eSIM installeren in het buitenland

  • 25 September 2023
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Dit wordt een lang verhaal en ik weet bijna niet waar ik moet beginnen.

 

Ik werk voor een langere periode in Duitsland en ik heb hier een nieuwe Iphone gekocht. Na al mijn informatie overgezet te hebben op mijn nieuwe telefoon heb ik ook geprobeerd mijn Esim over te zetten. Toen dit gedaan was, was het niet mogelijk om mijn telefoon te verbinden met het netwerk omdat ik in het buitenland zit. Mijn oude telefoon werkte op dat moment nog. Toen kreeg ik een bericht dat mijn Esim zou werken (contactpersoon Levent) maar dat was nog steeds niet zichtbaar op mijn telefoon. Vervolgens dacht ik dat het een goed idee zou zijn om mijn esim opnieuw te installeren maar dit was niet langer mogelijk. Toen heb ik meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice maar bijvoorbeeld op zondag heb ik het na 35 minuten on hold helaas moeten opgeven. Contact met de chatbot werkt ook niet goed omdat de links in de chat niet werken. 

Vandaag heb ik contact gehad met Marit, die heel behulpzaam was, en mij geholpen heeft om een nieuwe Esim te bestellen. Om dit te bewerkstelligen moest blijkbaar mijn eerder bestelde Esim uitgeschakeld worden. Helaas werd mijn werkende Esim op mijn oude telefoon ook uitgeschakeld en werd de verbinding tijdens het gesprek daardoor verbroken. In mijn email heb ik een nieuwe esim ontvangen en een ‘handige’ link, waar ik ook niet op kan klikken. 

Nu heb ik geen mogelijkheid meer om terug te bellen naar de klantenservice, kan ik niet meer inloggen in de online omgeving van mijn werkgever en ben ik ook niet in staat om de nieuwe Esim te installeren omdat je dan een sms moet kunnen ontvangen. Ik zit dus helemaal vast. 

Het lijkt erop dat de enige mogelijkheid is voor mij om naar Nederland te reizen en de problemen op te lossen in een Odido winkel. Echter is dit voor mij een zeer lange reis en heb ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor. Daarnaast heb ik geen enkele garantie dat het probleem opgelost gaat worden, zeker niet na mijn eerdere ervaringen de afgelopen week. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze situatie want ik ben er echt een beetje moedeloos van geworden en ik heb werkelijk geen idee hoe ik deze situatie nog kan oplossen. 

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hi Jaques, allereerst bedankt voor je duidelijke uitleg! Niet fijn om te lezen dat het nog niet is gelukt met je eSIM. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan duik ik er direct voor je in en ga ik mijn best doen om je eSIM zo snel mogelijk actief te krijgen. 

Kun je allereerst proberen of je kunt inloggen op Mijn Odido via iDIN (inloggen met bank-account)? Als je op die manier in Mijn Odido kunt komen is dit de beste manier manier om je eSIM te bestellen (op deze manier is het ook goedkoper). Mocht dit niet lukken, dan bestel ik hem uiteraard met alle plezier voor je. Laat het me maar weten of het inloggen werkt en anders zie ik je gegevens graag tegemoet! 😊

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jaques, allereerst bedankt voor je duidelijke uitleg! Niet fijn om te lezen dat het nog niet is gelukt met je eSIM. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan duik ik er direct voor je in en ga ik mijn best doen om je eSIM zo snel mogelijk actief te krijgen. 

Kun je allereerst proberen of je kunt inloggen op Mijn Odido via iDIN (inloggen met bank-account)? Als je op die manier in Mijn Odido kunt komen is dit de beste manier manier om je eSIM te bestellen (op deze manier is het ook goedkoper). Mocht dit niet lukken, dan bestel ik hem uiteraard met alle plezier voor je. Laat het me maar weten of het inloggen werkt en anders zie ik je gegevens graag tegemoet! 😊

@Marciano van Odido Dank voor je bericht en je bereidheid tot dit op te lossen :) 

De esim is al besteld door je collega, vanaf daar zullen we het moeten oppakken! Echter ik heb problemen met inloggen. Ik zal je een prive bericht sturen! 

Reageer