Beantwoord

simkaart kapot , heb reserve simkaart, activeren vanuit buitenland

  • 11 October 2023
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi Odido

Na meerdere keren contact met de chat, is het niet gelukt om het probleem met de simkaart op te lossen.

Het volgende is aan de gang.

De simkaart is kapot. Op aanraden van TMobile heb ik een reserve simkaart, meegenomen, voor geval van kwijtraken of kapot gaan. 

Ik ben momenteel in Brazilië voor langere tijd en ben niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen. Sommige zaken zijn gekoppeld aan mijn nummer. 

Kun je me doorschakelen naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog de nieuwe sim kaart kan activeren?

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 18 October 2023, 09:39

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @engokoc 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook je huidige simkaartnummer en je nieuwe simkaartnummer die op de reserve simkaart staat. 

Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie om mij een bericht te sturen. Ik zie die graag tegemoet!

Hi Odido,

Heb een privebericht gestuurd naar Hajar van Odido. Ben helaas nog niet verder geholpen.  Kan iemand dit oppakken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @engokoc 

Ik heb gereageerd op je bericht. Zodra ik een update heb, zal ik die met je delen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @engokoc 

Als het goed is is je simkaart nu geactiveerd. Zou je je toestel opnieuw kunnen starten? Dan zou het moeten werken. Ik hoor graag of het is gelukt!

Hi @engokoc 

Als het goed is is je simkaart nu geactiveerd. Zou je je toestel opnieuw kunnen starten? Dan zou het moeten werken. Ik hoor graag of het is gelukt!

@Hajar van Odido Hi Hajar, ook ik verblijf in het buitenland en heb een soortgelijk probleem. Ik zal jou een bericht sturen met mijn gegevens. Dank alvast

Hi moderator team,

 

Ook ik verblijf in het buitenland en heb een soortgelijk probleem. Ik verblijf momenteel in Indonesië, en ben niet in staat om een Odio-winkel te bezoeken voor advies/hulp. Ter info, mijn vorige simkaart ben ik verloren, en die heb ik vervolgens geblokkeerd.

Ik heb al twee keer een nieuwe simkaart gekocht om mijn nummer weer te activeren, en deze via post vanuit NL naar Indonesie gestuurd. Het activeren van de eerste sim kaart lukte niet, ook niet via IDIN validatie. De 2e simkaart heb ik nog ongebruikt in mijn bezit, en die zou ik graag willen installeren / activeren.

Eerder advies van T-mobile klantenservice om gebeld te worden om een NL nummer voor activatie, is niet van toepassing aangezien ik geen ander NL nummer bezit. Ook heb ik, voordat ik de sim-kaarten had besteld, een e-sim kaart geprobeerd te activeren, wat helaas ook niet werkte. De e-sim kaart zit nog wel op mijn telefoon.

Kunnen jullie mij aub helpen om mijn nieuwe sim kaart te activeren en mijn nummer weer te laten werken, omdat dat nummer gekoppeld is aan administratieve zaken in NL.

Veel dank alvast voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet.

 

J.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Meneer J, allereerst, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder! Zeer begrijpelijk dat je niet in staat bent om een winkel te bezoeken, aangezien je in het buitenland verblijft. Hopelijk heb je het naar je zin daar! Normaal gesproken raden we altijd aan om een simkaart op ons Nederlands netwerk te activeren. Mochten er namelijk problemen ontstaan met de activatie, dan zit het het netwerk van een buitenlandse provider ertussen en is het lastiger om het probleem op te lossen. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing voor je situatie! 

Je gaf aan dat je een tweede simkaart nog ongebruikt in je bezit hebt. Is deze van ons? Zou je het simkaartnummer met mij willen delen? In je account die eindigt op dit nummer ****061 zie ik namelijk geen simkaart klaarstaan voor activatie. Ook zie ik dat er in de laatste maanden geen simkaart is besteld via je account. 

Ik verneem het graag van je! 

 

Hallo @Meneer J, allereerst, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder! Zeer begrijpelijk dat je niet in staat bent om een winkel te bezoeken, aangezien je in het buitenland verblijft. Hopelijk heb je het naar je zin daar! Normaal gesproken raden we altijd aan om een simkaart op ons Nederlands netwerk te activeren. Mochten er namelijk problemen ontstaan met de activatie, dan zit het het netwerk van een buitenlandse provider ertussen en is het lastiger om het probleem op te lossen. Ik kijk graag met je mee naar een oplossing voor je situatie! 

Je gaf aan dat je een tweede simkaart nog ongebruikt in je bezit hebt. Is deze van ons? Zou je het simkaartnummer met mij willen delen? In je account die eindigt op dit nummer ****061 zie ik namelijk geen simkaart klaarstaan voor activatie. Ook zie ik dat er in de laatste maanden geen simkaart is besteld via je account. 

Ik verneem het graag van je! 

 

@Pharwin van Odido Hi Pharwin, dank voor jouw snelle reactie. Ik stuur je een prive-bericht!

Reageer