Beantwoord

Klacht - Deur op slot tijdens winkelbezoek in t-mobile winkel Haarlem

  • 3 March 2022
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste lezer/mederwerker, 

Bij deze wil ik mijn verontwaardiging delen over de gang van zaken in de T-mobile winkel in Haarlem ( Schalkwijk ). Een winkel waar ( zoals er op de deur staat beschreven ) geen toestellen aanwezig zijn. 

Na binnenkomst deed de medewerkster de deur met haar sleutel na mij op slot. Volgens haar ivm overvallen op de winkel voor mijn en haar veiligheid. Gevolg dat je in een bedompte en veel te warme winkel geholpen wordt en daarna moet vragen of ze je alsjeblieft de winkel weer uit willen laten. 

Zo zijn dus bij ( vlucht) routes compleet afgesloten met een sleutel en in geval van nood ben je dus afhankelijk van het al dan niet adequate handelen van de medewerker. 

Wat mij betreft een absoluut onwenselijke situatie en ik kom daar ook nooit weer als dit de gang van zaken blijft. 

Mvg. 

icon

Beste antwoord door Dave 4 March 2022, 14:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@JK22

Een gewapende overval wilt natuurlijk niemand, misschien hebben de winkel medewerkers dit eens meegemaakt en willen ze nu geen enkel risico nemen.

Verder zou er vast wel een nooddeur moeten zijn en een ventilatiesysteem.

Een nooddeur die naar buiten opengaat is zelfs een vereiste volgens de wet.

Reputatie 7
Badge +14

Als je op Google streetview dat winkelcentrum bekijkt zie je dat alle winkels aan de achterzijde een bevoorrading / nooduitgang hebben. Neemt niet weg dat het niet zo plezierig voelt, maar Telecom winkels zijn net zoals juwelierszaken een high crime object tegenwoordig. Daar horen helaas dit soort maatregelen bij.

Er zijn vele recente voorbeelden waar het personeel onder bedreiding van vuurwapens werden overvallen. Deze shop was er 1 van, ik kan me voorstellen dat het personeel daar nu best bang is en dat dit hun in staat houd om te blijven werken. 

 

 

Reputatie 7

Hi @JK22,

Goed dat je dit laat weten op onze Community, we staan natuurlijk altijd open voor feedback! 

Ik zie dat Waqqas en Eric je ook al van goede reacties hebben voorzien, waar ik mij volledig bij aansluit. Daarnaast heb ik ook nog even contact gehad met de regiomanager. Hij gaf ook aan dat deze manier van werken al een tijdje van kracht is, omdat er een enorme toename was van (gewelddadige) overvallen in de T-Shops. Om dit te voorkomen (voorkomen is beter dan genezen) kan er dus gekozen worden om de T-Shop op slot te houden, ook tijdens openingstijden.

Er zijn, zoals hierboven ook aangegeven, altijd (nood)uitgangen, dus je bent hierin niet volledig afhankelijk van het handelen van de medewerker. In een noodsituatie weten zij echter ook hoe te handelen, dus zij zullen in zo’n situatie adequaat optreden.

Tot slot de temperatuur of het klimaat van de winkel: Heb je dit ook in de winkel aangegeven bij de medewerker? Er is een ventilatiesysteem wat de medewerkers kunnen bijstellen, indien nodig. Als dit aangekaart wordt kunnen zij altijd de temperatuur bijstellen, zodat dit aangenamer voor je was geweest. 

Hopelijk kunnen we je binnenkort weer in de winkel verwelkomen, maar hopelijk heb je ook begrip voor onze medewerkers die graag in een veilige omgeving willen werken en daar op dit moment wellicht extra maatregelen voor moeten treffen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag en anders een goed weekend!

Hi @JK22,

Goed dat je dit laat weten op onze Community, we staan natuurlijk altijd open voor feedback! 

Ik zie dat Waqqas en Eric je ook al van goede reacties hebben voorzien, waar ik mij volledig bij aansluit. Daarnaast heb ik ook nog even contact gehad met de regiomanager. Hij gaf ook aan dat deze manier van werken al een tijdje van kracht is, omdat er een enorme toename was van (gewelddadige) overvallen in de T-Shops. Om dit te voorkomen (voorkomen is beter dan genezen) kan er dus gekozen worden om de T-Shop op slot te houden, ook tijdens openingstijden.

Er zijn, zoals hierboven ook aangegeven, altijd (nood)uitgangen, dus je bent hierin niet volledig afhankelijk van het handelen van de medewerker. In een noodsituatie weten zij echter ook hoe te handelen, dus zij zullen in zo’n situatie adequaat optreden.

Tot slot de temperatuur of het klimaat van de winkel: Heb je dit ook in de winkel aangegeven bij de medewerker? Er is een ventilatiesysteem wat de medewerkers kunnen bijstellen, indien nodig. Als dit aangekaart wordt kunnen zij altijd de temperatuur bijstellen, zodat dit aangenamer voor je was geweest. 

Hopelijk kunnen we je binnenkort weer in de winkel verwelkomen, maar hopelijk heb je ook begrip voor onze medewerkers die graag in een veilige omgeving willen werken en daar op dit moment wellicht extra maatregelen voor moeten treffen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag en anders een goed weekend!

 

Beste @David , 

Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat het me tegenvalt hoe men reageert op deze community en hoe er voorbij gegaan wordt aan het feit dat er met een summiere uitleg aldaar de deur achter je op slot wordt gedaan. 

Maar goed, laten we eerlijk zijn,  het is natuurlijk wel de de slager die zijn eigen vlees keurt op deze site. Ik zal het ook op Google plaatsen wellicht dat met daar deze informatie voorafgaand aan een bezoek wel kan waarderen. 

 

Ik heb nog wel 1 vraag : Is de deur van het magazijn in de winkel vrij toegankelijk zodat ik een nooddeur achterin het pand kan bereiken?  

 

En laat het duidelijk zijn, ik gun niemand het trauma van een diefstal/overval maar ik vind wel dat je als bedrijf kan beter kan faciliteren. ( Denk aan een 'sluis’ zoals bij een juwelier voor de toegang.) Als men NU een overval wil plegen op winkel ben jij ook nog extra kwetsbaar als personeel omdat je afhankelijk bent van afgifte van de sleutel om te winkel toe te treden of te verlaten. 

Je kunt het proberen te voorkomen maar helaas kun je het nooit uitsluiten, zeker niet met de maatregelen die nu gelden. 

 

Mvg. JK

 

 

Reputatie 7

Hi @JK22,

Aan wat er in de winkel is gebeurd, daar kunnen wij (andere leden op deze Community en werknemers zoals ik) nu niets meer aan veranderen, dus wij geven de reacties met informatie en meningen die we hebben en/of kunnen delen. In de winkel hadden ze wellicht meer achtergrondinformatie kunnen geven en er hadden meer vragen gesteld kunnen worden, maar dat is mosterd na de maaltijd en daar kunnen we hier op de Community niets meer aan doen.

Antwoord op jouw vraag: Als de situatie er om vraagt dan is de nooduitgang natuurlijk beschikbaar voor jou en anderen die er gebruik van moeten maken. Het is niet ‘vrij toegankelijk’ in de hoedanigheid dat je zomaar het magazijn in kunt lopen, als dat niet nodig is. Laten we in ieder geval hopen dat jij en onze werknemers niet (nogmaals) in een situatie komen waarbij het gebruik van de nooduitgang nodig blijkt te zijn. :fingers_crossed:

Dank voor de feedback, zoals gezegd staan we daar altijd voor open! Wie weet verandert dit in de toekomst nog, maar op dit moment is een sluis of iets in die trant nog niet aan de orde.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag en voor nu een goed weekend!

Als je op Google streetview dat winkelcentrum bekijkt zie je dat alle winkels aan de achterzijde een bevoorrading / nooduitgang hebben. Neemt niet weg dat het niet zo plezierig voelt, maar Telecom winkels zijn net zoals juwelierszaken een high crime object tegenwoordig. Daar horen helaas dit soort maatregelen bij.

Er zijn vele recente voorbeelden waar het personeel onder bedreiding van vuurwapens werden overvallen. Deze shop was er 1 van, ik kan me voorstellen dat het personeel daar nu best bang is en dat dit hun in staat houd om te blijven werken. 

 

 

 

Bedankt voor je toevoeging @eric. MAAR de nooddeur is er dus maar helemaal niet vrij toegankelijk voor jou als klant. Let wel; wil je richting de nooddeur dan heb je éérst een sleutel nodig voor het magazijn om vanuit daar de nooddeur te bereiken...