Beantwoord

Betalen voor bellen naar Duitsland?

  • 17 February 2024
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 15 reacties

Ik ben jaren klant geweest bij T Mobile en daarmee belde ik ook vanuit Nederland naar Duitsland, of andere landen in Europa.
Bij verlenging heb ik aangegeven dat ik niet zoveel GB data nodig heb maar wel gewoon wil blijven bellen.
Dus heb nu een Hello Abo met 2GB en unlimited bellen.
Nu kreeg ik de eerste factuur en de medeling dat er 8 euro extra berekend was voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland (Duitsland).
Ik belde net de klantenservice en die zeggen dat dat berekend wordt maar volgens mij is het wettelijk zelfs zo dat bellen binnen de EU gratis is.
Dan had ik de voorwaarden maar moeten lezen, werd er gezegd, maar als ik telefonisch verleng dan ga ik er vanuit dat de persoon aan de andere kant weet wat ie doet.
Ik vind dit oplichting!!
Ik ben iets van 10 jaar klant geweest bij T-Mobile maar Odido gaat nu wel een klant kwijtraken.
Echt belachelijk en het wordt ook niet heel duidelijk vermeld bij het abo.
Ben woedend!!
Dus mijn vrienden in de EU kan ik niet meer bellen, te gek voor woorden!!
En toen ik vroeg, met welk abo kan dat dan wel, dan moet je een unlimited nemen.
Maar als ik dat wil dan kost dat 32 euro per maand.
Als ik bij abonnementen kijk dan staat daar 25 euro.
Ja, dat is alleen als u een nieuw abonnement neemt.
Maar u heeft al een abonnement dus dan kost het 32 euro.
Zak effe lekker in de stront met dat Odido!!

icon

Beste antwoord door eric 17 February 2024, 14:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gjvo 

Bellen vanuit NL naar andere EU landen is inbegrepen vanaf Unlimited Basis. Als bestaande klant betaalt je ook €25,00 voor Unlimited Basis inclusief klantvoordeel en exclusief de inflatiecorrectie.

Met alle abonnementen kun je wel onbeperkt bellen binnen elk EU land.

Ik heb nu een Hello abo.

Ik ga er vanuit dat bellen binnen de EU gratis is, uit de belbundel komt.

Dat is ook wettelijk vastgelegd, binnen de EU bellen geeft geen extra kosten.

Was ook nooit het geval bij T mobile, mooit extra hoeven te betalen binnen de EU.

Dus jullie houden je al niet aan de wet maar ben bij verlengen dan ook verkeerd voorgelicht.

En de man aan de telefoon vanochtend zei dat Unlimited basis 32 euro per maand kost.

Toen ik hem zei dat ik hem voor 25 euro op de website zag zei hij dat het alleen voor nieuwe klanten was.

Hij kon wel een mooie prijs maken als ik er thuistelefoon of internet bij zou doen.

Nou, niet dus... Ik hou niet van oplichting.

Reputatie 7
Badge +14

De wetgeving waar jij aan refereert heet :" roam like home". Zoals in die naam zit, de provider moet als jij binnen de EU aam het roamen bent jou uit je NL bundels data en spraak geven.

Als je binnen NL bent, dan geldt deze wetgeving dus niet! Bellen naar (elk) buitenland kan door een provider in het aanbod zitten, maar dat is dus absoluut geen verplichting.  De goedkopere Helo abonnementen hebben dit dus niet, de duurdere hebben een beperkte of zelfs onbeperkt van NL naar EU/Zwitserland/USA/Turkije bellen.

Reageer