nano icm esim

  • 13 November 2023
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Is het ondertussen al mogelijk om voor mijn smartwatch (android) een e-sim te gebruiken terwijl er in mijn android-telefoon een nano-sim zit? Of is daar evt een truukje voor om dat samen te laten werken?

Ik wil op het water met sporten niet mijn telefoon mee maar wel bereikbaar zijn in geval van nood.

Hajar van Odido 5 maanden geleden

Hi @J3rry0 

Mocht je een Samsung smartwatch hebben dan kun je een Multisim gebruiken. Op deze pagina kun je er alles over lezen. Hopelijk kom je zo verder.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @J3rry0 

Mocht je een Samsung smartwatch hebben dan kun je een Multisim gebruiken. Op deze pagina kun je er alles over lezen. Hopelijk kom je zo verder.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @J3rry0 ,

Ik heb een Galaxy watch 5 en daarmee kun je met een multisim abonnement inderdaad ZONDER telefoon in de buurt gewoon bellen en gebelt worden. Je praat dan in het horloge, de geluidskwaliteit is “beperkt".  Maar je kunt ook een set oordopjes koppelen aan de watch.

Is dat werkelijk de enige (android)watch waar dit mee kan, omdat hij zo specifiek genoemd wordt? 
Wat is de techniek die daarin zit waardoor dit werkt? dan kan ik evt ook andere merken zoeken.

Is dat werkelijk de enige (android)watch waar dit mee kan, omdat hij zo specifiek genoemd wordt? 
Wat is de techniek die daarin zit waardoor dit werkt? dan kan ik evt ook andere merken zoeken.

Beste J3rry0,

De mogelijkheid om een e-sim te gebruiken in een smartwatch is niet uitsluitend beperkt tot Samsung-horloges. Andere smartwatch-merken en modellen bieden ook ondersteuning voor e-sims, maar het is belangrijk om te weten of jouw specifieke smartwatch deze functionaliteit heeft.

Het technische aspect achter e-sims is dat ze in staat zijn om verbinding te maken met mobiele netwerken zonder fysieke simkaarten. Dit biedt meer flexibiliteit, vooral in situaties waarin je geen telefoon bij je hebt.

Als je een Android-smartwatch hebt die e-sims ondersteunt, kun je overwegen om een multisim-abonnement te gebruiken, zoals eerder genoemd in de reactie van Hajar van Odido. Dit kan je de mogelijkheid bieden om bereikbaar te zijn op je smartwatch, zelfs wanneer je telefoon niet in de buurt is.

Het is raadzaam om de specificaties van jouw smartwatch te controleren of de fabrikant te raadplegen om te bevestigen of het apparaat e-sims ondersteunt. Hierdoor kun je een weloverwogen beslissing nemen over welke multisim-opties beschikbaar zijn voor jouw specifieke smartwatch-model.

Ik hoop dat dit je helpt bij het vinden van de juiste oplossing voor jouw behoeften. Als je verdere vragen hebt, sta ik tot je beschikking.

Met vriendelijke groet, 

Aramaic

Reageer