Erg veel mis met mijn Odido account.

  • 30 November 2023
  • 8 reacties
  • 75 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Luister, ik ben moe.

Ik had van de week een nieuwe SIM kaart besteld, binnen gekregen en geprobeerd te activeren. Dit werkte niet, dus ODIDO maar gebeld. Die konden mij remote niet helpen omdat ik geen SMS binnen kreeg. Dus dan maar naar de winkel, blijkt er dat er een storing is met het registreren van SIM kaarten, dus dan maar een eSIM meegekregen en kijken of dat na de storing wel geregistreerd kan worden. Maar helaas, niet gelukt.

Dag twee, ik bel weer met ODIDO op om het probleem voor te leggen, een lieve dame legt mij uit dat er twee e-mail accounts verbonden zijn aan mijn account, dit was volgens haar nog nooit voorgekomen. Nader geprobeerd om mijn eSIM te activeren maar dat abonnement was niet verbonden aan mijn account dus dat lukte niet. Ze kon wel proberen om een nieuwe eSIM te koppelen maar dan moest ik €5,- betalen terwijl ik al voor een nieuwe SIM betaald had, belachelijk. Ze kon me niet verder helpen dus maar weer naar de ODIDO shop om het nogmaals proberen op te lossen. Bij de shop, geprobeerd m’n gekoppelde accounts te verwijderen van m’n abonnement, geprobeerd SIM’s te activeren, niks werkte. Dus de medewerker had maar gebeld met de technische dienst, na een lang gesprek zou het probleem binnen een uur tot 24 uur verholpen worden maar is tot op heden nog niet opgelost. Het oude SIM nummer blijft gekoppeld aan mijn account, vanwege het feit ik eerst bij TELE2 zat en er waarschijnlijk iets mis gegaan is bij de overdracht naar ODIDO.

Kortom, ik ben hier nou al bijna drie dagen mee bezig en ik ben het een beetje zat. Kan een admin gewoon dit intern oplossen binnen nu en een paar uur of m’n abonnement schrappen en een nieuwe aanmaken met een nieuw nummer want ik ben niet van plan om nog langer te gaan wachten. Big ups naar de medewerkers die mij geprobeerd te helpen, maar dit gaat niet werken zo.

Mijn account zit verbonden aan dit e-mail adres, thanks.

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hoi, bedankt voor de terugkoppeling! In het systeem staat inmiddels de simkaart met 6644 op het eind actief. Is het gistermiddag gelukt met het activeren? Merk je dat je verbinding hebt?

Over de factuur; dit klopt inderdaad niet, maar ik snap de verwarring. Normaal gesproken betaal je bij nieuwe Hello-abonnementen van Odido vooraf, echter blijf jij als oud-Tele2 klant achteraf betalen zoals je gewend bent. Je kunt straks altijd even goed kijken op de factuur mocht het er iets anders uitzien, maar alles zal wel goed moeten zijn. Dus geen zorgen daarover! 😄

Bekijk origineel

8 reacties

Daarnaast ook nog het probleem, dat ik een goede twee weken geleden mijn abonnement dus vernieuwd heb en de nieuwe kosten daarvan €28,50 bedragen wat dus ook zo staat aangegeven in mijn account. Alleen er is toch wel degelijk €31,38 afgeschreven van mijn bankrekening, dit is de oude prijs van m’n abonnement.

Als je iets doet, of aanpast binnen je bedrijf. Stel je klanten op de hoogte hiervan en ga niet zomaar in één knipoog de hele zooi omgooien. Wat is hier praktisch aan geweest?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Tlworks

Welkom op de Odido Community. Ik kan mij voorstellen dat is verre van ideaal is. Geen zorgen, ik ga je helpen! Zou je mij middels een privébericht hier op de Community je telefoonnummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je IBAN op willen sturen? Dan pak ik alles erbij en help ik je met alle liefde verder met alle punten. Ik ben er voor je. 

Heb jou een persoonlijk bericht verstuurd, hoop dat dit eindelijk opgelost kan worden.

Reputatie 6
Badge +3

Super, dankjewel, @Tlworks!

Ik heb direct meegekeken en zie dat er heel wat dingen geprobeerd zijn inderdaad! Op dit moment zie ik dat er een simkaart actief is eindigend op 8232. Zou je kunnen bevestigen of dit de juiste is? Of dat dit een ander moet zijn? Zo kan ik kijken welke acties ik hier nog op kan ondernemen om je te helpen. Ik hoor het graag.

Over je vernieuwing heb ik gelukkig een duidelijk antwoord: je had een oud Tele2 abonnement. Gezien je bij Tele2 altijd achteraf betaalde heb je dus nog een factuur gekregen betreft de maand oktober. Het bedrag klopt dan ook wat er bij je is geincaseerd. De komende maand zul jij je eindfactuur van Tele2 krijgen en zul je ook de factuur van je nieuwe Odido abonnement krijgen welke iets hoger is dan normaal gezien je vooruit gaat betalen. 
 

Eindigt inderdaad op 8232, maar moet eindigen op 6644. Tevens heb ik net geprobeerd deze SIM te activeren en heb tot zover nog geen e-mail ontvangen dat het activeren niet gelukt is. Ik zal even afwachten of de SIM gaat werken, helaas staat er in mijn account dat het SIM nummer dat ik nu gebruik nog steeds eindigt op 8233.

Met betrekking tot de factuur, hoezo komt het dat het zo ongeorganiseerd geregeld word? Hoezo vooruit betalen? Dit staat ook nergens aangegeven.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, bedankt voor de terugkoppeling! In het systeem staat inmiddels de simkaart met 6644 op het eind actief. Is het gistermiddag gelukt met het activeren? Merk je dat je verbinding hebt?

Over de factuur; dit klopt inderdaad niet, maar ik snap de verwarring. Normaal gesproken betaal je bij nieuwe Hello-abonnementen van Odido vooraf, echter blijf jij als oud-Tele2 klant achteraf betalen zoals je gewend bent. Je kunt straks altijd even goed kijken op de factuur mocht het er iets anders uitzien, maar alles zal wel goed moeten zijn. Dus geen zorgen daarover! 😄

Het is inderdaad gelukt met activeren en de verbinding is stabiel, fijn dat het achteraf nog gelukt is om het intern aan te passen want we bleven maar in rondjes lopen bij de shop!

Bedankt voor de informatie over de kosten van het abonnement, ik ga er vanuit dat de toekomstige afschrijving het juiste bedrag bedraagt. Voor nu vind ik het niet erg dat de afschrijving nog van het oude abonnement is.

Mocht er in de nabije toekomst wat mis zijn of ontbreken dan zal ik een nieuw topic aanmaken, jullie mogen deze issue sluiten.

Nogmaals hartstikke bedankt voor de tijd en moeite!

Reputatie 6
Badge +3

Wat fijn om te horen dat alles weer werkt zoals het hoort, @Tlworks. Mocht er nog iets zijn, dan zien we inderdaad graag een nieuw topic tegemoet. Fijne dag! 😊

Reageer