Beantwoord

Nieuwe simkaart aanvragen buitenland

  • 21 November 2023
  • 9 reacties
  • 118 Bekeken

Hoi, ik ben in mei verhuisd naar Tanzania en om mijn nummer aan te houden heb ik het allerkleinste abonnement genomen bij tele2. Hier in Tanzania ben ik al vrij snel mijn simkaart kwijt geraakt bij wisselen van simkaart. Ik wil nu graag een nieuwe NL simkaart aanvragen. In december kom ik voor een 1-2 weken terug naar Nederland en wil ik graag gelijk bereikbaar zijn. Het is rond kerst dus wil niet dan afhankelijk zijn van naar een winkel moeten gaan om het te regelen. Het probleem is alleen, om een nieuwe aan te vragen of in te loggen waar dan ook heb ik een code nodig die verstuurd wordt naar ... mijn nummer. Zelfde geldt voor facturen openen; lukt niet zolang je niet in je Tele 2/odido app kan , wat niet lukt zonder verificatiecode die wordt gesmst naar het nummer waar je de simkaart van kwijt bent...! Ik word helemaal horendol. De robot chat stuurt me door om iemand te bellen. Maar ik kan alleen bellen via internet/whatsapp, en niet met een normale telefoon. Email wordt nergens geaccepteerd. Alles moet via de app maar daar kom ik niet in zonder simkaart! Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Dit is echt om tureluurs van te worden.
Dank en groet, M.

icon

Beste antwoord door tanzaniamd 10 December 2023, 19:53

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @tanzaniamd Welkom bij Odido! 
Lees mijn onderschrift zodat de moderators gelijk zien met wie ze te maken hebben.

Niet wanhopen. Zodra ze aan dit topic toe zijn krijg je hulp! 
Met vriendelijke groet uit het koude Nederland 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi M, welkom op de Community! Tof dat je bent verhuisd naar Tanzania. Hoe is het daar? Minder fijn dat je je simkaart bent kwijtgeraakt. 'Woon’ je nog wel op het adres in Nederland dat aan je abonnement gekoppeld staat? Ik kan na een aantal controles wel een nieuwe simkaart naar je opsturen, maar dit kan alleen naar het (Nederlandse) adres dat bij ons in het systeem staat. Woont er wellicht nog iemand die de simkaart naar je door kan sturen? Anders is het ophalen van je nieuwe simkaart in een van onze shops de enige oplossing, maar geen zorgen - dat is zo gefixt! 

Laat het me maar weten! 😄

Hoi Marciano, dank voor je reactie. Hier in Tanzania is het top! Mijn adres van odido is nog wel mijn oude adres, waar mijn post wordt opgehaald en waar we tzt als we terug komen weer gaan wonen. Dus als de simkaart daar aan komt komt het helemaal goed! Groet, M

Reputatie 7
Badge +9

Hoi M, fijn dat Tanzania top is en goed om te horen dat dit gewoon nog jouw adres is! Excuses voor de vertraagde reactie. Het is momenteel erg druk, maar ik ga voor je aan de slag! Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan stel ik nog een paar extra controle vragen en dan ligt je nieuwe simkaart binnen no time thuis op je te wachten! 😊

Hoi M, fijn dat Tanzania top is en goed om te horen dat dit gewoon nog jouw adres is! Excuses voor de vertraagde reactie. Het is momenteel erg druk, maar ik ga voor je aan de slag! Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan stel ik nog een paar extra controle vragen en dan ligt je nieuwe simkaart binnen no time thuis op je te wachten! 😊

 

Hoi Marciano, top dank. Ik heb je een bericht gestuurd. Groet!

Hoi Marciano, ik heb je weer een bericht gestuurd:) hoop dat het zo goed is en superfijn als het geregeld kan worden! Dank en groet, M

Reputatie 7
Badge +9

Hoi M,

Sorry voor de late reactie! Ik heb zojuist ook op je privébericht gereageerd en er is een nieuwe simkaart naar je onderweg! 😄

Ha Marciano, heel top, dank! Heb je vrijdag ook weer een bericht gestuurd, want raakte van het mailtje dat ik kreeg over de nieuwe simkaart even in de war. Dan zou ik namelijk weer mijn oude sim nodig hebben om m te activeren 😑 Hoop dat je me kan helpen:) Thanks!!

Reputatie 6
Badge +6

Ha Marciano, heel top, dank! Heb je vrijdag ook weer een bericht gestuurd, want raakte van het mailtje dat ik kreeg over de nieuwe simkaart even in de war. Dan zou ik namelijk weer mijn oude sim nodig hebben om m te activeren 😑 Hoop dat je me kan helpen:) Thanks!!

Hallo @tanzaniamd, geen zorgen! Zodra je de simkaart binnen hebt, kunnen we samen kijken naar een oplossing om deze te activeren. Als je mij of mijn collega @Marciano van Odido een berichtje kan sturen, zodra het zo ver is, dan kijken we zo snel mogelijk met je mee! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer