Beantwoord

Retour sms prijsvraagnummers

  • 21 February 2024
  • 11 reacties
  • 96 Bekeken

Sinds begin januari 2024 ontvang ik geen retour sms meer bij prijsvraagnummers. Hoe komt dat?

icon

Beste antwoord door Puzzelfan 5 April 2024, 09:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Puzzelfan, allereerst van harte welkom op de Community! Kan je me meer informatie geven? Wat voor prijsvraagnummers bedoel je precies en wat zijn retour SMS'jes? Ik hoor het graag van je! 😄

Hallo,

Als je bijvoorbeeld een puzzel oplossing van een krant of tijdschrift wilt insturen, kan je een sms sturen naar bijvoorbeeld 3553 of 3010. Als je op verzenden drukt hoor je een sms terug te krijgen waarin staat dat je oplossing ontvangen is. Dit proces kost dan geld. 

Dat bericht terug heet een retour sms.

Tot begin januari kreeg ik die sms'jes gewoon binnen. Daarna niet meer. De krant of het tijdschrift zegt dan dat als je geen retour sms krijgt je bij je provider moet zijn of op payinfo.nl moet kijken. Op payinfo zie ik dat ik tot en met begin januari betaald heb voor deze sms'jes. Daarna niet meer. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Puzzelfan, het zou kunnen dat het aan je simkaart ligt. Dit zou ik samen met je willen uitsluiten. Maak je toevallig nog gebruik van een oude T-Mobile simkaart? Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Mocht blijken dat je de SMS in een ander toestel wel binnenkrijgt, ligt het aan je toestel. Als je de SMS'jes alsnog niet binnenkrijgt, kan ik een nieuwe simkaart voor je bestellen. Deze kun je binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Als je een snellere optie wenst, kun je ook altijd even langsgaan in onze winkels: https://www.odido.nl/winkels. Mijn collega's helpen je daar graag met het activeren en koppelen van je nieuwe simkaart! 

Laat je me even weten of je wilt dat ik er één voor je bestel en of het nodig is? Ik verneem het graag van je! 

Hallo.

Ik heb nog een oude simkaart (T-Mobile). Maar ik heb ook een (zakelijk) abonnement bij Odido met een Odido simkaart en daarvoor geldt hetzelfde. Ook op dat nummer krijg ik geen retour sms'sen.

Op toestelniveau: bij de instellingen staat premium sms toegestaan.

Ik weet niet of er nog meer instellingen moeten worden gecontroleerd. Overigens heb ik geen ander telefoontoestel beschikbaar om te genoemde test uit te voeren. Ik gebruik een dual-sim toestel. 

En het rare is dat alles op hetzelfde toestel en met beide simkaarten het wel werkte……

 

n.b.: zijn er mogelijk nog andere zaken die niet goed zouden kunnen werken als je nog een T-Mobile simkaart gebruik?

 

Reputatie 6
Badge +6

@Puzzelfan in dat geval, wil ik dit voor je laten onderzoeken bij onze technische dienst. Om het even zeker te weten; aangezien je de SMS ook niet ontvangt op je andere nummer (met een nieuwe Odido simkaart erin), ligt het vermoedelijk niet aan je toestel of iets dergelijks. Kun je even dubbel checken bij de krant/magazine of andere mensen de retour SMS'jes wel ontvangen of alleen jij niet? We moeten even zeker weten dat het vanuit hun kant goed gaan en dat het uitgesloten kan worden. 

Ook ontvang ik graag datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht, zodat ik dit voor je kan doorzetten! 

Bij de krant/magazine gaat niet fout. Heb ik nagevraagd.

Bij de provider van het nummer 3553 gaat alles goed. Heb ik ook nagevraagd.

Voorbeeld van te verwachten retour SMS:

21-02-2024 17:39 uur (zakelijk nummer) of

9 januari 2024 21.13 uur (privé nummer).

Voldoende info?

 

Reputatie 6
Badge +6

@Puzzelfan yes, dat is zeker voldoende informatie! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar één van onze technische specialisten (casenummer: 69271943). Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen enkele dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid hierover. Dit zal telefonisch en anders per SMS/E-mail zijn. 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen of als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!

 

Hallo. Ik heb een van de technisch specialisten gesproken. Die verwees mij door naar de provider van de shortcode voor de oplossingen van puzzels en prijsvragen.

Daarmee heb ik ondertussen contact gehad. Echter, die zien dat eer vanaf mijn nummer tot en met 3-1-2024 succesvol contact is geweest. Daarna niet meer. Terwijl ik ook daarna nog pogingen gedaan heb om mee te doen. 
ik krijg door dat mijn nummer geblokkeerd is om mee te doen met dergelijke actie. En men verwijst mij terug naar mijn mobiele telefoonprovider.

Dus hier ben ik weer. Kan dit heel diep uitgezocht worden? Waar zit het fout?

Dit is de reactie van de provider:

Zoals zojuist besproken blijf ik bij mijn eerdere conclusie; u bent geblokkeerd om mee te doen aan diensten/acties die niet gratis zijn. Dit ging tot en met 3 januari wel goed. Daarna worden de berichten vanaf uw nummer niet meer bij onze provider aangeboden.

Ik heb gisteren contact gehad met onze provider CM en dit was toen hun reactie:

 

“Wij zien in ons systeem geen nieuwe berichten na 3 Januari, echter krijgen we voor dezelfde shortcode van andere eindgebruikers van Odido wel MO berichten binnen waarna de retour sms wel netjes afgeleverd wordt, het lijkt hier dus toch echt mis te gaan bij de operator. Ik zou willen adviseren de eindgebruiker nogmaals contact op te laten nemen met Odido.”

 

Vandaag heeft u het woord TEST gestuurd naar 3553 en dat gaat wel goed. Achter het woord TEST zit geen dienst en daarom krijgt u van ons het gratis retourbericht terug dat de dienst niet actief is etc.  Zoals u ziet bij de bovenste 2 berichten.  Hiermee is bewezen dat u wel kunt SMSen naar 3553 en dat het ook verkeer tot stand komt tussen Odido en CM

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Puzzelfan, goed dat je het hebt nagevraagd bij CM. Niet fijn dat zij het niet konden oplossen. Ik heb direct de vraag uitgezet bij mijn collega van de technische dienst of hij dit toch nog een keer voor je kan onderzoeken n.a.v. het bericht van CM. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!

Case 69271943

Hoi Puzzelfan, goed dat je het hebt nagevraagd bij CM. Niet fijn dat zij het niet konden oplossen. Ik heb direct de vraag uitgezet bij mijn collega van de technische dienst of hij dit toch nog een keer voor je kan onderzoeken n.a.v. het bericht van CM. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!

Case 69271943

 

ik heb nog geen bericht ontvangen, maar toen ik probeerde een oplossing in te sturen, ontving ik een retour sms.

Het lijkt weer te werken.

Wat is er nu aangepast?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Puzzelfan, superfijn dat je nu wel weer de retour SMS ontvangt! Mijn collega's waren nog niet aan een nieuw onderzoek toegekomen. Vanuit ons is er dus niks aangepast, dus ik denk dat ze eerder gelijk hadden dat de SMS'jes nooit door ons geblokkeerd werden en dat de verzender toch iets heeft verholpen. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon blijft werken, zodat je je oplossingen kan blijven insturen en ik wens je er nog heel veel plezier van. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Reageer