Beantwoord

Deezer vast gebruikt data uit bundel

  • 8 November 2021
  • 17 reacties
  • 390 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Ik heb een GO 19.1 mobiel abonnement met 1 GB data plus 2 GB data klantvoordeel en ook Deezer Vast. Deezer Vast zou in NL en de rest van de EU geen data uit mijn bundel moeten gebruiken, maar sinds enkele maanden gebeurt dat wel. Het heeft nog niet geleid tot extra kosten omdat mijn bundelgrens nog niet is overschreden. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling, ik heb niet voor niets Deezer Vast in mijn abonnement. 

Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat dit probleem zich voordoet sinds op 17 juni dit jaar de looptijd van mijn tweejarige contractperiode is verstreken. Mijn abonnement met Deezer Vast loopt gewoon door zonder dat ik verlengd heb. Ik heb niet verlengd omdat hetzelfde abonnement na verlenging iets duurder is. Nieuw abonnemnt is niet veel duurder, maar ik kan geen reden bedenken om meer te betalen voor hetzelfde. Ik ben nog steeds dik tevreden met het abonnement, maar natuurlijk niet over het plotselinge gebruik van data uit mijn databundel door Deezer Vast.

Het lijkt me een vergissing of een fout. Waarom gebeurt dit? Kunt u er iets aan doen alstublieft?

Vriendelijke groet,

Arent

icon

Beste antwoord door eric 9 November 2021, 10:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wahoo 

Zie je ook in de app onder abonnement dat Deezer Vast door loopt?

In andere topics lees ik dat Deezer Vast tot het einde van je contractperiode loopt.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @wahoo  Ik heb even gezocht op de site van TM.

  • Kan ik ook muziek streamen zonder dat het MB's kost?

    Bij abonnementen met internetbundels van 6 GB of meer, kun je standaard vanuit je abonnement muziek streamen. Dat kan met Datavrije Muziek bij de nu aangesloten muziekstreamingdiensten, waaronder Deezer. Heb je minder dan 6 GB internet en wil je graag Datavrije Muziek? Dan kun je ervoor kiezen om jouw internetbundel bij te stellen naar 6 GB.

  • Uitleg Deezer

Hopelijk verduidelijkt dit het een en ander voor je.

MVG.

@Waqqas Deezer Vast is onderdeel van mijn abonnement en loopt gewoon door. Ik gebruik het net als de rest van mijn abonnement en ik betaal er gewoon het abonnementsgeld van € 6,99 per maand voor. T-Mobile heeft het niet opgezegd of beëindigd en ik ook niet.

 

@CrisTien Je haalt twee diensten door elkaar. Datavrije Muziek is een geheel andere dienst dan Deezer Vast. De dienst Datavrije Muziek is overigens een aflopende zaak, je kan er geen abonnement meer op nemen, maar dat terzijde. Ik heb geen abonnement op Datavrije Muziek, maar op Deezer Vast. De deal met T-Mobile is dat Deezer geen data uit je bundel gebruikt en dat het Deezer-abonnement met € 6,99 per maand goedkoper is dan een abonnement direct bij Deezer.

Reputatie 7
Badge +14

Aha @wahoo  goedemorgen trouwens. 
De moderators zullen het ongetwijfeld wel weten hoe het zit.

Wacht even op hulp uit die hoek. 
Groetjes en een fijne dag!

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn twee diensten qua muziek, maar die komen met Deezer samen:

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/voordeelbundels/deezer

Bij de veelgestelde vragen over op deze Deezer pagina staat:

  • Kan ik ook muziek streamen zonder dat het MB's kost?

    Bij abonnementen met internetbundels van 6 GB of meer, kun je standaard vanuit je abonnement muziek streamen. Dat kan met Datavrije Muziek bij de nu aangesloten muziekstreamingdiensten, waaronder Deezer. Heb je minder dan 6 GB internet en wil je graag Datavrije Muziek? Dan kun je ervoor kiezen om jouw internetbundel bij te stellen naar 6 GB.

Je zult dus je databundel naar 6Gb moeten plussen om hiervan gebruik te maken.

@eric wie markeert jouw antwoord als beste antwoord, doe jij dat zelf? Kan je dat ook weer ongedaan maken? Ik bepaal graag zelf of en wanneer mijn vraag bevredigend is beantwoord. Het lijkt nu net alsof mijn vraag naar tevredenheid is beantwoord, maar dat is niet zo. Er zijn wel antwoorden en reacties, maar inhoudelijk zitten er geen bevredigende antwoorden tussen. Ook jouw antwoord is niet bevredigend, het is een herhaling van wat @CrisTien al liet weten. Dus hartelijk dank voor jullie welgemeende en goed bedoelde reacties, maar ik wacht liever op een T-Mobile medewerker die dit nauwkeurig uit de doeken kan doen. Of als het te lang duurt bel of mail ik de klantenservice wel.

Ik zal proberen mijn vraag nog wat nauwkeuriger toe te lichten. Ik ben bekend met de relatief nieuwe dienst Datavrije Muziek. Het is me ook bekend dat je voor Datavrije Muziek een bundel van minimaal 6 GB nodig hebt. Blijkbaar heeft T-Mobile het Deezer Vast abonnement onlangs (in het afgelopen jaar of zo) zodanig aangepast dat de 6 GB-grens daar nu ook voor geldt. Maar dat nieuwe Deezer Vast-abonnement heb ik niet, ik heb een ouder Deezer Vast abonnement van meer dan 4 jaar geleden. Toen ik destijds Deezer Vast in mijn abonnement opnam was dat inclusief datavrij Deezer streamen ongeacht de hoogte van mijn databundel. Ook ruim twee jaar geleden, toen ik mijn abonnement verlengde, was dat nog zo. Ik heb mijn abonnement sindsdien niet veranderd, dus ik ben van mening dat het nu nog steeds geldt. Ik vind dat T-Mobile niet ongevrgaad en zonder mijn medeweten mijn abonnement kan veranderen. T-Mobile heeft mij nooit op de hoogte gesteld van een wijziging in de voorwaarden van mijn Deezer Vast abonnement. Ik ben bang dat T-Mobile zonder mij in te lichten de regels van het nieuwe Deezer Vast-abonnement op mijn oude Deezer Vast-abonnement heeft toegepast. Vermoedelijk omdat mijn databundel kleiner is dan die 6 GB van de relatief nieuwe Datavrije Muziek-dienst.

Als dat zo is, vind ik het niet netjes van T-Mobile dat ze mijn abonnement van nieuwe voorwaarden hebben voorzien zonder mij daarrover in te lichten. Ik heb nu eenmaal een ouder abonnement met de deal dat ik datavrij kan streamen ongeacht de hoogte of laagte van mijn databundel. Ik heb op dit moment geen behoefte om mijn abonnement te veranderen. Dan moeten ze maar wachten totdat ik een nieuw abonnement neem en akkoord ga met nieuwe voorwaarden.

Om een lang verhaal kort te maken: als het zo gegaan is als ik hier beschijf, dan wil ik dat T-Mobile de ongevraagde wijziging van mijn Deezer Vast abonnement ongedaan maakt en mijn Deezer Vast abonnement met datavrije muziek herstelt zoals ik ruim 4 jaar geleden en tijdens de verlenging van mijn abonnement ruim 2 jaar geleden met T-Mobile ben overeengekomen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @wahoo  Dit is de klanten community van TM. Hier helpen klanten elkaar.

Komen de klanten niet verder kan een moderator helpen.

Voorheen stond het vinkje voor beste antwoord rechts en het duimpje links. 
Door aanpassingen klikken mensen soms op het beste antwoord inplaats van het duimpje.

Wees je er wel van bewust dat iedereen zijn best doet om mee te denken. 
Wil je onze antwoorden niet ga dan even langs een TM-shop bellen kan uiteraard ook.

Of wacht op de hulp van een moderator 

Aha @wahoo  goedemorgen trouwens. 
De moderators zullen het ongetwijfeld wel weten hoe het zit.

Wacht even op hulp uit die hoek. 
Groetjes en een fijne dag!

 

Veel succes. 

 

 @CrisTien Ok, ik ben hier duidelijk verkeerd. In een verder verleden ben ik hier wel geholpen door T-Mobile medewerkers of moderators. Blijkbaar werkt dat niet meer zo. Ik ga naar de klantenservice. Kan ik dit topic verwijderen? Of kunnen jullie dat?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, topics kunnen niet verwijderd worden, maar kunnen door moderators wel gesloten worden zodat er geen nieuwe reacties geplaatst kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +14

@wahoo ik zei al eerder je kan ook wachten op de hulp van een moderator. Heb je dat niet gelezen? De community werkt al jaren zo. Je bent hier nooit verkeerd!!!

Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten. 
Verwijderen en sluiten zal niet heel snel gebeuren daar iedereen iets aan de antwoorden en oplossingen kan hebben. 
Fijne avond. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wahoo 

Ik zie dat Cristien en Eric al wat juiste antwoorden hebben gegeven. In combinatie met datavrije muziek kon je datavrij Deezer streamen. Ik wil graag met je meekijken en controleren wat er voor jouw abonnement geldt. Als mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik je verder helpen. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Dag Hajar,

Betreft: 

Dank voor het oppakken van dit issue. Ik had beter rechtsreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice. Ik had niet door dat dit een formum is waar gebruikers elkaar onderling proberen  te helpen. Ik kom hier zelden of nooit, alleen in een verder verleden ben ik hier wel eens door een T-Mobile medewerk(st)er geholpen. Ik denk niet dat gebruikers mij kunnen helpen met dit issue.

Nog even precies het issue beschrijven. Datavrij streamen van Deezer Vast in combinatie met Datavrije Muziek bij een data-abonnement van minimaal 6 GB is het abonement dat je op dit moment afsluit als je nu datavrije Deezer Vast in je abonnemnt zou willen hebben. Maar ik heb dat abonnement niet, ik heb een abonnement op Deezer Vast van 4,5 jaar geleden met verlenging 2,5 jaar geleden. Zowel 4,5 jaar geleden als 2,5 jaar geleden was datavrij streamen inbegrepen bij Deezer Vast ongeacht de hoogte van het data-abonnement. Datavrije Muziek bestond toen nog niet, althans niet in combinatie met Deezer Vast. Dat is iets van recentere datum.

Ik heb dus nog altijd het Deezer Vast-abonnement van 4,5 jaar geleden met verlenging van 2,5 jaar geleden waarmee ik datavrij zou moeten kunnen streamen ongeacht de hoogte van mijn data-abonnement. Ik hoef niet te voldoen aan die nieuwe voorwaaarde dat datavrij streamen alleen onder die nieuwe voorwaarden kan. Ik heb datavrij streamen immers al in mijn oudere Deezer Vast-abonnement.

De combinatie Deezer Vast met Datavrije Muziek bij minimaal 6 GB is een voorwaarde die voor nieuwere abonnementen geldt, maar net voor mijn abonnement. T-Mobile heeft mij er nooit op gewezen dat deze voorwaarde aan mijn huidige Deezer Vast-abonnement is toegevoegd, daar ben ik pas enkele weken geleden achter gekomen toen ik doorkreeg dat streamen van Deezer niet meer datavrij gebeurde. Ook heeft T-Mobile mij nooit gevraagd of ik met een dergelijke wijziging wilde instemmen. T-Mobile heeft daarmee ongevraagd en eenzijdig de spelregels (de voorwaarden) aangepast zonder mij ervan op de hoogte te stellen. Ik ben er niet blij mee en ik vind het niet netjes van T-Mobile. Sterker nog, ongevraagd en eenzijdig algemene of specifieke voorwaarden aanpassen is niet toegestaan.

Samenvattend, ik heb met T-Mobile nog steeds de overeenkomst dat ik datavrij Deezer kan streamen ongeacht de hoogte van mijn data-abonnement. Helaas houdt T-Mobile zich niet aan die overeenkomst.

Voor het geval je iets wilt nakijken of er iets aan kan veranderen geef ik hieronder mijn 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van mijn IBAN.

[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wahoo 

Bedankt voor je reactie. Ik heb je persoonsgegevens verwijderd uit je reactie, want dit is een openbaar topic. Een privebericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en kiezen voor stuur bericht. 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je geen datavrije muziek hebt. Deezer verbruik gaat altijd van je datategoed af tenzij je datavrije muziek hebt. Dit is al jaren het geval en niet iets wat wij hebben aangepast. Alleen in combinatie met Datvrije muziek was het mogelijk om datavrij Deezer te streamen. Als je via wifi of in de offline modus Deezer gebruikt, dan gaat dat natuurlijk niet van je datategoed af. Wellicht dat dat geval is bij jou? Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waaraan je MB's op gaan dus ik kan dit ook niet voor je controleren, maar dit kan je zelf wel controleren in je toestel. In dit topic kun je daar meer uitleg over vinden. 

Ik hoop dat je zo verder komt! 

Volgens mij heb ik een privébericht gestuurd, dat was in ieder geval mijn bedoeling. Ik weet niet waarom het in dit topic terecht is gekomen. Ik zal wel de verkeerde optie hebben gekozen, sorry. Bedankt voor het weghalen van mijn persoonlijke gegevens.

Met je algemene antwoorden kom ik niet verder. De abonnementsvoorwaarden van destijds vertellen een ander verhaal. Ik ga andere en officiëlere wegen bewandelen. Toch bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +14

Weet wel dat als je een abonnement verlengd, je ook de dan bijbehorende (algemene) voorwaarden van toepassing worden. Dus als iets 4.5 jaar geleden gold en je verlengd 2.5 jaar geleden, dan zijn de voorwaarden van die laatste keer geldig ook al is de naam van de dienst gelijk (deezer vast).

Los van mijn issue met datavrije Deezer Vast nog twee opmerkingen over Datavrije Muziek.

Datavrije Muziek was standaard onderdeel van Go abonnementen met mobiele data vanaf 10 GB. Dus niet vanaf 6 GB zoals bij de vragen en antwoorden op de Deezer-pagina staat. Die informatie op de website is niet actueel.

Maar ook die 10 GB informatie is alweer achterhaald. T-Mobile is op 13 september 2021 gestopt met het aanbieden van Datavrije Muziek voor nieuwe of verlengende klanten, zie https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek. Het hele fenomeen van datavrij muziek streamen houdt (op termijn) dus op te bestaan. Deze verandering gaat wel gepaard met nieuwe abonnementen voor ongeveer dezelfde prijzen maar ruimere mobiele datategoeden (1 GB, 8 GB, 15 GB of unlimited).

Zie ook bijvoorbeeld:

https://tweakers.net/nieuws/186760/t-mobile-biedt-datavrije-muziek-niet-meer-aan-en-vergroot-sommige-databundels.html

https://www.nu.nl/tech/6156807/t-mobile-stopt-met-aanbieden-van-datavrije-muziek-voor-nieuwe-klanten.html

 

 

Reputatie 7

Hi @wahoo 

Het klopt inderdaad dat bij de nieuwste abonnementen geen Datavrije Muziek meer inbegrepen zit, maar als je een ouder abonnement hebt dan blijft dit wel gewoon nog bestaan. Voorheen zat ook bij de abonnementen van 6 GB of hoger al Datavrije Muziek, maar dat is inderdaad wel veranderd gedurende de jaren en verschillende abonnementsvormen.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de voorwaarden van jouw abonnement, want ik werk ook al sinds de introductie van Datavrije Muziek bij T-Mobile en ik ken geen abonnement waar alleen Deezer Vast datavrij kan worden beluisterd. Als dat ergens in jouw abonnementsvoorwaarden staat dan wil ik dit natuurlijk graag nader onderzoeken.

Mochten we nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we het ook graag natuuriijk!