Iphone XR is beeldscherm gerepareerd in maart 2020 en is nu weer stuk en telefoon is nog geen 3 jaar oud. Reparatie is in dit geval een nieuwe iphone kopen de XR of een andere. Ik schrok daar zo van. Wat nu ja u heeft geen garantie. Nu heeft Apple support mij verteld: u heeft wel consumenten recht. Ik voel me als klant in de kou gezet want ik heb al jaren lang klantIn Nederland is er consumentenrecht, dat stelt dat een product weliswaar een garantietermijn heeft, maar daarnaast ook een verwachte gebruikstermijn. In het geval van een Apple iPhone (A-merk) en ervaringen met eerdere toestellen, zou dit toch een jaar of 4 moeten zijn en dus moet de leverancier ook buiten de garantietermijn een tegemoetkoming geven. Apple zelf had het toestel kosteloos geruild Ik moet bij T-mobile zijn want daar is het toestel gekocht. Zij beroepen zich echter enkel op de garantietermijn. Het consumenten recht heeft T-Mobile mij niet op gewezen.
Beste antwoord door Hajar van Odido
Bekijk origineel