Onduidelijkheid over kosten Britse eilanden én misleiding bij verlengen.

  • 5 September 2023
  • 6 reacties
  • 155 Bekeken

Vorige week ben ik op Guernsey en Jersey geweest. Deze eilanden hebben een bijzondere status, maar volgens de smsjes die tele2 stuurt zijn ze onderdeel van het Verenigd Koninkrijk.

Nu had ik binnen het VK altijd internet uit de bundel. Ik weet dat het geen EU meer is, maar los daarvan is het aanbieden uit de bundel een keuze van tele2 en zat het gewoon in mijn contract. Nu is dit contract 'verlengt’ en lijkt het VK er stilletjes uitgehaald te zijn? Ik vind het misleidend als voorwaarden bij een verlenging versoberen, zonder dat dit duidelijk wordt verteld.

Daarbovenop komt nog een stukje onduidelijkheid. Ik heb meerdere sms’jes gehad dat ik een paarse bundel moest kopen, maar óók twee dat het gewoon uit de bundel was. Ook na die sms'jes zag ik de paarse bundel gewoon verder leeglopen. Dit is, wederom, misleiding.

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hi Hugo, allereerst van harte welkom op de Community! Wat gaaf dat je daar vorige week bent geweest, ik hoop dat je daar voor een leuke reden was! Guernsey en Jersey vallen nog altijd onder de EU zone (net als Engeland - Verenigd Koninkrijk) en internetten zou bij alle drie uit de normale bundel moeten gaan. Ik zie op dit moment ook geen extra kosten in je Mijn Odido-omgeving. Heb je wellicht een screenshot voor me? Anders moeten we even afwachten tot je factuur van deze maand klaarstaat. Dan is alles duidelijk en leg ik je het graag allemaal uit en maak ik het waar nodig in orde! Wellicht heb je een SMS ontvangen over de paarse bundel, omdat je toestel automatisch met een ander netwerk verbinding heeft gemaakt? Je zou de SMS nog eens kunnen controleren om welk land het gaat. Ook deze mag je hier met me delen. Dan zoek ik het gelijk voor je uit! 😄

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Hugo, allereerst van harte welkom op de Community! Wat gaaf dat je daar vorige week bent geweest, ik hoop dat je daar voor een leuke reden was! Guernsey en Jersey vallen nog altijd onder de EU zone (net als Engeland - Verenigd Koninkrijk) en internetten zou bij alle drie uit de normale bundel moeten gaan. Ik zie op dit moment ook geen extra kosten in je Mijn Odido-omgeving. Heb je wellicht een screenshot voor me? Anders moeten we even afwachten tot je factuur van deze maand klaarstaat. Dan is alles duidelijk en leg ik je het graag allemaal uit en maak ik het waar nodig in orde! Wellicht heb je een SMS ontvangen over de paarse bundel, omdat je toestel automatisch met een ander netwerk verbinding heeft gemaakt? Je zou de SMS nog eens kunnen controleren om welk land het gaat. Ook deze mag je hier met me delen. Dan zoek ik het gelijk voor je uit! 😄

Zoals te zien is, zijn er veel verschillende berichten gestuurd met gemixte informatie. Ook is te zien dat ik verrelandenbundels had aangeschaft (aan de % gebruikt meldingen, de aanschaf zelf zit in een andere sms thread). Het eerste en laatste bericht zijn van Franse bodem, dat klopt. De chaos zit er tussen.

De eventuele kosten kan ik inderdaad in de ODIDO omgeving nu niet te zien. De factuurdatum van augustus was net voor deze vakantie, dus als de kosten nog in rekening worden gebracht is dat komende factuur, tenzij er al een correctie is uitgevoerd. Ik dat geval is het vooral jammer dat ik de Formule 1 van Zandvoort heb gemist, omdat ik de data in de paarse bundel toch wat prijzig vond.

 

 

Hey is nu toch gefactureerd, verbaast me eigenlijk ook niet gezien eerdere ervaringen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Hugo, bedankt voor je screenshots! De Verre Landen Bundels die je hebt gekocht staan uiteraard op de factuur. Data in het Verenigd Koninkrijk is allemaal netjes uit de bundel gegaan op een bedrag van € 2,43 na. Waar dit bedrag vandaan komt durf ik momenteel niet te zeggen. Ik heb de vraag direct uitgezet naar mijn collega om te kijken wat er wel en niet klopt over de informatie in Jersey. Zodra ik een reactie heb, kom ik bij je terug! 

Die bundels zijn aangeschaft op basis van verkeerde informatie. Eentje daarvan is daar ook leeg gegaan. Ik mag hopen dat er een correctiefactuur komt, anders betwist ik de vordering en storneer ik de incasso.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Hugo, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie over jouw situatie! 😄

Reageer