Beantwoord

Carrier Billing werkt niet Apple App Store

  • 17 February 2024
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Net zoals vele anderen kan ik geen gebruik maken van Carrier Billing in de AppStore (er word aangegeven dat mijn telefoonnummer geen Odido nummer is). Helaas blijft een oplossing uit, weet iemand de oplossing?

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 19 February 2024, 14:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi verweijtb, van harte welkom op de Community! Zet even je 06-nummer in je profiel onder het kopje Klantnummer. Dan kan ik direct met je meekijken! Wil je onderstaande informatie alvast controleren, wellicht dat je hier al verder mee komt:

  • Heb je PrePaid? Dan kan je geen gebruik maken van App Store Billing
  • Heb of had je een Tele2-abonnement? Dan is App Store Billing ook niet (meer) mogelijk
  • Zet je toestel even uit en opnieuw aan
  • Log uit en opnieuw in in de App Store
  • Kon je eerst wel altijd via je factuur betalen, maar opeens niet meer? Wellicht zit je dan aan je limiet.

Meer over je limiet:

  • een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
  • een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, je kan per maand wel 30x een aankoop van € 10 in één app doen).

Is bovenstaande niet van toepassing of heeft het niet geholpen, laat het me dan weten als je je 06-nummer in je profiel hebt gezet. Wellicht staat er een blokkade op je account. Ik hoor het graag van je! 😄

Hoi verweijtb, van harte welkom op de Community! Zet even je 06-nummer in je profiel onder het kopje Klantnummer. Dan kan ik direct met je meekijken! Wil je onderstaande informatie alvast controleren, wellicht dat je hier al verder mee komt:

  • Heb je PrePaid? Dan kan je geen gebruik maken van App Store Billing
  • Heb of had je een Tele2-abonnement? Dan is App Store Billing ook niet (meer) mogelijk
  • Zet je toestel even uit en opnieuw aan
  • Log uit en opnieuw in in de App Store
  • Kon je eerst wel altijd via je factuur betalen, maar opeens niet meer? Wellicht zit je dan aan je limiet.

Meer over je limiet:

  • een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
  • een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, je kan per maand wel 30x een aankoop van € 10 in één app doen).

Is bovenstaande niet van toepassing of heeft het niet geholpen, laat het me dan weten als je je 06-nummer in je profiel hebt gezet. Wellicht staat er een blokkade op je account. Ik hoor het graag van je! 😄

Hoi,

 

helaas allemaal niet van toepassing, telefoonnummer heb ik toegevoegd! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, bedankt voor het checken en het toevoegen van je telefoonnummer! Ik zie dat er wel een blokkade op je account stond voor international roaming. Deze blokkade zorgt er ook voor dat App Store billing niet werkt. Dus deze heb ik zojuist opgeheven. Merk je dat het weer werkt? Zo niet, dan kan je de stappen nog volgen op Een betaalmethode toevoegen aan je Apple ID - Apple Support (NL).

Ik zie nu trouwens ook dat je een zakelijk abonnement hebt, dus ik hoop dat het met bovenstaande weer werkt, maar mocht het niet zo zijn, dan wil ik je vragen contact op te nemen met mijn collega's van de zakelijke klantenservice via 0800-7112 of Service | Odido. Laat je het me weten? Ik hoor het graag van je! 😄

Reageer