Beantwoord

Blokkade Mobiele aankopen

  • 21 February 2024
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Goedemiddag,

Na drie keer telefonisch contact gehad te hebben met een medewerker van een half uur helemaal niets verder geholpen dus ik ga het hier maar plaatsen.

Ik kan sinds een maand geen online aankopen meer doen via mijn iphone 13 via de appstore waarbij ik meerdere diensten heb lopen waaronder Prime, Disney en cloud geheugen van Apple. Ik kan deze blokkade zelf niet verhelpen en er is niemand binnen Odido die mij kan helpen blijkbaar want telefonisch word je niets verder geholpen, ze weten het niet en kunnen er niets aan doen. Weet iemand hier iets meer van, en wat kan ik doen om het te verhelpen? 

Er zit geen blokkade op nergens in Odido en ik heb geen limieten en ook altijd alles netes betaald, ik zou dus geen enkel idee hebben hoe dit mogelijk is.

Groeten,

Jamy

 

icon

Beste antwoord door Cristien 21 February 2024, 15:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Jamysanders  Welkom  in de community van Odido.

Dat is heel vreemd! Heb je hier ook gekeken of alles goed staat?


 

Zelf maak ik gebruik van Apple kaarten om abonnementen te betalen. 
Misschien een tijdelijke oplossing voor je tot de moderators je hebben geholpen? 
Deze tegoedbonnen zijn overal te koop zelfs bij de meeste supermarkten, maar je kan ook een bedrag zelf uploaden via je Apple account. 

Bij mij staat alles op blokkeren
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey Jamey, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je eerder niet geholpen kon worden. Dat gaan we oplossen! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je vanmiddag nog contact hebt gehad met een collega over het verwijderen van blokkades. Is het inmiddels gelukt? Ik zie namelijk geen blokkades op je account staan. Ik gok ook dat er 2 dingen door elkaar worden gehaald. Bedoel je dat je geen in-app aankopen kan doen? Of dat je ze niet (meer) via je factuur kan betalen? Laat het me maar weten, dan duik ik er graag voor je in! 😄

Dag Marciano! 
 

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb idd die dag gesproken met een medewerker maar deze geeft helaas aan ik het bij de diensten zelf maar moet regelen en heeft geen idee wat te doen naar mijn idee. Helaas is het ook niet opgelost dus. Het probleem is dus dat ik niet meer via de factuur kan betalen en al mijn diensten zijn opgezegd inclusief apple+ en amazon prime. Ik zou zelf ook niet meer weten wat ik zou moeten doen. 
 

Groeten,

Jamy Sanders

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Jamysanders, ik heb het even dubbel voor je gecheckt en ik zie geen blokkades hiervoor op je abonnement staan, het zou gewoon moeten werken!

Misschien heb je je limiet bereikt. Om billshocks te voorkomen, heb je namelijk:

  • een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
  • een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, een klant kan per maand wel 30x een aankoop van € 10 in één app doen).

Zit je daar toevallig al aan? Zou je dat kunnen checken? Je kunt eventueel ook even uitloggen van de Apple Store en daarna opnieuw inloggen en ook hetzelfde doen met je toestel (even uit- en dan weer inschakelen). 

Ik verneem het graag! 

Goedenavond Pharwin! 

Hartelijk dank voor je reactie! Helaas heb ik alle bovenstaande opties al eerder gehoord en ook alles al geprobeerd met betrekking tot inloggen en opnieuw telefoon aan/uit. Ik heb ook alleen lopende abonnementen via mn telefoonrekening die nu dus opgezegd zijn automatisch. Ik word er zelf op dit moment wel een beetje moe van dat er niemand is binnen odido die me iets kan vertellen of me verder kan helpen. Voordat het odido was heb ik hier nooit problemen mee gehad. Graag hoor ik natuurlijk wat ik nog meer zou kunnen doen om het op te lossen, want ik ben bijna in staat om een officiële klacht in te dienen na dit alles. Aan de telefoon kunnen ze me ook al niet helpen want die weten helemaal nergens iets vanaf naar mijn idee. 
 

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

een fijne avond nog,

 

groeten Jamy Sanders

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jamy, goed dat je dit ook al hebt gecontroleerd! Vanuit ons is er niets meer wat we nog kunnen checken, maar er zijn nog een paar dingen die we kunnen proberen. Als ik het goed heb, gaat het om Apple, klopt dat? Lukt het als je de stappen op deze pagina volgt? Een betaalmethode toevoegen aan je Apple ID - Apple Support (NL). Zo niet, dan wil ik je vragen contact op te nemen met Apple om te zien of zij dit voor je kunnen oplossen.

Een andere klant heeft dit een tijdje geleden ook op een andere manier kunnen oplossen. Wellicht dat het beste antwoord van HOEDI ook voor jou werkt: App en In-App aankopen werken niet sinds naamswijziging | Odido community

Ik hoop dat het hiermee toch gaat lukken!

Reageer