Beantwoord

PostNL raakt telefoon kwijt, slechte service Odido

  • 29 September 2023
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

19 september abonnement verlengt en nieuwe telefoon, omdat huidige telefoon kapot is.

20 september melding in postnl dat de telefoon bezorgd wordt, paar dagen steeds iedere dag bezorging uitgesteld en nu staat de bezorging op 25 september tussen, dat is dus 4 dagen geleden. PostNL gebeld en telefoon heeft depot nooit verlaten, moet een onderzoek starten via Odido, dinsdag alles ondertekend voor Odido om onderzoek te starten, uiteraard nog geen enkele reactie. Dat een telefoon kwijt raakt zonder mijn schuld heb ik nu al een week geen toestel. Ik wil nu de gehele bestelling annuleren, maar dit is niet mogelijk zolang telefoon niet is afgeleverd. Wat een slechte service nu kan ik niet meer verlengen, maar zit ik ook zonder telefoon. Ben bang dat deze nooit geleverd gaat worden en het onderzoek nog weken gaat duren en ik zonder telefoon zit. ODIDO kan toch gewoon een nieuwe opsturen en kunnen deze annuleren, super slechte service dus en heb drie mobiele abonnementen en een thuisabonnement. Vind het nu te veel moeite om met alles over te stappen, maar word nu bijna gedwongen, anders niet mogelijk aan andere toestel te komen.

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 2 October 2023, 14:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ed, allereerst van harte welkom op de Community! Om het even netjes te zeggen; niet leuk dat jouw toestel tijdens de bezorging kwijt is geraakt. Ik snap volkomen dat je je toestel zo snel mogelijk wil ontvangen, zeker omdat je huidige toestel kapot is. Dat een toestel kwijtraakt bij de bezorging is natuurlijk geen kleinigheidje, vandaar dat we het onderzoek serieus nemen en niet zomaar opnieuw een toestel kunnen sturen. Weet dat we er alles aan doen om dit onderzoek zo snel mogelijk voor je af te ronden, zodat we weten waar het toestel precies is en wat er is gebeurd. Dit onderzoek kan even duren, omdat we afhankelijk zijn van reacties vanuit PostNL. Ik snap dat dit niet fijn is, maar het klinkt alsof het volgens procedure (goed) gaat. Als er updates zijn, dan word je altijd op de hoogte gehouden en nadat het onderzoek klaar is ontvang je uiteraard bericht van ons en je toestel. Als je nog geen update hebt gehad, dan wachten wij ook nog op een update.

Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag voor je of er een update is! 

Beste Marciano,

Zorgvuldigheid begrijp ik, maar volgens mij is het heel simpel. Jullie kunnen als service een nieuw toestel terugsturen en mocht deze die al weken onderweg is alsnog bezorgd worden kan deze teruggestuurd worden. Jullie kunnen zien of ik dit toestel heb ontvangen en dan kan ik deze terugsturen. Nu laten jullie mij weken zonder toestel.

 

Wil jij je laatste zinnen zelf nog een keer lezen? Jullie wachten ook nog een update, maar toch om gegevens vragen voor een update. Nu snap ik het niet.

Als er updates zijn, dan word je altijd op de hoogte gehouden en nadat het onderzoek klaar is ontvang je uiteraard bericht van ons en je toestel. Als je nog geen update hebt gehad, dan wachten wij ook nog op een update.

Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag voor je of er een update is! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ed, fijn dat je de zorgvuldigheid begrijpt! Dit klinkt als een simpele oplossing, en ik geef je feedback graag door bij de juiste afdeling. Ik weet zeker dat hier al goed over nagedacht is en er voor goede reden is gekozen om dit niet te doen, maar wie weet. Wellicht dat hier nogmaals naar gekeken kan worden en dit in de toekomst onderdeel van de procedure kan worden. Ik kan niks beloven, maar ik geef het zeker door. 

Excuses voor de verwarring. Bij belangrijke updates hoor je vanzelf iets van mijn collega's. Echter zie ik in het systeem natuurlijk meerdere soorten updates, zoals bijvoorbeeld wanneer er voor het laatst een reactie is ontvangen vanuit PostNL, wanneer wij voor het laatst vragen uit hebben gezet. Op die manier kan ik je meer updates geven, zodat je toch iets meer op de hoogte bent dan wanneer je alleen wacht op mijn collega's die er daadwerkelijk mee bezig zijn. Mocht je deze extra updates vanuit mij niet willen, dan is dat natuurlijk ook goed. Ik dacht, misschien vind je het fijn om iets meer op de hoogte te blijven. Dat maakt het wachten wellicht iets zachter.

Reageer