Telefoon niet aangekomen, moet hem wel afbetalen

  • 10 February 2024
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

Telefoon besteld, pakketje leeg aangekomen. Noch PostNL noch Odido is bereid verantwoordelijkheid nemen voor het verdwijnen van het product en ik zit voor de komende twee jaar vast aan een abonnement (en heb al meer dan €170 betaald) zonder dat ik mijn iPhone 15 Pro in handen heb.
Meerdere malen zowel met PostNL als Odido contact opgenomen, maar geen van beide lijken correcte bejegening van de cliënt prioriteit te stellen.

PostNL zegt dat Odido de klachtenprocedure in moet stellen, Odido zegt dat er eigenlijk geen probleem is aangezien ik het pakket wel heb ontvangen (het lijkt de service niet uit te maken dat deze leeg is aangekomen). Ja, logisch dat Odido het niet nodig vind, aangezien zij wel geld van mij zullen ontvangen terwijl ik de iPhone niet eens heb. 

Al 5 jaar klant voordat het überhaupt Odido is geworden; ik zag (voordat ik de keuze heb gemaakt om weer bij Odido een abonnement te nemen) veel klachten maar besloot om - aangezien ik al lang klant ben - toch trouw eraan te blijven. Veel spijt!

Wie gaat dit oplossen?

Marciano van Odido 2 maanden geleden

Hi mzagorny, geen dank, ik ben er om je te helpen! Bedankt voor de uitgebreide uitleg en je screenshot van de Track & Trace reis. Ik heb zojuist een case (69128411) voor je aangemaakt. Zodra mijn collega aan jouw case toekomt, stuurt hij je een mail met een toestemmingsformulier. Als je dat formulier invult en naar ons terugstuurt met de benodigde bijlage, dan kunnen we het onderzoek bij PostNL starten. 

Alvast goed om te weten, het onderzoek zal wat tijd nodig hebben, omdat we o.a. afhankelijk zijn van antwoorden vanuit PostNL en diverse afdelingen bij ons, maar weet dat we er achter de schermen hard aan werken. Mocht je tussentijds benieuwd zijn naar updates, laat het mij dan weten. Dan houd ik je met alle plezier op de hoogte - mits er updates zijn.

Ik hoop dat ik hiermee alvast wat van je zorgen heb kunnen wegnemen. Het komt in ieder geval helemaal goed! 😊

Bekijk origineel

4 reacties

Hier zelfde probleem. Herkenbaar en erg vervelend.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi mzagorny, allereerst van harte welkom op de Community! Niet leuk om te lezen dat je pakketje leeg is aangekomen. Ik ga ervoor zorgen dat je weer herinnert waarom je al 5 jaar bij ons bent. Mijn excuses dat je het gevoel hebt gekregen dat het mijn collega niks uitmaakt dat je toestel niet in de doos zat. Dit is niet hoe het hoort en natuurlijk gaan we er alles aan doen om dit te onderzoeken en jouw toestel alsnog bij je te krijgen. Volgens PostNL is het pakketje wel afgeleverd, maar in een notitie van mijn collega lees ik dat je het pakket niet hebt aangenomen. Kan je me precies vertellen wat de situatie is? Dan ga ik daarna zo snel mogelijk aan de start om dit te laten onderzoeken! 😄

Hallo Marciano , bedankt voor uw bereidheid tot hulp. 

Op 31 januari heb ik een bericht ontvangen dat het pakket is verstuurd met PostNL. Het 
volgende bericht bevatte de informatie dat ik op 31 januari tussen 15:30 en 17:30 het pakket 
zou ontvangen. Helaas is dat niet gebeurd en begon het vanaf hier bergafwaarts te gaan. 

De volgende statusaanpassing in de PostNL app gebeurde op 2 februari en luidde ‘fout bij 
bezorging zending, nadere informatie volgt’. De drie dagen die daarop volgden zocht ik actief 
contact met zowel PostNL als met Odido. Helaas hebben geen van beiden mij kunnen vertellen waar mijn telefoon blijft. 4 dagen daarna veranderde weer de status en zou ik zo snel mogelijk het pakketje ontvangen. Dit zou uiteindelijk op 7 februari gebeuren.

Op die dag wachtte ik vol blijdschap af totdat de pakketbezorger van PostNL mijn pakket zou komen brengen, wat rond 16:10 gebeurde. De pakketbezorger heeft niet om mijn gegevens 
(identificatiebewijs) gevraagd en vroeg of ik het kon tekenen dat ik het pakket heb ontvangen.
Vervolgens ben ik meteen naar huis gegaan om mijn pakket te openen. Ter mijn teleurstelling vond ik daar binnen niets behalve een stuk gerecycled papier. Ik rende onmiddellijk mijn huis 
uit achter de pakketbezorger om hem de ‘inhoud’ van het pakket te tonen en aan te geven; 
hierbij heb ik hem ook gevraagd om te melden dat het pakketje (of, de inhoud hiervan) is verdwenen. De pakketbezorger gaf zelf aan dat het pakket hem inderdaad te licht leek. Hij 
heeft een foto gemaakt van het pakket, heeft de code daarvan gescand, belde ergens naartoe 
en vertelde mij dat dit opgelost zou worden. 
Helaas weet tot de dag van vandaag niemand iets; Odido, PostNL of ik zelf. 
Odido vertelde mij tijdens een telefoongesprek dat de telefoon bezorgd is en dat zij er niets aan kunnen doen dat het pakket leeg was. 
PostNL heeft me op de hotline verteld dat mijn ‘case’ is aangetekend maar dat het eigenlijk Odido is die een klacht moet indienen. Ik heb geen verdere berichtgeving van de ‘case’ ontvangen. 

In de aangesloten screenshot kunt u de reis van het pakket zien. Wat heel opvallend is, is dat er - net als bij NoorJ die hier ook dezelfde probleem lijkt te hebben - de pakket tussen 02 en 06 februari door een ‘fout’ was aangetroffen. 
De pakketbezorgers kwam ik een paar dagen na de ‘bezorging’ weer tegen. Hij zei dat hij bereid is om uit te leggen wat er gebeurd is en dat hij kan bevestigen dat het pakket inderdaad leeg was en dat zijn baas dit met Odido zou overleggen. 

Ik hoop u zo genoeg geïnformeerd te hebben en dat dit zo snel mogelijk tussen jullie/Odido en PostNL opgelost kan worden!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi mzagorny, geen dank, ik ben er om je te helpen! Bedankt voor de uitgebreide uitleg en je screenshot van de Track & Trace reis. Ik heb zojuist een case (69128411) voor je aangemaakt. Zodra mijn collega aan jouw case toekomt, stuurt hij je een mail met een toestemmingsformulier. Als je dat formulier invult en naar ons terugstuurt met de benodigde bijlage, dan kunnen we het onderzoek bij PostNL starten. 

Alvast goed om te weten, het onderzoek zal wat tijd nodig hebben, omdat we o.a. afhankelijk zijn van antwoorden vanuit PostNL en diverse afdelingen bij ons, maar weet dat we er achter de schermen hard aan werken. Mocht je tussentijds benieuwd zijn naar updates, laat het mij dan weten. Dan houd ik je met alle plezier op de hoogte - mits er updates zijn.

Ik hoop dat ik hiermee alvast wat van je zorgen heb kunnen wegnemen. Het komt in ieder geval helemaal goed! 😊

Reageer