Beantwoord

Voicemail terugbellen uitschakelen

  • 22 December 2023
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Als iemand mij heeft gebeld en mijn voicemail heeft ingesproken dan word ik gebeld door mijn voicemail. Dit gaat net zolang door totdat ik de telefoon aanneem. Hoe kan ik dit uitschakelen, want het is erg irritant. Ik wil niet mijn voicemail uitschakelen, alleen dat ik gebeld word. Als ik naar 1233 bel, krijg ik een keuzemenu bij instellingen, maar optie 6, de keuze die ik moet hebben, doet het niet! Hij gaat van optie 3 naar optie 7 (SMS in/uitschakelen).

Ik heb Odido zowel telefonisch als in de winkel al een paar keer benaderd. Niemand weet raad. Ook de technische helpdesk niet. Ik word er echt gek van. 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 26 December 2023, 13:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Barbara Rijskamp, geen zorgen, ik ga je hierbij helpen! Je kunt dit alleen uitschakelen door te bellen naar: 1233 > Kies optie 3: Voicemail instellingen en functie > kies van vervolgens optie 6: Voicemail notificatie. Begrijp ik het goed dat je de tweede optie niet krijgt te horen?Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem graag een reactie of dit heeft geholpen! 

Groetjes, 

Pharwin

Toestel opnieuw opgestart: check!

Toestel Iphone 12

Versie iOs 17.2.1.

Is laatste versie. Check.

Herstel netwerkinstelling. Check.

Resultaat: ik kan nog steeds niet voor optie 6 kiezen….Hij springt van optie 3 naar optie 7. Als ik dan TOCH 6 kies, doet het toestel niets….

Is er nog een andere oplossing?

Reputatie 6
Badge +6

Toestel opnieuw opgestart: check!

Toestel Iphone 12

Versie iOs 17.2.1.

Is laatste versie. Check.

Herstel netwerkinstelling. Check.

Resultaat: ik kan nog steeds niet voor optie 6 kiezen….Hij springt van optie 3 naar optie 7. Als ik dan TOCH 6 kies, doet het toestel niets….

Is er nog een andere oplossing?

Hallo @Leuli, dank voor de toelichting! Het zou natuurlijk ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt! 

Ik verneem het graag! 

Groetjes, 

Pharwin

Eindelijk gelegenheid gehad om de simkaart met een ander toestel te wisselen. Resultaat: optie 6 nog steeds niet beschikbaar. Probleem dus niet opgelost. Ik ben ten einde raad.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Barbara, goed dat je dit hebt geprobeerd en wat vreemd dat je dit niet kan aanpassen! Ik heb direct op je e-mailadres gezocht, maar ik kan je 06-nummer niet vinden. Wil je voor mij je 06-nummer of klantnummer in je profiel zetten? Dan kijk ik graag met je mee wat er precies allemaal is geprobeerd en welke opties er nog over zijn om te proberen! 😄

Reageer