Data verdwenen in 24 uur

  • 7 September 2023
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo Odido, omdat ik geen antwoorden krijg hoop ik dat jullie hier meelezen. Het gaat om het sim only abonnement van mijn 13 jarig dochter. Op maandag 4 september ontving ze nieuwe data van 5GB. 1e dag middelbare school, op de weg erheen en terug gebruikt ze data, op school en thuis wifi. Einde van de dag data = 0. Alles weg. Raar. Mijn man en ik vonden al dat we de data moesten ophogen. Meteen gedaan naar 10GB. Was niet meteen zichtbaar, wel een email en kosten gemaakt. Dus heb gebeld met de klantenservice. Aardige jongeman aan de lijn en vond het verhaal vreemd. Hij heeft weer 5GB ‘opgewaardeerd’ en zou dit ook meteen crediteren. Dit was in de T-Mobile app wel zichtbaar. Fijn. Volgende dag kind weer naar school, komt thuis - alle data weer OP. Hoe kant dit? Sinds dinsdag 5 september deed de app raar, ws omdat T-Mobile ineens Odido is geworden. Heb dinsdag 2x gebeld, woensdag 1x. Heb de chat bot al diverse berichten gestuurd. Lang verhaal kort, heb mobiele data uitgezet op telefoon van dochter. Ze heeft na al die opwaarderingen slechts 1148MG over. Ik heb ineens kosten gemaakt van 30 euro en heb overal print screens van gemaakt. Iedere dag is het andere info. Ik heb zelf ook een abonnement en zelfs stond er op 1 dag alle info omgedraaid . De volgende maand gaat pas weer in op 4 oktober. Duurt veel te lang. Ik zou al 3x terug gebeld worden, is niet gebeurt.  We zijn nu 4 dagen verder en ik ben boos

Waqqas 7 maanden geleden

Hallo @MARLF 

Kunnen jullie eens in de telefoon instellingen bij de gegevensverbeuik nakijken hoeveel data er op die dagen is verbruikt en waaraan?

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MARLF ,

Om te beginnen,  spookdata bestaat niet. Er moet dus een logische reden zijn. 5 Gb klinkt veel, maar door videogebruik kan dit vrij snel gaan. Providers mogen niet inzien waaraan de data jouw abonnement (je dochter gebruikt het alleen met jouw toestemming) wordt gespendeerd. De telefoon mag dat wel. Afhankelijk van IOS of Android kun je dat opzoeken.  Een feature die ook ongemerkt kan zorgen dat data in plaats van wifi wordt gebruikt is 'wifi assistent'. Het toestel gebruikt dan mobiele data als de wifi niet snel is. Die feature kun je ook uitzetten.

Tot slot,  als je het leven van jezelf en je dochter nog makkelijker wilt maken kun je in my-odido het abonnement veranderen naar unlimited . Dan maakt het helemaal niet meer uit hoeveel en waaraan de data wordt besteed. Er hoeven nooit meer databundels te worden bijbetaald.

Hoi @MARLF ,

Om te beginnen,  spookdata bestaat niet. Er moet dus een logische reden zijn. 5 Gb klinkt veel, maar door videogebruik kan dit vrij snel gaan. Providers mogen niet inzien waaraan de data jouw abonnement (je dochter gebruikt het alleen met jouw toestemming) wordt gespendeerd. De telefoon mag dat wel. Afhankelijk van IOS of Android kun je dat opzoeken.  Een feature die ook ongemerkt kan zorgen dat data in plaats van wifi wordt gebruikt is 'wifi assistent'. Het toestel gebruikt dan mobiele data als de wifi niet snel is. Die feature kun je ook uitzetten.

Tot slot,  als je het leven van jezelf en je dochter nog makkelijker wilt maken kun je in my-odido het abonnement veranderen naar unlimited . Dan maakt het helemaal niet meer uit hoeveel en waaraan de data wordt besteed. Er hoeven nooit meer databundels te worden bijbetaald.

bedankt voor je reactie. Toch ben ik het niet met je eens. Er is wel data weg. Ik heb print screens van de app T-Mobile en later Odido dat dit weg is. Ook zijn er teveel kosten nu in rekening gebracht voor data die wij nooit hebben gehad. Ik wil best overstappen naar unlimited (hebben 3 abo's op ons adres) maar durf nu even niks zelf meer te doen via de app. En in totaal is er 10GB weg, niet 5… in 1 dag. Kan echt niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MARLF 

Kunnen jullie eens in de telefoon instellingen bij de gegevensverbeuik nakijken hoeveel data er op die dagen is verbruikt en waaraan?

Hallo @MARLF 

Kunnen jullie eens in de telefoon instellingen bij de gegevensverbeuik nakijken hoeveel data er op die dagen is verbruikt en waaraan?

wij hebben iPhone, die slaat alleen totaal data op. Niet per dag. Tenminste niet dat ik weet.

Reageer