Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kees88, goede toevoeging: ik plaats je suggestie meteen in de lijst! 👍

Reputatie 2

Hoi,

Wens: opnieuw (zoals het in Interactieve TV was) mogelijk maken om vergrendeling van Adult zender (in standaardpakket 551) PERMANENT uit te schakelen. Het is irritant en nogal betuttelend dat elke keer om een pincode wordt gevraagd bij keuze van deze zender, terwijl alle zenders als “ontgrendeld” staan en de leeftijd in het profiel op 18 staat. Die ontgrendeling geldt dan ook nog maar voor max 120 minuten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fiekert123, thanks voor je suggestie! Ik voeg het meteen toe aan de wensenlijst. Overigens kleine kanttekening erbij: in principe leveren we onze streams op 1080i en 1080p; maar ik begrijp je punt en zal het verschil unicast/multicast erbij benoemen! 😉

Reputatie 2

Zou graag een hogere basiskwaliteit op het nieuwe platform zien. Bij zowel Ziggo als KPN is de basis ervaring van de tv kwaliteit beter, en kost tevens minder. 1080p is wel echt de norm anno 2021. tevens kan je op 55 inch het verschil tussen multicast en unicast duidelijk zien. Ik snap dat er gecompenseerd moet worden voor de actieprijzen van glasvezel, maar dit is wel een ding wat hoog bovenaan mijn lijst staat.

Een smart-tv app voor LG WebOS tv’s en Samsung modellen. spreekt voor zich lijkt me.

Reputatie 7

Hi @pvdh14, heel erg bedankt voor jouw feedback! Ik heb jouw topic hierheen verplaatst, aangezien wij hier al onze feedback verzamelen. Ik heb 'm op het lijstje gezet! 💪

Reputatie 2

Helaas is het niet mogelijk om Belgische zenders via de telefoon app af te spelen. 
Maar kunnen jullie wel deze zenders in de tv-gids opnemen, zodat je wel op je telefoon kunt zie als je onderweg bent of er wat interessants op tv is. Handig als je onderweg bent en al kunt zien wat er straks of in de avond op tv komt.
Je kan dan bij de zender zetten “niet beschikbaar buitens huis” maar wel de gids inhoud tonen. 
Kpn/ziggo doet dit ook zo.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HereIsTom, een Android TV app staat hoog op de wensenlijst. Of en wanneer dit zal worden uitgewerkt, kan ik je echter niet vertellen omdat men er nog niet mee bezig is!

Reputatie 5
Badge

Wanneer komt er nu een TV Anywhere app voor Android TV?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Geene136, welkom op de Community en bij Thuis, leuk om jullie erbij te hebben! 😄

Jullie wensen en suggesties zal ik toevoegen aan de lijst zodat we ermee aan de slag kunnen gaan. Bedankt voor de feedback en geniet van een geweldig weekend!

Hallo! 

Wij zijn sinds 3 dagen actief op jullie netwerk (na jaren Ziggo) en het bevalt ons meer dan goed!!

Graag willen wij wat suggesties/wensen toevoegen:

  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zonde zelf bent aangekomen. 
     
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de tv uit) tegen inbranden. 
     
  • In de gids een zender nr. invullen zodat de gids naar die zender gaat, scheelt heel veel klikken of wat wij nu hebben: in de gids, uit de gids, andere zender invullen, in de gids en kijken.

Zo maken we vanzelf als beetje bij beetje (nog) beter!

Reputatie 7

Hi @yurgr, @Seccie en @roland-jalving, super leuk om te lezen dat ook jullie je input delen! Ik heb de lijst in het topic bijgewerkt. Thanks allemaal! 💪

Hoi,

Ik zou graag de mogelijkheid zien dat de tv-boxen via hdmi de tv kan bedienen, waardoor je de tv codes niet meer nodig hebt, maar gewoon de volume van de tv harder en zachter kan zetten doormiddel van hdmi verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Vroeger was er zoiets als Knippr. Ik mis het nog steeds :blush:

Reputatie 3

Wens voor TV:

  • (eventueel voor een meerprijs): reclamevrij terugkijken op alle zenders, eventueel initeel beperkt tot de NL zenders. Terugkijken dan ook veel langer toestaan (1 maand / 1 jaar ipv 7 dagen).
  • Veel betere "merge” tussen terugkijken via gids, en terugkijken via menu; door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. Daarnaast is de huidige overview van series bijzonder onduidelijk (20 dezelfde grote iconen, met 1 regel tekst over de aflevering waar meestal niet uit spreekt wat de inhoud van die aflevering is). Dit is uiteraard dan alleen logisch in combinatie met mijn eerste verzoek, dat je langer terug kunt kijken zodat ook hele series inderdaad beschikbaar zijn

Voor zo'n soort pakket zou ik makkelijk 5 euro per maand meer betalen. Ik denk dat als je “reclamevrij terugkijken op NL zenders tot 1 jaar” zou opnemen als pakket van 5 Euro, dat zeer veel mensen dat zouden doen. Is vast te berekenen of dat dan uit kan qua kosten. 

@Bemu, dat gaat geen problemen van mijn kant opleveren, ik stuur het terug bewaar mijn verzendbewijs en mocht men proberen de afkoopsom te innen is stoneren de oplossing en maak ik 1 topic aan en mag 1 van de mods het oplossen en anders kan de deurwaarder het wel fiksen, ga er geen halszaak van maken, de diensten zijn al betaald tot einde contract, de laatste rekening is gelijk de afrekening geweest, alles is al verwerkt, dus TM krijgt niks meer van mij.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33 Hoop dat het retour sturen van je apparatuur goed gaat en je niet de ellende krijgt die veel (ex) T-Mobile klanten ervaren.

Wens je veel internet en kijkplezier bij je nieuwe provider, als ik niet zo voordelig bij T-M zat als nu zou ik  mij ook gaan verdiepen in wat anders, alleen het punt is wat is goed?  overal is wel iets wat je minder bevalt.

Duitse zenders zitten in een extra pakket wat je apart moet afsluiten.

 

Belgische zenders blokkeren dat kon opnemen alleen lokaal niet in de cloud en pauzeren willen ze ook niet, rare jongens die Belgen..

Opname geen idee, heb nog de oude opname box en die zit nu in de retourdoos.:wink:

  • -We willen graag Duitse zenders in het pakket hebben ivm F1. Dat kunnen wij dus niet meer zien. 
    -canvas en andere Belgische zenders willen we graag kunnen opnemen en pauzeren. Erg jammer dat dit niet kan. 
    -vooruit spoelen gaat enorm langzaam. Snelste is    16x en dat schiet niet op. Bij Telfort konden we gewoon bv 5 indrukken en dan ging ie 5 Minuten vooruit. Was zo makkelijk. 
    - als we kindertijd terug kijken dan lukt dat wel, maar de programma’s daarna zien we alleen het eind omdat je dat ‘officieel’ niet terug kan kijken dat is erg jammer want bij Telfort sprong ie gewoon van het ene programma naar het andere en konden we wel alles zien.

Hoi,

Ik zou graag de Belgische zenders (één en Canvas) toegevoegd zien worden aan de tv-anywhere app.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rnolten, top dat je deze erbij zet! Hij stond er voor TV Anywhere reeds bij, maar ook voor de box zelf heb ik hem aan het lijstje toegevoegd. Bedankt voor je bijdrage! 😁

 

Reputatie 2

Ik heb maar 1 wens voor de lijst graag de sleep timer van de tv-box zo fixen dat deze ook uit te zetten is als je hem niet wilt gebruiken

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @racnor, heel gaaf dat je ons in je keuzes meeneemt! Wij leveren inderdaad niet via het Glasnetwerk van Caiway, zoals @TAVL correct aangeeft. Ik wil uiteraard wel graag voor je checken of er iets op de planning staat in jouw regio. Stuur me jouw volledige adres (postcode + huisnummer) in een privéberichtje toe, dan start ik meteen een onderzoek! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @racnor,

Wat tof dat je naar T-Mobile wil overstappen. Voor zover mij bekend is T-Mobile momenteel niet bekend via de glasvezelnetwerken van Caiway/Delta. Enkel via NetwerkNL glasvezelnetwerken. Of dit gaat veranderen is niet bekend, maar je kunt natuurlijk altijd de site in de gaten houden.

Wij zouden graag klant willen worden van T-Mobile Thuis alleen is op dit moment alleen T-Mobile DSL op onze postcode te bestellen terwijl we op dit moment een glasvezel abonnement hebben bij Caiway. Graag zouden we T-Mobile thuis via de glasvezel willen bestellen. Is dit mogelijk?