Beantwoord

App en In-App aankopen werken niet sinds naamswijziging

  • 22 October 2023
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hi,

Sinds dat TMobile van naam is verandert naar Odido, werken bij mij de App en In-App aankopen niet meer. En ja, het is echt sinds de dag van de naamswijziging.
 

Het toevoegen van de betaalmethode werkt en dit wordt dus geaccepteerd. Echter, zodra ik daadwerkelijk een aankoop wil doen, wordt er aangegeven dat ik een andere betaalmethode moet toevoegen. De daadwerkelijke betaling via Odido wordt dan dus niet geaccepteerd.

 

Volledige melding luidt: “Betaalmethode vereist. Voordat je deze aankoop kunt voltooien, moet je een andere betaalmethode toevoegen.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Opnieuw inloggen in de App Store
  • Toestel opnieuw opgestart (reguliere reset als een hard reset).
  • Netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.
  • Betaalmethode verwijderd en opnieuw toegevoegd.
  • Gecheckt of er een blokkade bij Odido is voor (In-)App aankopen, maar dit is niet zo. Eveneens geverifieerd door een X-medewerkster.

Volgens Reddit en óók dit forum, lijkt het alsof ik niet de enige ben met het probleem. Ook bij andere werken de aankopen niet meer sinds de naamswijziging. Bij sommige is het opgelost geworden, maar er wordt niet aangegeven wat de oplossing was/is.
 

Dus, wie heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door HOEDI 26 October 2023, 07:30

Bekijk origineel

8 reacties

Werkelijk niemand van Odido die de moeite neemt hierop te reageren, onderzoek doet of het simpelweg te escaleren?
 

Blijkbaar is het forum net zo ruk als X (Twitter), waar een medewerkster zogenaamd blokkades heeft verwijderd en mij vraagt om 24u te wachten. Dit terwijl de blokkade er een aantal dagen geleden vanaf is gehaald door een andere X (Twitter) medewerkster, dit erna nogmaals geverifieerd heb én ik ook toén 24u heb moeten wachten.


Wat een belachelijke provider is dit geworden, zoveel issues sinds de naamswijziging, niemand die iets weet.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @HOEDI Rustig aan er zijn nog wachtende voor je. 🤝
De moderators helpen op volgorde van binnenkomst. Als dit een al bekent probleem is werken ze er al aan. Ik snap dat je geholpen wil worden maar je kan ook even een Apple kaart kopen om te gebruiken. 

Echt ze doen hun stinkende best en meer dan dat, Zet even in het privé deel van dit account je klantnummer en geboortedatum dat scheelt ook weer tijd.
Groetjes en hopelijk wordt het opgelost 

Beste @HOEDI Rustig aan er zijn nog wachtende voor je. 🤝
De moderators helpen op volgorde van binnenkomst. Als dit een al bekent probleem is werken ze er al aan. Ik snap dat je geholpen wil worden maar je kan ook even een Apple kaart kopen om te gebruiken. 

Echt ze doen hun stinkende best en meer dan dat, Zet even in het privé deel van dit account je klantnummer en geboortedatum dat scheelt ook weer tijd.
Groetjes en hopelijk wordt het opgelost 


Er is een ander topic én er zijn tal andere mensen die hierover klagen, die geen reactie ontvangen. En ze hebben het al een poos geleden gemeld.

 

Daarnaast wordt er wel gereageerd op andere berichten die ná mij zijn geplaatst, dus de ‘first come-first serve’ vlieger gaat hier niet op.

 

En ja, ik kan zeker een Apple kaart kopen, maar ik kan óók een andere provider kiezen, waarbij klanten wél centraal staan. Als er iets wordt aangeboden, hoort het te werken. Het heeft voorheen ook gewoon gewerkt.
 

Tenslotte wil het zo zijn dat dit niet het enige probleem is sinds de naamswijziging die zonder pardon, communicatie en van de een op de andere dag heeft plaatsgevonden. Het is duidelijk niet bij enkel een naamswijziging gebleven.

 

Dus niet vreemd opkijken als mensen pikeert raken/reageren.

Reputatie 7
Badge +14

@HOEDI Klopt dat de overgang ook geen prijs verdient ben ik met je eens, maar neem nu van mij aan dat ze kei keihard aan de problemen werken. Iedereen doet zijn stinkende best al zie jij/wij dat niet aan de voorkant. 
Alle hens aan dek, en als iemand eerder antwoord heeft gekregen heeft dat meestal ook wel een rede.

En als iemand te laat antwoord heeft gekregen blijken de moderators ook net mensen te zijn. 🫣 

En dan nog even dit het gaat zo als altijd en overal, je bent hier in de community voor hulp. Het gebeurt zelden  dat iemand hier komt om te zeggen dat het goed gaat (helaas) dus ja je leest net als altijd alleen de hulpvragen.

Ik zal als je donderdag nog geen reactie hebt proberen om een moderator aan zijn mouw/rok/jurk te trekken oké? Stuur mij in dat geval even een privé berichtje 

Sorry leuker kan ik het ook niet maken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Hoedi, niet fijn dat je in-app aankopen niet meer werken. Dit gaan we voor je oplossen. @CrisTien heeft het al goed verwoord, bedankt hiervoor! Je krijgt altijd antwoord, soms kan het even duren, omdat het erg druk is. In het andere topic waar je op hebt gereageerd heb ik ook aangegeven dat ze me een privébericht mochten sturen met de volgende gegevens. Dit geldt uiteraard ook voor jou.

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?

Ik zie je bericht graag tegemoet en dan nemen we de stappen samen door!

Hoi Hoedi, niet fijn dat je in-app aankopen niet meer werken. Dit gaan we voor je oplossen. @CrisTien heeft het al goed verwoord, bedankt hiervoor! Je krijgt altijd antwoord, soms kan het even duren, omdat het erg druk is. In het andere topic waar je op hebt gereageerd heb ik ook aangegeven dat ze me een privébericht mochten sturen met de volgende gegevens. Dit geldt uiteraard ook voor jou.

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • De laatste 4 cijfers van je IBAN
  • Voor de zekerheid: gaat het om Apple of Android
  • Kon je eerder wel altijd betalen via de factuur, maar nu opeens niet meer?

Ik zie je bericht graag tegemoet en dan nemen we de stappen samen door!



Ik heb je een DM gestuurd via het forum met de gevraagde gegevens. De 24u die jouw X (Twitter) medewerkster vroeg om te wachten, zijn inmiddels verstreken en het werkt helaas nog steeds niet.

Nou, ik heb mijn probleem weten op te lossen. Wellicht biedt onderstaande ook de oplossing voor anderen. Voordat ik het ga toelichten, dien ik wel eerst mijn oprechte excuses aan te bieden voor mijn botheid, aangezien het probleem achteraf helemaal niet bij Odido lag.

 

Zoals vermeld in mijn topic, kon ik de betaalmethode gewoon met succes toevoegen aan mijn Apple ID. Het doen van een daadwerkelijke aankoop werd alsnog geweigerd.

 

De uiteindelijke reden hiervan: mijn Apple ID saldo.

 

Doordat ik eerder mijn Apple ID had opgewaardeerd, is er uiteindelijk 0.09EUR overgebleven welke nog op mijn Apple ID stond. Nadat ik Apple via support chat had verzocht om het saldo op 0.00EUR te zetten, verdween deze betaaloptie en was enkel nog mijn mobiel abonnement gekoppeld als betaalmethode. Vervolgens deed ik een aankooppoging en werkte het direct.

 

Normaliter maakt het Apple ID saldo niet uit, want wanneer het aankoopbedrag groter is dan het saldo, hoort Apple de volgende betaalmethode te pakken. Dit wordt ook zo door Apple aangegeven en zo heeft het voorheen ook altijd gewerkt. Echter, hier gaat blijkbaar iets mis waardoor ik continue de foutmelding blijf krijgen.

 

Dus: heb jij een Apple toestel, is je mobiel abonnement gekoppeld máár kun je alsnog geen aankopen doen, check dan even of je nog een Apple ID saldo hebt die lager is dan het bedrag van de gewenste aankoop.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Hoedi, allereerst: excuses 100% aanvaard! Ik heb net op je privébericht gereageerd, maar ook even hier: heel fijn dat je de oplossing hebt gevonden! En bedankt dat je deze deelt in je topic. Ik hoop zeker dat anderen die hetzelfde probleem hebben hier ook iets aan hebben.

Mocht je in de toekomst vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar! Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😁

Reageer