Het leed dat Odido heet

  • 21 March 2024
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Al sinds oktober 2023 lig ik in de clinch met Odido. Situatie: contracthouder overlijdt. Ik zeg Internet & TV op. Kom er na een poosje achter dat ook haar mobiele nummer is afgesloten. Daar heb ik niet om gevraagd en dat was ook zeker niet de bedoeling. Bellen, mailen, chatten, het doet allemaal niks. Enige reactie is na een paar weken: kunnen we niet herstellen, helaas pindakaas. Consumentenbond benaderd om te bemiddelen. Odido geeft niet thuis; geen enkele reactie. Ik laat het er dan maar bij zitten; dit is trekken aan een dood paard en met een overlijden heb je al genoeg aan je hoofd. Maar dan vandaag: zie ik dat Odido een bedrag van 161 euro en centen heeft afgeschreven van de rekening van de overledene. Pardon? Dan toch maar naar de geschillencommissie denk ik.

BiancaSas 1 maand geleden

@BiancaSas dank voor het sturen van je privébericht, ik heb dit tot de bodem voor je uitgezocht. Ik zie dat er meerdere malen contact is geweest om het nummer dat eindigt op ****6311 weer te activeren. Echter, is dit niet meer mogelijk. Ik zie dat het systeem dit ook niet meer toelaat, anders had ik wel een uitzondering kunnen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk. Er zijn altijd 3 mogelijkheden voor wat betreft het contract, die nabestaanden ook zelf kunnen teruglezen op www.odido.nl/overlijden

1. Direct kosteloos opzeggen
2. Het contract kosteloos overnemen of overzetten op een andere naam
3. Kosteloos omzetten naar Odido PrePaid (niet mogelijk voor oud-Tele2 klanten)  

Hierbij is er niet aangegeven dat het contract overgenomen of overgezet kan worden en ook niet dat het nummer in kwestie overgezet kan worden naar een PrePaid. Als er een melding binnenkomt en er is hierbij geen afwijkende verzoek medegedeeld, worden alle abonnementen (zowel mobiel als Thuis) van de overleden persoon stopgezet en dat is in dit geval ook gebeurd. We kunnen het nummer nu ook niet meer activeren, omdat het al te lang geleden is. Ik had graag een ander antwoord willen geven en het nummer (als een uitzondering) voor je actief willen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk, sorry! 

Daarnaast, zie ik het bedrag van € 161 niet terug bij het nummer. Ik heb even verder onderzoek gedaan en ik zag dat het bedrag hoorde bij het Internet + TV abonnement. Dit was een boete voor het niet (op tijd) terugsturen van de TV-boxen/apparatuur. Nu snap ik heel goed dat jullie deze misschien niet meer hebben en dat jullie het vergeten zijn naar ons terug te sturen. Geen zorgen, die kosten heb ik zojuist voor je vergoedt. Je zult dus ook geen e-mails en/of incasso's van ons ontvangen over dit probleem. Het is bij deze dus netjes afgehandeld, excuses dat er toch nog een rekening werd geïncasseerd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Nogmaals, gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe! 

 

Ik had volledige toegang tot de telefoon (inclusief vingerafdruk etc.), daarom was het voor mij destijds niet nodig om het abonnement op te zeggen. Fijn dat je e.e.a. hebt uitgezocht en dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over dat geld.

Dank je wel voor je moeite.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @BiancaSas, van harte welkom op onze Community! Allereerst, gecondoleerd met het verlies van de persoon in kwestie, ik wens jou en je familie/kennissen heel veel sterkte toe! Als ik het goed begrijp, moest alleen het Internet + TV abonnement stop worden gezet, maar is ook het mobiele abonnement opgezegd? Als ik het zo lees is er een afkoop in rekening gebracht, wat natuurlijk onterecht is. Ik ga dit tot de bodem voor je uitzoeken en mijn best doen om te achterhalen wat ik voor je kan betekenen! Zou je het telefoonnummer van de persoon in kwestie in je klantprofiel willen zetten en een reactie willen geven in dit topic? Dan kan ik met je meekijken en het uitzoeken. Ik zal dan zo spoedig mogelijk weer bij je terugkomen met meer duidelijkheid!

Ik kon geen telefoonnummer toevoegen en heb je een privébericht gestuurd.

Reputatie 6
Badge +6

@BiancaSas dank voor het sturen van je privébericht, ik heb dit tot de bodem voor je uitgezocht. Ik zie dat er meerdere malen contact is geweest om het nummer dat eindigt op ****6311 weer te activeren. Echter, is dit niet meer mogelijk. Ik zie dat het systeem dit ook niet meer toelaat, anders had ik wel een uitzondering kunnen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk. Er zijn altijd 3 mogelijkheden voor wat betreft het contract, die nabestaanden ook zelf kunnen teruglezen op www.odido.nl/overlijden

1. Direct kosteloos opzeggen
2. Het contract kosteloos overnemen of overzetten op een andere naam
3. Kosteloos omzetten naar Odido PrePaid (niet mogelijk voor oud-Tele2 klanten)  

Hierbij is er niet aangegeven dat het contract overgenomen of overgezet kan worden en ook niet dat het nummer in kwestie overgezet kan worden naar een PrePaid. Als er een melding binnenkomt en er is hierbij geen afwijkende verzoek medegedeeld, worden alle abonnementen (zowel mobiel als Thuis) van de overleden persoon stopgezet en dat is in dit geval ook gebeurd. We kunnen het nummer nu ook niet meer activeren, omdat het al te lang geleden is. Ik had graag een ander antwoord willen geven en het nummer (als een uitzondering) voor je actief willen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk, sorry! 

Daarnaast, zie ik het bedrag van € 161 niet terug bij het nummer. Ik heb even verder onderzoek gedaan en ik zag dat het bedrag hoorde bij het Internet + TV abonnement. Dit was een boete voor het niet (op tijd) terugsturen van de TV-boxen/apparatuur. Nu snap ik heel goed dat jullie deze misschien niet meer hebben en dat jullie het vergeten zijn naar ons terug te sturen. Geen zorgen, die kosten heb ik zojuist voor je vergoedt. Je zult dus ook geen e-mails en/of incasso's van ons ontvangen over dit probleem. Het is bij deze dus netjes afgehandeld, excuses dat er toch nog een rekening werd geïncasseerd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Nogmaals, gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe! 

 

@BiancaSas dank voor het sturen van je privébericht, ik heb dit tot de bodem voor je uitgezocht. Ik zie dat er meerdere malen contact is geweest om het nummer dat eindigt op ****6311 weer te activeren. Echter, is dit niet meer mogelijk. Ik zie dat het systeem dit ook niet meer toelaat, anders had ik wel een uitzondering kunnen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk. Er zijn altijd 3 mogelijkheden voor wat betreft het contract, die nabestaanden ook zelf kunnen teruglezen op www.odido.nl/overlijden

1. Direct kosteloos opzeggen
2. Het contract kosteloos overnemen of overzetten op een andere naam
3. Kosteloos omzetten naar Odido PrePaid (niet mogelijk voor oud-Tele2 klanten)  

Hierbij is er niet aangegeven dat het contract overgenomen of overgezet kan worden en ook niet dat het nummer in kwestie overgezet kan worden naar een PrePaid. Als er een melding binnenkomt en er is hierbij geen afwijkende verzoek medegedeeld, worden alle abonnementen (zowel mobiel als Thuis) van de overleden persoon stopgezet en dat is in dit geval ook gebeurd. We kunnen het nummer nu ook niet meer activeren, omdat het al te lang geleden is. Ik had graag een ander antwoord willen geven en het nummer (als een uitzondering) voor je actief willen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk, sorry! 

Daarnaast, zie ik het bedrag van € 161 niet terug bij het nummer. Ik heb even verder onderzoek gedaan en ik zag dat het bedrag hoorde bij het Internet + TV abonnement. Dit was een boete voor het niet (op tijd) terugsturen van de TV-boxen/apparatuur. Nu snap ik heel goed dat jullie deze misschien niet meer hebben en dat jullie het vergeten zijn naar ons terug te sturen. Geen zorgen, die kosten heb ik zojuist voor je vergoedt. Je zult dus ook geen e-mails en/of incasso's van ons ontvangen over dit probleem. Het is bij deze dus netjes afgehandeld, excuses dat er toch nog een rekening werd geïncasseerd. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Nogmaals, gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe! 

 

Ik had volledige toegang tot de telefoon (inclusief vingerafdruk etc.), daarom was het voor mij destijds niet nodig om het abonnement op te zeggen. Fijn dat je e.e.a. hebt uitgezocht en dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over dat geld.

Dank je wel voor je moeite.

Reputatie 6
Badge +6

@BiancaSas geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag toegewenst! 😇

Reageer