Beantwoord

Onbeperkt databundel EU werkt niet

  • 18 October 2023
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo,

Ik heb een onbeperkt EU databundel voor oktober aangeschaft voor €2,50 (dacht ik). Echter worden er nu kosten in rekening gebracht voor het gebruik van mobiele data.

Als ik in de app kijk (onder: Internet > MB's aanvullen) krijg ik de melding 'Op dit moment zijn er geen databundels beschikbaar omdat er al een actief is. Zodra deze voor 100% verbruikt is kun je weer een nieuwe aanschaffen.'

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog gebruik kan maken van de onbeperkt EU databundel en het beperken van extra kosten?

Alvast bedankt! 🫶🏻

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 19 October 2023, 15:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey Mike, van harte welkom op de Community en tof om te zien dat je op reis bent in de EU! Ik heb 1 van je screenshots verwijderd. Hier stond namelijk je 06-nummer in! Wat heb je precies aangeschaft en waar? Er bestaat namelijk geen Unlimited EU bundel. In Nederland heb je Unlimited, maar in de EU kun je alleen 27GB van je bundel gebruiken. Om alle tarieven te bekijken kun je een SMS sturen: Sms PRIJS <LAND> naar 5545.

Nadat de 27GB is bereikt kun je blijven internetten. Dit kost € 2,20 per GB (€ 0,002178 per MB). Als de EU buiten-de-bundel limiet van € 60,50 is bereikt, wordt internet in de EU geblokkeerd. Je kunt deze limiet voor de huidige maand uitschakelen door EU LIMIET UIT te sms’en naar 1280. Om de kosten zoveel mogelijk te besparen zou ik zo veel mogelijk op op openbare wifi-netwerken verbinding maken.

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 

Hi Marciano. Bedankt voor je reactie! Ik kreeg de optie om deze bundel aan te schaffen op de pagina: 'Internet > MB's aanvullen'. Na de aanschaf is ook de de beschikbare aantal MB's van X aantal GB naar 0 gegaan.

Ook was direct de melding 'Op dit moment zijn er geen databundels beschikbaar omdat er al een actief is.' te zien. Hierom ging ik er vanuit dat de bundel actief was en was ik niet bewust dat er extra kosten gemaakt konden worden :(

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mike, geen dank - daar ben ik voor! Wat apart, ik kan ook helemaal geen aangeschafte MB aanvuller vinden in je Mijn Odido-account. Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Kun je daarnaast ook nog eens naar de pagina gaan waar je de bundel kon aanschaffen en een screenshot maken? Dan duik ik er graag opnieuw in! En was dit via de website of via de app? 

Hoi Mike, geen dank - daar ben ik voor! Wat apart, ik kan ook helemaal geen aangeschafte MB aanvuller vinden in je Mijn Odido-account. Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Kun je daarnaast ook nog eens naar de pagina gaan waar je de bundel kon aanschaffen en een screenshot maken? Dan duik ik er graag opnieuw in! En was dit via de website of via de app? 

DM verstuurd!

Ik heb dit via de mobiele app aangeschaft. Hieronder een screenshot hoe de MB's aanvullen pagina er nu uit ziet (mobiel).

 

 

Reageer