Beantwoord

toestelkosten bij defect telefoon

  • 27 September 2023
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb al twee maanden problemen met mijn telefoon die ik bij mijn abonnement heb ontvangen. Het probleem is niet door mijn toedoen ontstaan, na een update werkte de camera het niet meer en kon het geen simkaarten meer lezen. Dit is nu de tweede keer dat ik mijn telefoon voor reparatie heb moeten opsturen omdat ik het bij de eerste keer in dezelfde staat terug had ontvangen. Ik vraag me af of ik recht heb op een vergoeding voor de toestelkosten die ik tijdens deze periode heb betaald

icon

Beste antwoord door eric 27 September 2023, 11:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Kubidu ,

Je hebt recht op reparatie. Maar de afbetaling van de toestel geldlening staat daar los van. Uiteindelijk betaal je in 24 x de lening af, maar het eigenaarsschap is op dag 1 al op jou overgegaan.

Afhankelijk van het merk toestel zijn b.v. Apple en Samsung ook in staat toestellen direct in een store te repareren. Meldt dan je storing aan bij de website van deze fabrikanten en b.v. bij Apple kun je dan naar de Apple store in Amsterdam waar ze het probleem oplossen of een vervangend toestel geven.

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Kan ik geen vervangend toestel van Odido krijgen?

Want in eerste instantie wilde ik mijn iphone ook laten repareren bij Apple, maar die raadde mij toen juist aan bij tele2 (inmiddels odido) langs te gaan omdat ik nog recht had op garantie en via Apple zou ik wel reparatiekosten moeten betalen. 

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Kan ik geen vervangend toestel van Odido krijgen?

Want in eerste instantie wilde ik mijn iphone ook laten repareren bij Apple, maar die raadde mij toen juist aan bij tele2 (inmiddels odido) langs te gaan omdat ik nog recht had op garantie en via Apple zou ik wel reparatiekosten moeten betalen. 

@eric 

 

Reputatie 7
Badge +14

Raar verhaal, je hebt immers recht op fabrieksgarantie. Maar goed, ik begrijp dat je het toestel inmiddels al weer hebt ingeleverd. Dan is het even afwachten. Een vervangend toestel wordt uitgegeven als het originele product niet meer gerepareerd kan worden. 

Reageer