Beantwoord

Nood: Gehacked?

  • 27 February 2022
  • 6 reacties
  • 326 Bekeken

Hi allen, 

Mijn nummer is blijkbaar in handen van derde partijen die al mijn telefoontjes en smsjes ontvangen.

Ik kreeg de afgelopen maanden vaker te horen dat ik "raar" deed als men mij belde, maar ik schoof dat af op slechte verbinding etc.

Dit, tot ik 2FA probeerde met een werk account en ik alsmaar niet gebeld werd ter verificatie.

Ik belde toen naar mijm eigen nummer en een of ander indiase meid nam op, giechelde, noemde zelfs mijn naam en zette toen keihard muziek op.

Ik heb hierna met meerdere andere telefoons hiernaartoe gebeld, geen 1 kwam op mijn eigen telefoon en ging allemaal door naar deze mensen.

Wat kan ik hiertegen doen? Ik kan niet tot morgen wachten om klantenservice te spreken. 

Mijm werk, mail, digiD, alles is hieraan gekoppeld. 

icon

Beste antwoord door eric 27 February 2022, 20:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De klantenservice is dicht . Je kunt nu alleen in my-tmobile je simkaart blokkeren. Dan kun je ook een nieuwe simkaart aanvragen.

De klantenservice is dicht . Je kunt nu alleen in my-tmobile je simkaart blokkeren. Dan kun je ook een nieuwe simkaart aanvragen.

Het maakt dus niet uit dat deze scammers mijn nummer gebruiken? 

Ik blokkeer mijn nummer meteen dan. Thanks! 

Reputatie 3

Hoi @JohanJansen 

Dit klinkt als ‘sim-swapping’. Indien dit met je T-Mobile simkaart gebeurd is is dat een hele kwalijke zaak. Vooral van T-Mobile want die hebben dan een mega fuckup gemaakt.

Zoals Eric aangeeft kan je morgen pas de klantenservice bellen maar ik wil je wel aanraden om nu meteen voor alle accounts waar je nog bij kan komen het password te veranderen.

Verder zou ik bij je werkgever aangeven dat het gebruik van sms als 2fa achterhaald is. Juist om deze reden. Het is een stukje social engineering waar een T-Mobile medewerker ingetrapt is mocht het hier echt om sim-swapping gaan.

Voor meer info kan je ook even dit artikel lezen:

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509851/sim-swapping-nederland-slachtoffers-hackenhttps://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4509851/sim-swapping-nederland-slachtoffers-hacken

Verder zou ik bij je werkgever aangeven dat het gebruik van sms als 2fa achterhaald is. Juist om deze reden. Het is een stukje social engineering waar een T-Mobile medewerker ingetrapt is mocht het hier echt om sim-swapping gaan.

Hoever is T-Mobile zelf eigenlijk met het gebruik van 2FA via een App i.p.v. SMS?

https://newsroom.t-mobile.nl/t-mobile-tegen-sim-swap/

Reputatie 3

@sublimerote 

Geen idee hoever ze zijn maar ik zit dat artikel van je te lezen en….

Om klanten hier nu alvast aan te laten wennen, doen we een pilot waarbij we klanten de mogelijkheid geven om tweestapsverificatie via sms in te stellen

 

Joy! ;-)

Reputatie 1

Controlleer even goed of de eSim is aangevraagd. Dit maakt het sim swappen makkelijker doordat je deze met je T-Mobile account kunt aanvragen zonder tussenkomst van een klantenservice medewerker. Het zou gek zijn als je plots een buitenlands taal/accent praat. Verander ook daarbij al je wachtwoorden op al je accounts op de verschillende platformen