Simkaart activeren in het buitenland, onmogelijk gemaakt door Odido

  • 28 September 2023
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Help mij want ik ben ondertussen radenloos!

Zit sinds 3,5 jaar in het buitenland, 3 jaar geleden ooit mijn telefoon en Simkaart kwijt geraakt. Maar omdat ik mijn nummer en contacten wilde behouden ben ik afgelopen 3 jaar netjes mijn abbonement blijven betalen todat ik ooit weer terug zou komen in NL voor een nieuwe Simkaart.

 

Nu is het zo dat mijn ouders mij zijn komen opzoeken hier in het buitenland, dus ik had mooi een nieuwe Simkaart aangevraagd bij Tmobile, uitgelegd dat het voor mij voor in het buitenland was en dat het bij mijn ouders thuis moest worden afgeleverd door de Post.

Mijn ouders zijn hier 2 weken geleden aangekomen, simkaart in ontvangst genomen MAAR omdat blijkbaar opeens Odido heeft overgenomen gaat het hele feest niet door voor mij! 

- Ik kan niet eens inloggen op Odido, want ik kan mijn account niet verifieren, doordat ik geen NL nummer heb.

- Ik heb geen NL nummer omdat ik mijn simkaart niet kan activeren.

- Ik kan mijn simkaart niet activeren omdat ik niet kan inloggen etc.

- Ik kan op geen enkele manier inloggen, geen factures bekijken, geen hulp vragen en nog het belangrijkst; Ik kan Odido niet eens opzeggen!

 

Op geen enkele manier kan ik Odido bereiken vanuit het buitenland, dus had uit eindelijk een bericht gestuurd naar de "zakelijke internet" afdeling en mijn probleem voorgesteld.

Na een week tijd kreeg ik een reactie in slecht Nederlands! ; "wij kunnen helaas jou simkaart niet activeren, je moet daavoor verbonden zijn op nederlandse netwerk, tot gauw!"

 

Mijn simkaart wil ik gewoon geactiveerd hebben! 

Ik wil kunnen inloggen op mijn Odido account!

Ik wil kunnen opzeggen! 

 

Het is voor mij onmogelijk om naar NL te komen, om mij in een Odido winkel te identificeren, zit aan de andere kant van de wereld.

3 jaar lang heb ik door betaald zonder enige service gebruikt te hebben, zodat ik ooit weer mijn NL nummer kon gaan gebruiken, als Odido het niet opeens had overgenomen had Tmobile het gewoon kunnen regelen voor mij, zoals zij beloofd hadden dat het zou kunnen.

 

Graag help mij zo snel mogelijk, aangezien ik hier al weken mee worstel en jullie mij geen enkele hulp of hoop bieden!

Alvast bedankt,

Mvg Rick,

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rickert112 

Heb je een Consumenten abonnement of een zakelijke aansluiting?

Je geeft aan dat je een nieuwe simkaart hebt laten komen, waarom was dat nodig?

Tot slot, je geeft aan geen gebruik te maken van het abonnement. Ik snap je beweegredenen om daarvoor een abonnement aan te houden hoor, maar dan is er toch ook geen probleem om pas de nieuwe simkaart in gebruik te nemen als weer in Nederland bent?

Hey Eric,

 

Heb geen consumenten bond of een zakelijke aansluiting.

En het antwoord op je vraag waarom ik een nieuwe simkaart nodig had. Mijn plan was om ongeveer een half jaar op reis te zijn in het buitenland, mijn telefoon werd in de eerste week van mijn reis gestolen. Omdat ik veel gesprekken, zakelijk en prive op mijn whatsapp had staan en omdat ik dacht binnen een half jaar terug te komen, had ik mijn abbonement aangehouden. Ik wilde mijn Nederlandse nummer behouden.

Toen kwam Corona en werd mijn reis steeds langer en langer, 

 

Mijn ouders zijn nu mij komen opzoeken, dus ik had mooi een TMOBILE simkaartje aangevraagd zodat zij die mee konden nemen om aan mij te geven, samen met een bankpas en andere zakelijke dingen die ik kwijt was geraakt.

 

Als ik dan mijn simkaart kon activeren, wilde ik  mijn oude whatsapp berichten/contacten etc, op slaan en overzetten op mijn buitenlandse telefoon. 

 

En dan zou ik mijn Tmobile/Odido abbonement kunnen opzeggen, aangezien ik nu weet dat ik langer wil verblijven in het buitenland. 

 

Op dit moment kan ik niet eens inloggen om mijn abbonement op te zeggen en na 3 a 4 mailtjes te hebben gestuurd hebben ze ook niet eens de moeite genomen om op mij te reageren, ik zit compleet vast! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rickert112 

Er is geen email klantenservice,  wel b.v. een chatbot maar ook dit forum. Als je jouw gegevens in je forum account hebt ingevuld kan een moderator binnenkort kijken wat er gedaan kan worden  

Eric dank je wel, ik zal gelijk mijn gegevens even invullen op mn account hier.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rickert112 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Er lopen momenteel wat technische issues met het koppelen van een abonnement in Mijn Odido en onze techniche afdeling is druk bezig met een oplossing. Ik wil kijken of het mogelijk is om je simkaart te activeren. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je huidige simkaartnummer en nieuwe simkaartnummer die op de simkaarthouder staat die je hebt meegekregen. Dan help ik je graag verder. 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om mij een bericht te sturen. 

Bedankt voor de reactie Hajar.

 

Ik heb een prive bericht gestuurd met mijn gegevens. 

Zal het dan ook hier op het forum laten weten als het allemaal gelukt is, dat zou helemaal geweldig zijn namelijk.

 

Mvg Rick,

Reageer