Beantwoord

Duosim in combinatie met Esim

  • 17 November 2022
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb 2 abonnementen. Eén met een privé en één voor een zakelijk nummer.
In de telefoon die ik wil kopen kan ik een fysieke- en een esim gebruiken. Die esim zou ik voor het zakelijke nummer willen gebruiken.

Ik zou graag een duosim willen kopen die bestaat uit één fysieke sim en één esim zodat ik de fysieke sim achter de hand kan houden als er iets mis is met mijn nieuwe telefoon.

Ik kan dan mijn zakelijke gesprekken blijven voeren op een andere telefoon waar de fysieke sim in zit.  Van de klantenservice begreep ik dat dit niet mogelijk is.

Waarom is een duosim voorbehouden aan twee fysieke sims als de nieuwe generatie telefoons veel vaker esims bevatten?

icon

Beste antwoord door eric 17 November 2022, 17:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een duosim is eigenlijk een COPY van elkaar. Die worden als setjes geproduceerd en verkocht. Je kunt ook niet achteraf alleen de 2e bijbestellen. Er kan maar 1 device met een dergelijke sim actief zijn. Op dat toestel worden gesprekken afgeleverd, net zolang totdat het device met de 2e simkaart een location update stuurt (gebeurt elke paar uur bij een telefoon die aanstaat en “niks” doet). 

Een S-sim is een unieke set aan data die “on demand”wordt geladen in het geheugen van de telefoon. Daar worden geen setjes van geproduceerd. 

Een MULTIsim wordt wel verkocht in combinatie met Esim. Maar dat is voorbehouden aan een combinatie van een sim in je telefoon en een sim in een Apple/Android Watch. Dit zijn geen kopietjes, maar 2 verschillende sims die ook teglijkertijd kunnen werken. 

Dat snap ik, maar dat is ook niet erg. De telefoons hoeven nooit tegelijkertijd actief te zijn.


Wat ik niet snap is, waarom is er wel een abonnement duosim is met 2 fysieke kaarten, en niet met 1 fysieke sim en 1 esim. 

Die esim hoeft niet te werken in een watch maar in een telefoon. Ik neem aan dat er geen restrictie op zit dat dat alleen zou werken in een watch maar gewoon werkt op ieder device dat een esim ondersteunt. 

Er zijn ongetwijfeld meer mensen die duosim hebben om die te gebruiken in meerdere telefoons (die weliswaar niet tegelijkertijd aanstaan). Dus waarom niet niet in de combi fysiek/esim?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @astridz 

Een Multisim kan niet gebruikt worden in 2 telefoons, zoals @eric aangeeft is er 1 voor je mobiel en 1 voor je watch.

T-Mobile Multisim

Helemaal duidelijk.
Dat was ook niet de vraag echter.

Reageer