Beantwoord

Terug betaling

  • 21 February 2024
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

Goededag, ik heb op 27-01-2024 een nieuw toestel met abonnement besteld. Ik heb voor het toestel €306,41 moeten aanbetalen. Nu was de bestelling niet goed gegaan en konden ze mijn betaling niet koppelen aan de bestelling. Wel is het bedrag van €306,41 van mijn rekening afgeschreven, nu was de enige optie of opnieuw bestellen of afwachten tot de bestelling geannuleerd zou worden en daarna opnieuw bestellen maar ik moest wel het bedrag nog een keer “voorschieten”. Paar weken terug in de winkel geweest en daar hadden ze het toestel wel op voorraad, heb in de winkel weer het bedrag van €306,41 moeten betalen en het te veel betaalde bedrag zou al terug gestort moeten worden. Weer niks ontvangen!! Later weer gebeld en kreeg daarna een mail dat er een terug betaling zou plaats vinden binnen 2 weken, maar heb AL WEER niks ontvangen!! Net een medewerker aan de telefoon gehad en die zei ik stuur het door naar de financiële afdeling, sorry maar dit zou al 5x gebeurd moeten zijn?! Waar blijft mijn geld?! 

icon

Beste antwoord door Christievzanten 29 February 2024, 08:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Christievzanten, van harte welkom op onze Community, ik zoek dit graag voor je uit! Normaal gesproken ontvang je het bedrag automatisch binnen 14 dagen van ons terug, na annulering van een bestelling. Soms wil er nog wel eens wat misgaan met het koppelen/uitbetalen van het bedrag, waardoor het niet automatisch lukt. Ook als de betaling bijvoorbeeld met een creditcard was gedaan, is het ook niet automatisch mogelijk. Daarom moet er dan handmatig nog een terugstortformulier worden ingevuld. In je account zie ik dat je vandaag contact hebt gehad met een collega en dat diegene het terugstortformulier heeft ingevuld. Dit kan maximaal 14 dagen duren. Het zou best kunnen dat je het binnen een paar dagen op je rekening terug hebt ontvangen, maar wegens de drukte kan het maximaal 14 dagen duren, sorry! 

Voor de zekerheid heb ik maar even navraag gedaan bij onze financiële afdeling. Ik verwacht hier binnen 7 dagen een reactie op te krijgen. Zodra ik die heb, zal ik het je direct laten weten in dit topic! 

Hi, dit klopt niet.

Het bedrag zou eigenlijk na 7 dagen automatisch terug betaald worden door het systeem, dit is inderdaad niet gebeurd. Heb toen weer gebeld, en ze zouden het door geven aan de financiële afdeling etc. Heb weer niks gehoord, toen weer gebeld en weer het zelfde verhaaltje. Heb uiteindelijk een mail gehad met “ terugstorting is aangevraagd” binnen 2 weken staat het terug op je rekeningnummer met mijn rekeningnummer er duidelijk bij. Nu zijn we weer 2 weken verder en heb nog steeds niks ontvangen. Ik vind het echt belachelijk hoe lang dit allemaal moet duren. Als jullie je geld moeten hebben moet dit ook allemaal maar snel betaald worden of je krijgt er een boete bovenop maar als de klant wat terug krijgt mag dit verschrikkelijk lang duren. Mijn vertrouwen in jullie is echt weg, en dit zal ook zeker het laatste jaar zijn dat we bij jullie blijven. 

Reputatie 6
Badge +6

@Christievzanten dan gaat er iets niet goed met de uitbetaling van deze order, excuses hiervoor! Ik heb al navraag gedaan bij onze financiële afdeling. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het je gelijk weten in dit topic! 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Christievzanten daar ben ik weer met inmiddels een update! Ik heb zojuist van onze financiële afdeling te horen gekregen dat je betaling aan de terugbetalingslijst is toegevoegd en dat je het binnen 7 dagen op je bankrekening terug kunt verwachten. Nogmaals, excuses voor het ongemak en dat het zo lang heeft geduurd, maar je hebt het geld uiterlijk volgende week donderdag van ons terug!

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Bedankt voor je berichtje.

oke dan hoop ik dat het voor donderdag er echt op staat. 

Mijn partner heeft precies het zelfde probleem, en heeft ook nog steeds niks terug ontvangen. 
zou je eventueel voor hem willen kijken? Hij heeft namelijk geen tijd om er achteraan te gaan. 
het gaat om tel nummer [afgeschermd door moderator i.v.m. privégegevens] en het bedrag is €405,41 op de naam D.F.T. de Bruijn 

Reputatie 6
Badge +6

@Christievzanten geen dank! Ik heb zojuist ook navraag gedaan over zijn order. Ik hoop hier binnen enkele dagen een update over te krijgen en die zal ik weer met je delen in dit topic! 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Christievzanten, daar ben ik weer met een update! Ik heb zojuist een bevestiging gekregen dat hij ook is toegevoegd aan de terugbetalingslijst en dat het binnen 7 dagen naar hem wordt overgemaakt! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

Hallo @Christievzanten daar ben ik weer met inmiddels een update! Ik heb zojuist van onze financiële afdeling te horen gekregen dat je betaling aan de terugbetalingslijst is toegevoegd en dat je het binnen 7 dagen op je bankrekening terug kunt verwachten. Nogmaals, excuses voor het ongemak en dat het zo lang heeft geduurd, maar je hebt het geld uiterlijk volgende week donderdag van ons terug!

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Goedemorgen, ik heb onlangs het geld eindelijk terug ontvangen. Helaas heeft mijn vriend nog niks.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Christie, superfijn dat je het geld hebt ontvangen! Ik zie inderdaad dat Pharwin wel de bevestiging heeft gehad dat je vriend ook was toegevoegd aan de lijst. Ik gok dat het nog iets langer nodig heeft. Laten we het weekend even afwachten. Ik ga er vanuit dat hij begin volgende week het geld wel heeft ontvangen! Houd ons zeker even op de hoogte.

Reageer