terug

  • 27 September 2023
  • 17 reacties
  • 371 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Op 15 september had ik een iPhone 15 Pro Max ge-preordered en had ik een eenmalige betaling voldaan van 915,41 euro via creditcard. Na een aantal uren had ik de order toch ge-annuleerd en kreeg ik daar een bevestiging van. Ik had via Twitter en de telefoon gevraagd hoelang het zou duren voordat ik mijn geld terug zou krijgen en daar werd bij beide gezegd dat het maximaal 14 dagen zou duren, alleen heb ik tot nu toe niks ontvangen kwa restitutie. Het gaat om een aardig groot bedrag en ik zou die eigenlijk zo snel mogelijk terug gestort willen hebben, zou een moderator mij hiermee kunnen helpen, ik zou het zeer waarderen.

Hajar van Odido 7 maanden geleden

Hi @Moon789 

Het klopt dat het 14 dagen duurt voordat je je bedrag terug krijgt. Dit wordt afgehandeld door de incasso afdeling. Ik verwacht dat je uiterlijk eind deze week je geld terug hebt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan direct weten dan kunnen wij schakelen met de desbetreffende afdeling. Het heeft geen zin om dat nu al te doen, omdat zij zich aanhouden aan de 14 dagen en pas wat kunnen betekenen als die zijn gepasseerd. 

Ik hoop dat je zo meer duidelijkheid hebt. 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Moon789   Heb je verder nog een abonnement bij Odido?

De 2 weken zijn nog niet om en het kan zijn dat ze het me de eerstvolgende rekening verrekenen.

Zet vast je klantnummer in het privé deel van je account zodat de moderator gelijk kan zien wie je bent.

 

Goedemorgen @Moon789   Heb je verder nog een abonnement bij Odido?

De 2 weken zijn nog niet om en het kan zijn dat ze het me de eerstvolgende rekening verrekenen.

Zet vast je klantnummer in het privé deel van je account zodat de moderator gelijk kan zien wie je bent.

 

Hey, dankjewel voor het antwoord. Ik heb verder helaas geen abonnement bij odido maar heb wel een ordernummer, kan ik die ook ergens invullen of hier plaatsen?

 

Hopelijk kan een moderator mij hierbij helpen, normaal zou het mij niet heel veel uitmaken hoelang het zou duren maar omdat het dit keer om een groot bedrag gaat voor mij persoonlijk zou ik hierbij graag meer hulp willen mbt de status van de restitutie. 

Reputatie 7
Badge +14

@Moon789 Geen ordernummer hier plaatsen.

De moderators gaan je verder helpen.

Geen zorgen het komt vast wel goed.🤝 Sorry dat ik niets voor je kan doen.

@Moon789 Geen ordernummer hier plaatsen.

De moderators gaan je verder helpen.

Geen zorgen het komt vast wel goed.🤝 Sorry dat ik niets voor je kan doen.

Top, dankjewel voor de reactie en hulp. 

Ik wacht het inderdaad af en hoop dat een moderator verder kan helpen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Moon789 

Het klopt dat het 14 dagen duurt voordat je je bedrag terug krijgt. Dit wordt afgehandeld door de incasso afdeling. Ik verwacht dat je uiterlijk eind deze week je geld terug hebt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan direct weten dan kunnen wij schakelen met de desbetreffende afdeling. Het heeft geen zin om dat nu al te doen, omdat zij zich aanhouden aan de 14 dagen en pas wat kunnen betekenen als die zijn gepasseerd. 

Ik hoop dat je zo meer duidelijkheid hebt. 

Hi @Moon789 

Het klopt dat het 14 dagen duurt voordat je je bedrag terug krijgt. Dit wordt afgehandeld door de incasso afdeling. Ik verwacht dat je uiterlijk eind deze week je geld terug hebt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan direct weten dan kunnen wij schakelen met de desbetreffende afdeling. Het heeft geen zin om dat nu al te doen, omdat zij zich aanhouden aan de 14 dagen en pas wat kunnen betekenen als die zijn gepasseerd. 

Ik hoop dat je zo meer duidelijkheid hebt. 

Hey Hajar, 

 

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord en de informatie, ik zal het afwachten tot maandag en hoop dat het tegen die tijd afgehandeld zal worden.

 

Fijne dag nog toegewenst. 

Hi @Moon789 

Het klopt dat het 14 dagen duurt voordat je je bedrag terug krijgt. Dit wordt afgehandeld door de incasso afdeling. Ik verwacht dat je uiterlijk eind deze week je geld terug hebt. Mocht dat niet het geval zijn, laat het dan direct weten dan kunnen wij schakelen met de desbetreffende afdeling. Het heeft geen zin om dat nu al te doen, omdat zij zich aanhouden aan de 14 dagen en pas wat kunnen betekenen als die zijn gepasseerd. 

Ik hoop dat je zo meer duidelijkheid hebt. 

Beste @Hajar van Odido , ik heb helaas nog steeds niks ontvangen kwa terugbetaling, zou je mij kunnen helpen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Moon789 

Wat jammer dat je het nog niet hebt ontvangen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je ordernummer dan kan ik met je meekijken. Graag ook je creditcard nummer en je bestellingsnummer dan kan ik opnieuw een terugstortverzoek voor je aanvragen. 

Hi @Moon789 

Wat jammer dat je het nog niet hebt ontvangen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je ordernummer dan kan ik met je meekijken. Graag ook je creditcard nummer en je bestellingsnummer dan kan ik opnieuw een terugstortverzoek voor je aanvragen. 

Goedemorgen! 
 

ik zit met exact het zelfde probleem. Als ik bel wordt ik niet veel wijzer. Mag ik u wellicht ook een privé bericht sturen?  Ik had namelijk een bestelling geplaatst en betaald maar er kwam nooit binnen dat er betaalt was waardoor het nu geannuleerd is en ik nog altijd wacht op mijn geld.. ik wil graag verlengen maar dat lukt op deze manier niet. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Melmel15 

Wij hadden de afgelopen dag te maken met een technische storing waarbij de betaallink niet werkte. Dit is inmiddels opgelost dus als je nu een bestelling zou plaatsen dan zou het moeten lukken. Als je eerder en betaling hebt gedaan dan wordt het binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. 

Laat je weten of je zo verder komt!

Hi @Melmel15 

Wij hadden de afgelopen dag te maken met een technische storing waarbij de betaallink niet werkte. Dit is inmiddels opgelost dus als je nu een bestelling zou plaatsen dan zou het moeten lukken. Als je eerder en betaling hebt gedaan dan wordt het binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. 

Laat je weten of je zo verder komt!

Ik heb een bestelling geplaatst zodra dit mogelijk was. Ik kan nu pas bestellen als mijn geld terug gestort is. Aangezien het niet om een klein bedrag gaat. De mensen van de telefoon zeiden dat het binnen 10 dagen erop moet staan. Ik ben nu al aardige tijd verder en vraag me af of de terug betaling wel juist is gegaan? Aangezien ik ook geen betaal bevestiging had gekregen..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Melmel15, je krijgt inderdaad geen betaalbevestiging, alleen een normale orderbevestiging. Stuur mij even een privébericht met je ordernummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan duik ik er direct voor je in!

Heeft er iemand überhaupt geld terug ontvangen van Odido? Heb de vraag ook al elders op dit forum  gesteld, maar ik heb nog niemand gevonden welke zijn aanbetaling voor geannuleerde orders heeft teruggekregen. Ik heb zojuist de helpdesk gesproken en zij geven aan dat het nogmaals 14 dagen zal/kan duren. 1 maand dus in mijn geval. Ik geloof er helemaal niets meer van en heb er niet veel vertrouwen in. Ik zal het asap uit handen gaan geven (na de betalingsherinnering) aan een incassobureau..

Hier idem dito, wederom 14 dagen wachten na 14 dagen gewacht te hebben. De wettelijke termijn is 14 dagen + de fout ligt ook nog eens bij Oidido. Ik overweeg ook om juridische stappen te zetten.

Tot mijn verbazing zojuist het aanbetaalde bedrag terug gekregen, tereij de medewerker zojuist nog aangaf dat dit niet meer zou gebeuren ….. ??? Odido, zorg dat je de zaakjes op orde krijgt! Deze klant ben je na vele jaren tele2 op dit moment kwijt.

Ik heb op 12 april een telefoon besteld via de winkel ik kreeg een mail dat moest betalen via ideale gelijk gedaan nooit me telefoon gehad jullie zijn mijn betaling kwijt na 6 keer bellen nog steeds me geld niet terug ik word best wel boos om

Vriendelijke groet Patricia van 't Oor 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Laafje84, allereerst van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je betaling kwijt is geraakt en ik snap volkomen dat je je geld zo snel mogelijk terug wil hebben. Ik ga er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te regelen. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en je ordernummer? Dan ga ik meteen aan de slag! Het kan even duren voordat ik het heb geregeld, omdat ik met meerdere afdelingen moet schakelen en zij de betaling moeten vinden, en wellicht dat ik je nog om betaalbewijsjes moet vragen, maar dat komt helemaal goed. We blijven in contact tot je het terug hebt. Ik zie je bericht graag tegemoet! 😊

Reageer