Beantwoord

Pixel 8 pro volgens Odido niet leverbaar, nu geen gratis Watch 2 door toedoen Odido

  • 23 October 2023
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 1

Samen met mijn partner hebben we 2x de Pixel 8 Pro besteld. Mijn bestelling is goed gegaan, maar die van mijn partner niet. Volgens Odido is de kleur (beige, 256gb) niet leverbaar. (volgens een medewerker bleek later dat er te weinig bestellingen zijn geplaatst en dus gaat Odido deze niet bestellen/leveren). 

 

In het kort:

Hierop hebben wij contact opgenomen met de klantenservice, waar werd verteld dat we de kleur konden veranderen. Dit is voor ons geen probleem, dus wilde we de kleur veranderen naar zwart. De korte versie van het verhaal is dat dit door Odido zo verkloot is, dat we nu geen factuur kunnen krijgen met een besteldatum van voor 16 oktober, wat nodig is voor de gratis watch (van 400!!!! euro). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (ik neem aan iedereen met een witte of blauwe 256gb versie), dan zou ik dat graag van jullie horen zodat we, als Odido dit inderdaad niet op kan lossen, gezamelijk kunnen kijken wat hier aan te doen is. Het gaat tenslotte om nogal een bedag…

 

Dan de uitgebreide versie: 

  • 12 oktober besteld.
  • 20 oktober mail dat het toestel voorlopig niet leverbaar is, met daarbij een telefoon nummer voor als we informatie willen of iets willen aanpassen.
  • 20 oktober 13:24 gebeld met klantenservice. Medewerker A, we leggen voor wat we op de mail hebben gehad en meneer verteld ons dat hij inderdaad niet leverbaar is en waarschijnlijk ook niet word. We kunnen de kleur aanpassen. Geen punt voor ons, maar we laten direct weten dat we ons dan wel zorgen maken over die actie, hoe zit dat met de factuur datum als we nu de telefoon aan laten passen. Medewerker A weet het niet een gaat het navragen, we staan in de wacht.
  • Medewerker B neemt op, lijkt niet helemaal op de hoogte van de situatie en wij zijn ook verbaast, medewerker A zou alleen wat navragen. Medewerker B geeft aan dat hij het abonnement kan aanpassen voor ons, en begint wat dingen op te noemen over de kleur van het toestel en de belminuten etc. We onderbreken hem en vragen hoe dit zit met de factuur, blijft die hetzelfde of krijgen we een nieuwe? Helaas, we krijgen een nieuwe orderdatum. We geven aan dat dat niet is wat we willen of wat we hebben gevraagd, en leggen ook hem de hele situatie opnieuw uit. Hij zegt ons verder niet te kunnen helpen, hij kan alleen abonnementen afsluiten, dus verbind hij ons terug naar de klantenservice.
  • Medewerker C neemt op. Opnieuw de hele situatie uitgelegd. Medewerker C geeft aan dat hij het begrijpt, maar dat hij niet zomaar een bestelling kan aanpassen en dat dan toch echt de oude bestelling geannuleerd moet worden en een nieuwe moet worden aangemaakt. Maar, hij zegt dat vervolgens als dat is gebeurt hun “technische dienst” daarna de factuur die we krijgen kan aanpassen zodat de oorspronkelijke besteldatum er nog op staat. Ik geef heel duidelijk het volgende aan: Ik ben al heel veel jaren klant, en heb helaas gemerkt dat er vaak dingen fout gaan bij T-mobile (aka Odido), daarom wil ik dit best doen, maar pas NADAT ik op de mail een duidelijke omschrijving heb van de uit te voeren stappen, zodat ik daarop terug kan vallen als het fout gaat. Uiteraard kan meneer dit zelf niet doen, dus hij zegt dat hij “een case” gaat laten aanmaken, en daar komt deze informatie dan in. Wij gaan hiermee akkoord, en zullen die case afwachten voor we iets ondernemen. (Overigens hebben wij ook van deze “case” niks meer vernomen.)
  • Nadat wij ophangen zien we in de mail tot onze schrik een email van 13:34 met een annuleren van de bestelling, NIET VOLGENS DE AFSPRAAK.
  • Wij bellen om 13:48 weer terug en krijgen medewerker D aan de lijn. Die geeft aan er niet zo veel aan te kunnen doen, en zegt dat ze aan de medewerker die de annulering alvast heeft doorgevoerd gaat verzoeken ons terug te bellen. (wij denken medewerker A of B). Tevens adviseert ze ons een nummer van Google te bellen, waar na meerderen keren proberen nooit word opgenomen.
  • 21 oktober, we zijn NATUURLIJK niet gebeld, en dus bellen we zelf terug. Nu krijgen we medewerker E. Hij zegt ten eerste dat wat medewerker C ons belooft heeft helemaal niet kan, ze kunnen achteraf de factuur niet aanpassen met een andere datum of ordernummer. Dat betekend dat er door Odido geen document gemaakt kan worden op dit moment waarmee wij de watch kunnen aanvragen. Hij zet ons meerdere keren in de wacht om dingen na te vragen en komt uiteindelijk met de suggestie zelf contact op te nemen met Google, hij zal ons daarom later terugbellen.
  • Hij belt terug met het nieuws dat hij geen contact kan krijgen met Google, en dat hij daarom opnieuw bij de medewerker die ons abonnement heeft geannuleerd een contactverzoek gaat neerleggen, dat hij met spoed op maandag (23 oktober) met ons contact moet opnemen en het op moet lossen. Zelf is hij er namelijk niet vanaf maandag. Ook dient hij een klacht in bij zijn leidinggevende over het niet terug bellen van die medewerker. 
  • 23 oktober, zoals verwacht is er geen contact met ons opgenomen. Al ben ik op dit punt sowieso erg sceptisch dat Odido dit gaat oplossen. 

Onze gewenste oplossing is simpel:

OF Wij willen gewoon een nieuwe order, maar dan met factuur waarop het oude ordernummer staat en de oude orderdatum. 

OF Odido mag ons zelf een watch leveren

OF Odido mag ons komend jaar voor een gelijkwaardig bedrag aan korting op ons internet/tv abbonement geven

 

Hoe kan het nou dat een bedrijf waar ik al meer dan 15 jaar klant ben, en waar ik zowel internet/tv als twee telefoonabonnementen heb, ons op deze manier benadeeld? Uiteraard waren de gesprekken met de medewerkers veel uitgebreider dan hier staat samengevat, en wat daar langzaam steeds meer naar voren komt is dat het systeem zo is ingericht dat dit probleem helemaal niet is op te lossen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd, niemand weet bij Odido hoe dit gefixed moet worden. Dit kan echt niet, we hadden een deal een daarom zijn we niet naar een andere winkel gegaan. Dat Odido die deal eenzijdig aanpast (namelijk het niet meer leveren van 4 van de 9 toestellen) mag de klant niet de dupe van worden.

 

Oh als Odido dit leest, hier het ordernummer: 202249806

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 October 2023, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 1

Overigens moet Odido zich ook beseffen dat zit nogal een tijdgebonden kwestie is. Sowieso moet de aanvraag bij Google binnen een maand gedaan zijn, ook is de vraag hoeveel watches er beschikbaar zijn voor de actie (Google zegt op=op, Odido had dat naar mijn weten nergens op de site of in de voorwaarde erbij staan). Duurt het dus te lang, zal Odido dit uit eigen zak moeten bekostigen ipv dat Google de watches levert...

Hallo Navyblueboss,

Hier ook een link naar mijn verhaal: 

Dankjewel voor het reageren in mijn vraag. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat hier sprake is van absolute wanprestatie. En stèl dat ergens uit blijkt dat Odido mag beslissen om maar 4 van de 9 toestellen te verkopen.. Hoe kan het dan dat je die gewoon kon bestellen? Waarom werden mensen die die toestellen hebben besteld niet gebeld/gemaild met een alternatief? Als die toestellen er helemaal nooit gaan komen? Als je nu vandaag een nieuwe bestelling doet kun je geen blauw of beige meer kiezen met 256 of 512 gb. Ik had ook wel akkoord gegaan met een zwarte, maar toen ik vroeg of het daar aan lag dat hij nog steeds niet geleverd werd was dat absoluut niet zo. Waardoor ik een nieuwe datum op een nieuwe factuur kreeg. Mijn bestelling was ‘vastgelopen'. Ik geloof dat er een (vals?) spelletje gespeeld wordt bij Odido. Iets met kastjes en muren.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Navyblueboss, het is niet toegestaan om meer dan één topic te maken met hetzelfde onderwerp/met dezelfde vraagstelling.

We zullen jouw vraag in je eerdere topic oppakken: Factuur Pixel 8 Pro voor de Pixel Watch 2 | Odido community.

Dit topic gaat nu op slot.